Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Lukas
Berichten: 1553
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Gisteren werd P trein 7362 (Hasselt-Aarschot-Leuven) verzekerd door een Desiro (08089). Normaal word deze trein verzekerd door een Break.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4474
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

IC 3240 (Sint-Niklaas - Kortrijk) vandaag met een M6-stam in plaats van de gebruikelijke twee MS80. Geen idee waarom, heel uitzonderlijk valt dat wel eens voor bij afschaffingen of grote vertragingen, maar die lijken er niet geweest te zijn.
260689
Berichten: 2480
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Meerhout

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Steve schreef: 18 okt 2017, 18:40 IC 3240 (Sint-Niklaas - Kortrijk) vandaag met een M6-stam in plaats van de gebruikelijke twee MS80. Geen idee waarom, heel uitzonderlijk valt dat wel eens voor bij afschaffingen of grote vertragingen, maar die lijken er niet geweest te zijn.
Wisseling in het materieel. De terugreis E3220 is met zijn voorziene samenstelling vertrokken naar FSN. Breaks dus.
bram2727
Berichten: 189
Lid geworden op: 07 sep 2014, 21:17

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door bram2727 »

Trein 535 vandaag met 2x 18 zonder i11 stuureituig. Zijn er tekort aan i11 stuureituigen ?
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1449
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06
Locatie: Boom , België

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door msts.be »

bram2727 schreef: 21 okt 2017, 15:32 Trein 535 vandaag met 2x 18 zonder i11 stuureituig. Zijn er tekort aan i11 stuureituigen ?
Ja, wegens inbouw ETCS.
Afbeelding
Davy
Berichten: 476
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

IC509 waar ik nu inzit rijdt in sandwich (loc - stuurstand - rijtuigen - loc) met 2 HLE18-locs. Is het trouwens gebruikelijk dat deze IC nu ook 200 rijdt tussen Brussel en Leuven?

In Leuven stond een Desiro klaar als IC naar Eigenbrakel, dit hoort dacht ik een Break te zijn.
260689
Berichten: 2480
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Meerhout

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Davy schreef: 12 nov 2017, 11:32 IC509 waar ik nu inzit rijdt in sandwich (loc - stuurstand - rijtuigen - loc) met 2 HLE18-locs. Is het trouwens gebruikelijk dat deze IC nu ook 200 rijdt tussen Brussel en Leuven?

In Leuven stond een Desiro klaar als IC naar Eigenbrakel, dit hoort dacht ik een Break te zijn.
Dat is gebruikelijk. Tussen Schaarbeek en Leuven ligt er ETCS en aangezien bijna/of alle 18/19 ETCS hebben mogen ze dus 200km/h rijden.
jan_olieslagers
Berichten: 1829
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door jan_olieslagers »

In Leuven stond een Desiro klaar als IC naar Eigenbrakel, dit hoort dacht ik een Break te zijn.
Op werkdagen zijn dat toch Desiro's, voorzover ik al gezien heb.
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 12 nov 2017, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Davy
Berichten: 476
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Davy »

Ah dat is dus nieuw voor me. In mijn beleving reed deze IC nooit harder dan 160 op dit stuk. Dat we 5 minuten vertraging hadden speelde wel mee, we kwamen uiteindelijk ruim op tijd Leuven binnen.
260689
Berichten: 2480
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Meerhout

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door 260689 »

Davy schreef: 12 nov 2017, 11:48 Ah dat is dus nieuw voor me. In mijn beleving reed deze IC nooit harder dan 160 op dit stuk. Dat we 5 minuten vertraging hadden speelde wel mee, we kwamen uiteindelijk ruim op tijd Leuven binnen.
Het is uitzonderlijk dat ze in trek/duw positie zitten. Want de I11 hebben nog geen ETCS (met uitzondering van 1 stuurrijtuig). Dus richting Leuven rijden ze 160, richting Brussel 200.
ostbahnhof
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door ostbahnhof »

plaats het hier maar even: vandaag rijdt er een combinatie van 4 klassiekjes tussen Antwerpen en Charleroi.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4474
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

jan_olieslagers schreef: 12 nov 2017, 11:48
In Leuven stond een Desiro klaar als IC naar Eigenbrakel, dit hoort dacht ik een Break te zijn.
Op werkdagen zijn dat toch Desiro's, voorzover ik al gezien heb.
Bij mijn weten zijn er zowel op de S9 (week) als de IC Leuven - Eigenbrakel uitsluitend Breaks voorzien, of het moet zijn dat er iets veranderd is.
jan_olieslagers
Berichten: 1829
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door jan_olieslagers »

Wel, ik neem af en toe de S9 in Kortenberg, altijd al breaks gehad. Juist voor de S9 vertrekt de IC naar Eigenbrakel, via de NZV, en daar herinner ik me enkel Desiro's. Misschien verandert het in de loop van de dag? Mijn waarnemingen betreffen de IC om 06:58 en de S9 om 7:05 in Kortenberg.
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4474
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steve »

Je verwart volgens mij met de S2 naar 's-Gravenbrakel, waar inderdaad Desiro's op rijden. De IC Leuven - Eigenbrakel rijdt enkel in het weekend en is eigenlijk identiek aan de S9, met dat verschil dat hij dan een omwegje maakt via de luchthaven.
jan_olieslagers
Berichten: 1829
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Haacht

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door jan_olieslagers »

oepsie! inderdaad!
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie