Pagina 210 van 367

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 dec 2018, 16:14
door bram2727
Op de 2583

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 dec 2018, 16:58
door groentje
Enkel de 4** rijdt naar Nederland.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 dec 2018, 20:59
door rvdborgt
Steve schreef: 21 dec 2018, 14:23 Waar/wanneer of welk treinnummer? Ik dacht dat klassiekjes sowieso niet naar Roosendaal mogen, dus het zal dan maar tot Essen geweest zijn.
Ik heb die lang geleden (jaren '90) toch al eens in Roosendaal gezien.
Wat voor toelating hebben die klassiekjes dan?

Groetjes,
Rian

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 jan 2019, 19:56
door materieel64
Vandaag 3 van de 4 omlopen tussen Maastricht en Hasselt met Klassiekjes i.p.v. Breaks :D . Heeft zeer waarschijnlijk gewoon met de ombouw van de Breakjes te maken.

Minder leuk was IC2411, hier reden vandaag 2 Desiro's in i.p.v. de geplande Klassiekjes.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 jan 2019, 10:59
door bram2727
2x 41 juist richting brussel noord

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 jan 2019, 12:51
door bram2727
bram2727 schreef: 13 jan 2019, 10:59 2x 41 juist richting brussel noord
Trug tegen gekomen in namen ik vermoed dat deze door reed naar charleio

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 jan 2019, 13:15
door 260689
bram2727 schreef: 13 jan 2019, 12:51
bram2727 schreef: 13 jan 2019, 10:59 2x 41 juist richting brussel noord
Trug tegen gekomen in namen ik vermoed dat deze door reed naar charleio
Met andere woorden is dieselverkeer toch nog toegelaten in de noord/zuidverbinding.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 jan 2019, 03:17
door Asterix
260689 schreef: 13 jan 2019, 13:15 Met andere woorden is dieselverkeer toch nog toegelaten in de noord/zuidverbinding.
Klopt maar slechts in bepaalde gevallen:

- Hulpelementen om een trein in nood te evacueren
- Technische hulptreinen, om de normale toestand na een ongeval te herstellen
- Werktreinen voor werken in de tunnel
- Technische treinen, andere dan hulp- en werktreinen, voor het testen van rollend materieel of infrastructuur van de tunnel

Ik kan uit de summiere beschrijving van bram2727 niet uitmaken waar die trein precies reed.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 jan 2019, 06:33
door bram2727
Asterix schreef: 14 jan 2019, 03:17
260689 schreef: 13 jan 2019, 13:15 Met andere woorden is dieselverkeer toch nog toegelaten in de noord/zuidverbinding.
Klopt maar slechts in bepaalde gevallen:

- Hulpelementen om een trein in nood te evacueren
- Technische hulptreinen, om de normale toestand na een ongeval te herstellen
- Werktreinen voor werken in de tunnel
- Technische treinen, andere dan hulp- en werktreinen, voor het testen van rollend materieel of infrastructuur van de tunnel

Ik kan uit de summiere beschrijving van bram2727 niet uitmaken waar die trein precies reed.
Ik zat gisteren op de 2110 en toen wij brussel noord verlieten kwam ik de 2 xde 41 tegen richting brussel noord.En toen ik in Namen was kwam ik de zelfde stellen tegen

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 jan 2019, 19:14
door ronny
P8305 was vandaag met 3xMS96 ipv M4. De 528 was vooraan. Het was weer een tijd geleden dat ik dit type nog op lijn 35 zag.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 jan 2019, 22:55
door 260689
Door een personenongeval in het station van Sint-Niklaas werden de treinen tussen Gent en en Antwerpen omgeleid via Mechelen. Hierdoor kwamen er een aantal AM96 op de lijnen 25/53 wat deze tijden wel een uitzondering zijn geworden. De betreffende treinen waren E721 (Antwerpen-Mechelen-Dendermonde-Gent-Kortrijk-Poperinge) en E742 die beperkt was tot Mechelen wegens geen verdere lijnkennis van de bestuurder tot Antwerpen en eveneens E722 werd terug naar Kortrijk.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 jan 2019, 23:35
door groentje
Ook 1820, 720, 721 en 1842 waren omgeleid.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 jan 2019, 09:32
door BlackEagle
260689 schreef: 14 jan 2019, 22:55 E742 die beperkt was tot Mechelen wegens geen verdere lijnkennis van de bestuurder tot Antwerpen en eveneens E722 werd terug naar Kortrijk.
Is het normaal dat bestuurders geen kennis hebben van de belangrijkste omleidingsroutes?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 jan 2019, 10:21
door CursorX
BlackEagle schreef: 15 jan 2019, 09:32
260689 schreef: 14 jan 2019, 22:55 E742 die beperkt was tot Mechelen wegens geen verdere lijnkennis van de bestuurder tot Antwerpen en eveneens E722 werd terug naar Kortrijk.
Is het normaal dat bestuurders geen kennis hebben van de belangrijkste omleidingsroutes?

Dat is een vreemde kronkel inderdaad. Bestuurders van Oostende die naar Antwerpen rijden kennen bijvoorbeeld de omleiding langs Mechelen niet. Wat bij werken op de lijn elke keer weer problemen geeft, laat staan als er in real time moet ingegrepen worden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 jan 2019, 11:59
door Ducktape
Ik zit in Antwerpen en wij kennen de omleiding tussen Antwerpen en Gent, zowel via Mechelen-Dendermonde als via Lokeren-Dendermonde. Enkel om de treinen tijdens werken in het weekend te doen, tijdens de week komen wij daar nooit.

Een andere grote omleiding tussen Gent en Brugge via Deinze etc kent het grootste deel van onze depot dan weer niet. Extra lijnkennis kan geld kosten, dus ze proberen dat te beperken.

Om on topic te blijven, dit weekend reed er een trein op de verbinding Binche-Schaarbeek met 3 klassiekjes, ik denk dat dit normaal een klassiekje en een 800 moet zijn. 3 gekoppelde klassiekjes zijn een zeer zeldzaam zicht aan het worden...