Onlangs (ben datum vergeten, maar moet laatste of voorlaatste vrijdag zijn) zat die 966 weer op de Jambes-Essen. Heb het jammer genoeg pas in Mechelen ontdekt, anders had ik er graag eens ingezeten (was opgestapt in BXL-Zuid).
Bartjedj schreef:Onlangs (ben datum vergeten, maar moet laatste of voorlaatste vrijdag zijn) zat die 966 weer op de Jambes-Essen. Heb het jammer genoeg pas in Mechelen ontdekt, anders had ik er graag eens ingezeten (was opgestapt in BXL-Zuid).
BDJ
Vanmorgen heb ik in een glimp een IR(BMZD-Essen) gezien met lok en rijtuigen.....
Inderdaad. Blijkbaar is de IR van 11uXX uitzonderlijk met M4 gereden. Vanvoor een 21 en een ram M4. Geen stuurpost, waardoor ik denk dat het uitzonderlijk was. Ram was echt lang.
Bartjedj schreef:Inderdaad. Blijkbaar is de IR van 11uXX uitzonderlijk met M4 gereden. Vanvoor een 21 en een ram M4. Geen stuurpost, waardoor ik denk dat het uitzonderlijk was. Ram was echt lang.
En hebben ze in Essen dan nog rangeerder bij de hand ?
Bartjedj schreef:Inderdaad. Blijkbaar is de IR van 11uXX uitzonderlijk met M4 gereden. Vanvoor een 21 en een ram M4. Geen stuurpost, waardoor ik denk dat het uitzonderlijk was. Ram was echt lang.
Bartjedj schreef:Misschien dat deze is meegereden vanuit Antwerpen. Als de IC-A in Eupen gerangeerd moet worden, gaat er ook een rangeerder mee vanuit Welkenraedt.
Bartjedj schreef:Inderdaad. Blijkbaar is de IR van 11uXX uitzonderlijk met M4 gereden. Vanvoor een 21 en een ram M4. Geen stuurpost, waardoor ik denk dat het uitzonderlijk was. Ram was echt lang.
Dat is niet uitzonderlijk. Deze trein gaat dagelijks rijden met 11M4 rijtuigen.
Het is een P trein Geraardsbergen Brussel Zuid, die te Brussel Zuid een 33 trein wordt met bestemming Essen. In Essen wordt het locomotief dan rondgezet, en vertrekt dan opnieuw als IR naar Brussel. Aangekomen te Brussel wordt die ram uitgeweken en wordt er weer naar Essen gereden met vierledige moterstellen.
In Essen zitten nu meerdere rangeerders, dat is personeel dat van FN komt, omdat er te FN bijna niet meer gekoppeld of ontkoppeld wordt met vierledige moterstellen.
Adler schreef:Bart, weet jij welke IR Essen-Brussel dat dan gaat zijn ?
Vanmorgen P 7200 Essen- Schaarbeek met 1 sprinter ! (zie ander bericht).
Yeps.
Het is de 3308 vertrek te Brussel Zuid om 08u07 aankomst te Essen om 09u32. Hij vertrekt dan terug te Essen als 3331 om 10u28 en komt aan te Brussel Zuid om 11u56.
De 7200 die om 07u09 vertrekt te Essen, heeft normaal een voorziene samenstelling van 2 sprinters. Waarom het vandaag dan 1tje was kan ik geen antwoord op geven, waarschijnlijk een defect moterstel....??
Laatst gewijzigd door Bart op 11 dec 2007, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag heeft een CR-stel weer de Essen verzekerd. Was het BT (bekend treinstel) 966? Zag het maar van ver terwijl ik stond aan te schuiven in een winkel.
260689 schreef:Blijkbaar heeft men een ram M4en tekort want trein 813 staat nu aan het perron in Oostende rijd met klassiekjes.
iemand een idee hoe dat komt?
Een ram M4m is nu te zien in de P8572 Schaarbeek-Geraardsbergen ter vervanging van de M5-rijtuigen maar of dat er iets mee te maken heeft weet ik niet.