Pagina 3 van 368

Geplaatst: 05 dec 2007, 01:16
door Steve
Shrek schreef:
Steven schreef: zolang dat geen bestuurder van brussel zuid moet doen geen probleem.
een 16 kan toch niet zo snel rijden en zo hard trekken als een 13? dus dat zal zoizo wel enkele probleempjes geven :P
Misschien een domme vraag, maar is een 16 überhaupt toegelaten op lijn 2? Want slechts drie minuten vertraging bij aankomst in Gent lijkt me nogal sterk als die trein lijn 36 heeft moeten nemen. Maar zelfs op lijn 2 lijkt het me een knappe prestatie, beperkt tot 160 km/h en toch zo weinig vertraging... :?

Geplaatst: 05 dec 2007, 01:55
door Bartjedj
Een 16 mag niet op L2. Allereerst hebben deze beestjes geen TBL.
De dienstregeling is ook langs L36 best doenbaar. Er is niet veel aan gewijzigd toen L2 in dienst kwam.

BDJ

Geplaatst: 05 dec 2007, 03:36
door Steven
idd, als de trein langs L36 komt ipv L2 zal deze weinig vertraging hebben opgelopen aangezien tussen luik en leuven in normale omstandigheden al een marge zit van 5 minuten, tussen leuven en brussel 3 minuten en en tussen brussel en gent ongeveer een 2 a 3 minuten.

Geplaatst: 05 dec 2007, 08:40
door 260689
moet die ni bij aankomst in Leuven 10 min aan het perron staan of is dit enkel voor de IC-A's richting Eupen?

Geplaatst: 05 dec 2007, 13:36
door Steven
260689 schreef:moet die ni bij aankomst in Leuven 10 min aan het perron staan of is dit enkel voor de IC-A's richting Eupen?
in beide richtingen is er wat reserve tijd, maar richting oostende is die het grootst, een bestuurder die goed op de streep van de 200 kan rijden zal vermoedelijk in leuven een 7minuten stilstand hebben ipv de voorziene 2 dat is dus ongeveer 5 minuten extra dit onder voorwaarde dat alle seinen openstaan natuurlijk.

Geplaatst: 05 dec 2007, 18:53
door Shrek
vandaag reed 1 van de IC's tussen brussel en antwerpen met 2 27's én met stuurstand als eerste rijtuig (ik vermoed dat er maar 1 27 voorzien is)

Geplaatst: 05 dec 2007, 18:59
door Steven
vermoedelijk was de bestuurder nog ni in opleiding geweest om met de M6 te kunnen rijden en als ze dan toch nog een loc reserve hebben (wa al ni eenvoudig is) dan zetten ze die er vlug voor.

Geplaatst: 08 dec 2007, 18:04
door Patrick
Is da ook een gewijzigde samenstelling?
Vrijdagavond 7-12 FN
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Geplaatst: 08 dec 2007, 18:27
door Shrek
city-rail in anwerpen, ze zijn weer goe bezig :roll: maar wel een leuke samenstelling natuurlijk :P

Geplaatst: 08 dec 2007, 20:00
door Steven
neen momenteel kan je dat niet als een gewijzigde samenstelling beschouwen, de cityrail klassieke stellen zijn zowat overal in het land te zien.

Geplaatst: 08 dec 2007, 21:56
door Joris
Hallo,
Steven schreef:neen momenteel kan je dat niet als een gewijzigde samenstelling beschouwen, de cityrail klassieke stellen zijn zowat overal in het land te zien.
Zelfs in Aarlen en op de L-trein Luik-Jemelle...
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 08 dec 2007, 22:55
door 260689
vrijdag deden ze de P trein brugge gent sint pieters smorgens

Geplaatst: 08 dec 2007, 23:38
door Steve
Inderdaad niet zo bijster origineel meer, dezelfde samenstelling (varkensneus + dezelfde 966) op heb ik op 29 november ook al in Brussel-Zuid vereeuwigd op de IR-n.

(sorry voor de kwaliteit, het stel zette zich juist in beweging toen ik afdrukte...)

Geplaatst: 09 dec 2007, 21:46
door Bert
260689 schreef:vrijdag deden ze de P trein brugge gent sint pieters smorgens
En 's avonds deed de 996 de P-trein Brugge - Knokke. 8)

Geplaatst: 10 dec 2007, 21:24
door Trainspotterke
Bert schreef:
260689 schreef:vrijdag deden ze de P trein brugge gent sint pieters smorgens
En 's avonds deed de 996 de P-trein Brugge - Knokke. 8)
En vandaag stond er eentje in de bundel van Brugge afgesteld! :wink: