Pagina 169 van 253

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 aug 2015, 17:43
door Steven
in de tijd van de HLE11 was dat compleet anders. De reeks die met de HLE11 reed was eveneens de reeks die met de HLE13 in de namiddag naar Arlon deed. Het was dan voldoende om zo'n HLE11 op reserve te hebben voor een uitvallende 13 en het was geklonken. Nu is dat niet meer het geval vandaar mijn antwoord. De Benelux heeft zijn eigen reeks bestuurders gekregen in Brussel Zuid.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 aug 2015, 18:39
door Steve
Oké, dat verklaart veel. Maar ik noteer indirect ook dat het dus niet echt verboden is als de gelegenheid zich voordoet. Hoop doet leven, nietwaar. :mrgreen:

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 aug 2015, 19:30
door Steven
verboden is het zeker niet al is door de huidige omstandigheden de kans 10000 keer kleiner dan met wijlen HLE11.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 aug 2015, 18:37
door bram2727
Am75 voor de 2 dag op rij in de bundel van blankenberge

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 aug 2015, 12:16
door Treinen9880
bram2727 schreef:Am75 voor de 2 dag op rij in de bundel van blankenberge

Die zal van een van de ICT's komen

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 aug 2015, 21:07
door everclear
P8002 reed vandaag met M4 in plaats van I10 (aangevuld met enkele I6'en).

Toevallig zag ik maandagmiddag een ram I10 en enkele I6'en in doorrit in het station Gent-Sint-Pieters, en dit komende van de kust richting binnenland. Dus klaarblijkelijk hebben ze die ram ergens anders nodig en zijn het (voorlopig?) M4'en op de P7001/8002.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 aug 2015, 23:11
door hein
everclear schreef:P8002 reed vandaag met M4 in plaats van I10 (aangevuld met enkele I6'en).

Toevallig zag ik maandagmiddag een ram I10 en enkele I6'en in doorrit in het station Gent-Sint-Pieters, en dit komende van de kust richting binnenland. Dus klaarblijkelijk hebben ze die ram ergens anders nodig en zijn het (voorlopig?) M4'en op de P7001/8002.
Ze zouden beter die M4 rijtuigen op de schroothoop gooien ipv I6 rijtuigen te schrappen Ik vind het stom dat ze die ram vervangen Door die M4 krotten geen airco en stomme zitbanken. de I6 en I10 zijn veel comfortabeler . Ik vind het schandalig dat men die ram vervangen door die brol.De 7001 en 8001 wordt ook al met die rommel gereden. Hopelijk is dit maar tijdelijk

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 aug 2015, 23:14
door overweg13
Meer dan 500 m4 vervangen door nog geen 200 internationale rijtuigen met beperkte capaciteit: dat zal bonken geven!

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 aug 2015, 23:24
door hein
overweg13 schreef:Meer dan 500 m4 vervangen door nog geen 200 internationale rijtuigen met beperkte capaciteit: dat zal bonken geven!
Ze zouden beter ook eens M6 rijtuigen op 1 van die 2 p treinen inzetten dan gaat het comfortniveau omhoog. Vroeger reed daar een dubbeldekstam op.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 aug 2015, 23:44
door overweg13
En dan? Waar moeten ze die dan halen? Ruilen? Bij ruilen moet er een huilen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 aug 2015, 13:26
door groentje
M4 moet nog een paar jaar mee, en dan gaan ze ook de schroothoop op. I10, en bijna zeker I6, heeft dacht ik asbest aan boord, en moet dus ofwel helemaal gestript worden (om er dan misschien Desirostoelen in te zetten?), zo kunnen ze immers niet blijven rijden. En de capaciteit is ook een pak minder, wat natuurlijk één van de redenen is waarom die zo comfortabel is, maar dan wel met minder mensen aan boord.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 aug 2015, 21:51
door ronny
overweg13 schreef:En dan? Waar moeten ze die dan halen? Ruilen? Bij ruilen moet er een huilen.
Ja, iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Als mij zou gevraagd worden om extra te betalen om in een M4 te zitten ipv een desiro zou ik het met plezier doen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 aug 2015, 22:17
door hein
Tegenwoordig rijden nu ook breaks op omlopen waar normaal am96 rijden op de in 23 Oostende Kortrijk. Dit was onderandere de 2311 en 2333 tijdens de week en in het weekend vooral op zaterdag de 2332 en 2312. Is dit nu echt om de reiziger te pesten dat ze dit doen. Het zijn hoofdzakelijk oude breaks met dat lelijk geel interieur bah moesten dit nu gerenoveerde exemplaren zijn zou ik het niet zo erg vinden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 aug 2015, 23:25
door groentje
Ook daar verschillen we duidelijk van mening, als ik de keuze heb, zet ik me vele malen liever in zo'n lelijk geel interieur dan in de grijze operatiekamer die een vernieuwd stel is, waar alle sfeer lijkt uit verbannen... Mocht er nu nog airco in de vernieuwde stellen zijn, dan misschien. En ook die M4-en vind ik best aangenaam, misschien wat lawaaierig, en er ontbreekt natuurlijk airco in, maar die banken storen me niet, en eerste klasse is zeer aangenaam.
Hou er ook rekening mee dat dit de zomerperiode is, en dan worden de omlopen grondig omgegooid omdat de reizigersstromen ook anders zijn. In september zal een flink deel van het gewoonlijke materieel weer rijden.


EDIT: kleine aanpassing in de lay-out.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 aug 2015, 23:47
door Steve
Qua zitcomfort vind ik de oude Breaks ook iets beter, althans in het middenrijtuig... maar je ziet toch dat de tand des tijds begint toe te slaan. Vele rijtuigen geven een smoezelige indruk, zeker voor de gemiddelde treinreiziger die zich zal afvragen in welke oude trein hij nu weer terechtgekomen is. De vernieuwde Break vind ik al bij al niet zo slecht, alleen inderdaad jammer van de ontbrekende airco. Bij warm weer zijn het flinke zweetbakken.