Pagina 128 van 368

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 feb 2014, 12:02
door Retard
260689 schreef:
Steven schreef:Dan heeft dat rijtuig ondertussen een andere werkplaats toegewezen gekregen. Net zoals locs als is van eigenaar veranderen is dat met rijtuigen soms ook. Hangt allemaal af van de beurtregeling.
Heeft vooral te maken voor die M6 rijtuigen naar 200km/h te kunnen maken. Begin april moeten we terug 2 rijtuigstellen hebben van 2x10 rijtuigen
Is het om die reden dat er aan de 7991 altijd twee lege M6 rijtuigen mee zijn?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 feb 2014, 12:05
door 260689
Retard schreef:
260689 schreef:
Steven schreef:Dan heeft dat rijtuig ondertussen een andere werkplaats toegewezen gekregen. Net zoals locs als is van eigenaar veranderen is dat met rijtuigen soms ook. Hangt allemaal af van de beurtregeling.
Heeft vooral te maken voor die M6 rijtuigen naar 200km/h te kunnen maken. Begin april moeten we terug 2 rijtuigstellen hebben van 2x10 rijtuigen
Is het om die reden dat er aan de 7991 altijd twee lege M6 rijtuigen mee zijn?
De rijtuigen voor 200 die naar Kortrijk-TOP moeten voor onderhoud, rijden meestal leeg en afgesloten mee met E7993/8993.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 feb 2014, 14:29
door BVG1988
Deze ochtend (7/02/2014) zag ik het stuurpostrijtuig vooraan achter de HLE 18 op de IC A 530 richting Oostende.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 feb 2014, 14:36
door Steven
BVG1988 schreef:Deze ochtend (7/02/2014) zag ik het stuurpostrijtuig vooraan achter de HLE 18 op de IC A 530 richting Oostende.
Wijst meestal op een snelle locowissel. De Defecte loc (of voorzien in onderhoud) blijft dan gewoon even aan perron staan en men plaatst vooraan de vervangloc. In Eupen zet men deze dan definitief op zijn plaats. Het kan ook wijzen op een probleem met het stuurrijtuig waardoor men snel beslist er een loc voor te plaatsen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 feb 2014, 15:01
door Retard
Maar 530 is richting Oostende. Het stuurrijtuig staat richting Oostende. Daarvoor hing er een loc.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 feb 2014, 15:04
door Steven
Retard schreef:Maar 530 is richting Oostende. Het stuurrijtuig staat richting Oostende. Daarvoor hing er een loc.
Had even niet op het ritnummer gelet. Maar er heeft recent ook nog op de IC O een trein rondgereden met gedraaide samenstelling. Bijgevolg het stuurrijtuig kant kust. De rest van mijn uitleg blijft van toepassing tenzij het een ingesloten sleep betreft en dan hing er achteraan ook nog een loc.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 feb 2014, 16:24
door Retard
Volgens mij is dat omdat er eenentwintig stuurrijtuigen I11 zijn, en er volgens de omloop maar 11 in gebruik moeten zijn. De combinatie zoals op de 530 zorgt ervoor dat er meer I11 Stuurrijtuigen in de omloop zitten zonder dat de treinbegeleider ergens niet door kan.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 feb 2014, 22:34
door nahoj
260689 schreef:De eerste serie M6 rijtuigen hebben wel de 3 stekkerdozen om indertijd met 2x T21/27 te rijden voor de stuurrijtuigen HVR M6.
Die kablering is echter gewijzigd geweest voor het rijden met twee HLE 26 in treinschakeling. Nadien zijn die niet meer terug gewijzigd. Die M6 zijn dus niet geschikt voor het rijden in treinschakeling met HLE 21.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 feb 2014, 18:05
door Tijgernoot
Vanmiddag iets van een materieelsoverbrengingsrit op Brussel-Zuid met een onbekend aantal rijtuigen M6 en achterop drie rijtuigen (vermoedelijk) I6.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 feb 2014, 19:31
door Steve
Tijgernoot schreef:Vanmiddag iets van een materieelsoverbrengingsrit op Brussel-Zuid met een onbekend aantal rijtuigen M6 en achterop drie rijtuigen (vermoedelijk) I6.
Er was vroeger alvast een dergelijke stam actief op de IC naar Luxemburg, maar geen idee of die nu nog rijdt...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 feb 2014, 19:38
door Steven
normaal wel, ik zie hem nog geregeld op Lijnen 161 en 162

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 feb 2014, 21:50
door Tijgernoot
Ik meen hem twee jaar geleden ook wel eens gezien te hebben inderdaad, maar de IC naar Luxemburg die werd aangekondigd reed gewoon met de gebruikelijke 2x MS96.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 feb 2014, 22:16
door 260689
Tijgernoot schreef:Ik meen hem twee jaar geleden ook wel eens gezien te hebben inderdaad, maar de IC naar Luxemburg die werd aangekondigd reed gewoon met de gebruikelijke 2x MS96.
Er rijd daar een rijtuigenstel met 3x M6 en 3x I6/10 rijtuigen. richting Luxemburg. Dit vanwege eerst de inbouw van TBL1++ maar nu ook voor de revisie van de AM96.
Daardoor rijden er ook I11 rijtuigen met T18 op Oostende - Gent - Antwerpen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 feb 2014, 12:46
door Terminus
Zeker dat het nu ook nog zo is? Het was o.a. IC2106 en die rijdt volgens mij sinds midden december met een homogene stam M6.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 feb 2014, 16:26
door Tijgernoot
Maargoed, als die trein naar Luxemburg gaat moet hij toch een 13 hebben vanwege de beveiliging? Nu was het 27