Pagina 198 van 367

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 mar 2018, 11:47
door Shrek
Matthias schreef: 05 mar 2018, 11:29 De Blankenberge-Genk gisteren (IC 1518) was dan weer met 5M6 i.p.v. 10 M6, dus ik weet niet of de boodschap zo goed begrepen is :).

Terzijde: ik heb de indruk dat er de laatste tijd veel verminderde samenstellingen zijn, zijn er echt zoveel defecten of speelt er iets anders? (In de week had ik weet van tbg's die weigerden te vertrekken met IC4515 en andere treinen wegens te grote bezetting?)
Op die 4515 stonden er reizigers tussen de deuren. De TBG had groot gelijk niet te willen vertrekken totdat die mensen weer uitstapten.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 mar 2018, 11:49
door Matthias
Over de terechtheid wilde ik mij niet uitspreken, maar de ik vroeg mij vooral af of er een structureel probleem is beginnen opduiken of niet, aangezien ik op Twitter de laatste tijd ook veel meer klachten over te korte samenstellingen zie opduiken.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 mar 2018, 11:50
door Shrek
Matthias schreef: 05 mar 2018, 11:49 Over de terechtheid wilde ik mij niet uitspreken, maar de ik vroeg mij vooral af of er een structureel probleem is beginnen opduiken of niet, aangezien ik op Twitter de laatste tijd ook veel meer klachten over te korte samenstellingen zie opduiken.
Defect aan een loc in Chatelet. Ik heb het nog al weten gebeuren dat ze dan maar met de helft rondrijden.
Liever dat dan een afgeschafte trein.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 mar 2018, 12:32
door groentje
Zolang de reizigers op zijn minst compensatie kregen voor de vertraging, bij de klantendienst denken ze soms, omdat de trein gereden heeft, dat het je eigen fout was dat je er niet (meer) bij kon, en weigeren ze uit te betalen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 mar 2018, 18:19
door Steve
Ontbrak er misschien een treindeel van de 4515? Normaal bestaat die immers uit 9 M6 (5+4), wat toch aardig wat plaats oplevert.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 mar 2018, 18:26
door overweg13
groentje schreef: 05 mar 2018, 12:32 Zolang de reizigers op zijn minst compensatie kregen voor de vertraging, bij de klantendienst denken ze soms, omdat de trein gereden heeft, dat het je eigen fout was dat je er niet (meer) bij kon, en weigeren ze uit te betalen.
Inderdaad, wij maakten iets analoogs mee met een ontbrekend eersteklasrijtuig. Eigenlijk reed het wel mee, maar om een of andere reden was het afgesloten en was de verlichting - het was avond - uit. Toen we compensatie vroegen kregen we te lezen dat er wel degelijk een M6-rijtuig had meegereden met 124 plaatsen eerste klasse. Begin dan maar uit te leggen dat het ontoegankelijk was. Vermoedelijk had de treinchef dus niet opgegeven dat het eersteklasrijtuig afgesloten was.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 mar 2018, 14:19
door Asterix
Steve schreef: 05 mar 2018, 18:19 Ontbrak er misschien een treindeel van de 4515? Normaal bestaat die immers uit 9 M6 (5+4), wat toch aardig wat plaats oplevert.
Bestond maar uit 4 rijtuigen. In Brussel-Noord is Securail moeten tussenbeide komen . Een uur vroeger (of later, wil ervan af zijn) was het ook al van dat, ook maar 4 bakken. Mensen worden dat moe.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 mar 2018, 19:27
door ostbahnhof
hallo hallo,
met regelmaat van de klok rijdt 2607 anr-luchthaven met 1 ipv 2 breaks.
Weet iemand wat er fout loopt met de samenstelling van deze trein?
Veel alternatief is er niet: de vorige trein is een uur vroeger en de volgende is de benelux en eigenlijk te laat om te gaan werken.
grts

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 mar 2018, 22:27
door Lukas
Hoi,

Vanavond werd de L trein van 21u13 naar Aarschot en Hasselt verzekerd door 3 Desiro`s. Normaal zijn dit er 2.


Lukas

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 mar 2018, 16:58
door ostbahnhof
2607 reed nu al 2 dagen met 1 break. tot in eerste
klas stonden we als haringen in een ton. hoop dat het
snel opgelost geraakt

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 mar 2018, 19:19
door Terminus
Vandaag op de Antwerpen-Binche: de witte 825 ingesloten tussen 2 klassieke motorstellen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 01 apr 2018, 23:21
door Nadleeh
Afbeelding
NMBS 940 "L2584" - Ekeren by Mark van der Meer, on Flickr

Vandaag een Duikbrilletje gespot in de L2584 van Roosendaal naar Puurs.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 apr 2018, 08:14
door Davy
Gisteren had P8001 een I11 stuurstand mee achterop: Afbeelding

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 apr 2018, 08:46
door vnze
Steve schreef: 05 mar 2018, 18:19 Ontbrak er misschien een treindeel van de 4515? Normaal bestaat die immers uit 9 M6 (5+4), wat toch aardig wat plaats oplevert.
Ik zie het af en toe bij verschillende mensen in verschillende posts terug komen maar waarom schrijf je (5 + 4), bestaat de 4515 uit twee aparte delen? Komen de eerste 5 wagens uit een ander depot dan de laatste 4, zit daar de eerste klas, of is er nog iets anders wat deze notatie nuttig maakt?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 apr 2018, 08:59
door Steve
Deze trein (samen met een paar andere op de verbindingen (Essen -) Antwerpen - Charleroi) bestaat inderdaad uit twee delen, namelijk HLE 27 + 5 M6 + HLE 27 + 4 M6. Overdag worden die ook wel gesplitst aangezien sommige treinen slechts een van beiden delen meehebben. Ik veronderstel dat het een *iets* efficiëntere inzet van materieel mogelijk maakt, maar vraag me af of het sop de kool echt waard is.

Het is de volgens mij ook de enige verbinding met gesleepte rijtuigen waar nog planmatig gesplitst wordt - op de verbinding Blankenberge - Genk heb je soortgelijke samenstellingen die nog dateren van de vorige dienstregeling (met een apart treindeel naar Knokke) maar bij mijn weten amuseert men zich daar niet met het splitsen van de trein, tenzij een van beide delen een technisch probleem heeft.