thejay schreef: ↑12 jun 2020, 17:54
De 1837 FN 16:06 -> FSD reed met 1 break, de 391 ipv reeks 18 + M6.
Nodeloos te zeggen dat de 1,5 meter niet gerespecteerd kon worden.
De M6-rijtuigen werden trouwens vervangen voor deze rit (1837) omdat ze tijdens hun vorige rit als IC 1814 beperkt waren tot Gent-Dampoort. De reden is mij hiervan niet bekend.
Door een technisch defect aan de type 18 kon er niet meer met reizigers gereden worden, er werd voor de herbenuttiging dan maar 1 break reservematerieel uit Antwerpen ingezet waardoor de bezettingsgraad tijdens de (corona)spits vrij hoog lag.
Als ze het op tijd tegen de reizigers laten weten kan een groot deel de IC naar depanne van een kwartier vroeger nemen of de IC Poperinge nemen een half uur later als alternatief
P7995 en IC2210 bestonden vandaag uit de 2713 + 7 I10 + M4B + M4ADx.
Hier is hij net vertrokken uit het station van Wetteren als IC2210 richting Brussel.
Laatst gewijzigd door b-loc op 19 jun 2020, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
bram2727 schreef:Hallo, is er iemand die weet welke materiaal er morgen rijdt tussen Antwerpen - mol ? De treinen zijn beperkt tot mol?
MW41 diesels want als je kijkt in de app komt Antwerpen mol op SP 2 aan en paar minuten later vertrekt de mol Leopoldsburg op SP 2
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Lorre schreef: ↑12 jun 2020, 05:09
Vandaag rijdt E3602 en E3630 met de voorziene 2 MR96, maar 1 van de MR96 is een stel van de Luxemburg-reeks (501) en dat is voor deze verbinding toch vrij uitzonderlijk
Hallo
Er was een uitwisseling tussen 501 en 526 (tussen Kinkempois en Hasselt)
MR86 op een IC-trein! Door de werken tussen Mechelen-Dendermonde/Willebroek, wordt er gependeld tussen Mechelen en Leuven.
Op uitzondering van de late avond, is er een trein op pad met 2MR08 (Desiro), eentje met 2 MR80m (Break) en eentje met 2MR86m (sprinters).
In Mechelen wordt de IC-trein de L-trein, en omgekeerd. Bijgevolg: om de 3 uur een IC-trein met sprinters.
Gisterenavond, iets na 21h15 maakte ik een tussenstop op de parking van Berchem in Luxemburg. deze parking ligt vlak naast de spoorlijn Luxemburg - Aarlen.
Op een bepaald moment reed daar een desiro voorbij in de richting van Aarlen. Gaat die helemaal van Luxemburg tot in Brussel?
Een paar minuten ervoor reed er een Luxembergse dubbeldek eveneens richting Aarlen.
Sinds ze er toegelaten zijn (wat in eerste instantie bedoeld was voor Luik - Luxemburg) doen de Desiro's ook de meeste L-treinen tussen Aarlen en Luxemburg, evenals de IC's 46xx die pendelen ter verlenging van de ritten van de 21xx die tot Aarlen beperkt zijn (wegens niet-toegelaten materieel, zoals MS96 en HLE 18). De paar overblijvende rechtstreekse IC's 21xx tussen Luxemburg en Brussel worden vooralsnog door HLE 13 + I6/10/11 gedaan, al sluit ik niet uit dat daar links en rechts ook wel eens een Desiro op terechtkomt.
wva schreef: ↑09 jul 2020, 16:51
Gisterenavond, iets na 21h15 maakte ik een tussenstop op de parking van Berchem in Luxemburg. deze parking ligt vlak naast de spoorlijn Luxemburg - Aarlen.
Op een bepaald moment reed daar een desiro voorbij in de richting van Aarlen. Gaat die helemaal van Luxemburg tot in Brussel?
Een paar minuten ervoor reed er een Luxembergse dubbeldek eveneens richting Aarlen.
Volgens mij was je in Capellen, want Berchem ligt niet langs de lijn Aarlen - Luxemburg. En die pendelen dus enkel tussen Aarlen en Luxemburg, zoals al gezegd.
wva schreef: ↑09 jul 2020, 16:51
Gisterenavond, iets na 21h15 maakte ik een tussenstop op de parking van Berchem in Luxemburg. deze parking ligt vlak naast de spoorlijn Luxemburg - Aarlen.
Op een bepaald moment reed daar een desiro voorbij in de richting van Aarlen. Gaat die helemaal van Luxemburg tot in Brussel?
Een paar minuten ervoor reed er een Luxembergse dubbeldek eveneens richting Aarlen.
Volgens mij was je in Capellen, want Berchem ligt niet langs de lijn Aarlen - Luxemburg. En die pendelen dus enkel tussen Aarlen en Luxemburg, zoals al gezegd.