Pagina 214 van 368

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 apr 2019, 19:48
door HVHTB
Steve schreef: 07 apr 2019, 16:16 Op de Genk-Blankenberge vandaag zowel een stam tegengekomen die uit één stuk bestond (dus niet meer twee gekoppelde stammen, die nergens meer nodig voor zijn), als een gekoppelde stam waarbij de beide locs in het midden hingen en ook allebei in dienst waren. Nog nooit gezien en ik meende zelfs eens gehoord te hebben dat dat niet toegelaten was, maar ik zal me vergist hebben...
Twee elektrische locs met minder dan 3 rijtuigen tussen de locs kunnen gewoon rijden, maar dan is de maximale snelheid beperkt tot 120 of 130 km/h dacht ik. Dit was (dacht ik) om problemen met de stroomafname te verminderen van de tweede loc.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 apr 2019, 21:16
door Steven
Dit heeft te maken met de druk op de bovenleiding. Als ze te kort bij elkaar staan bij hoge snelheid kan dit gevaarlijk zijn voor bovenleidingsbreuken.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 apr 2019, 10:26
door Ducktape
Inderdaad. De snelheid is dan beperkt tot 120 km/h. Taakje voor de verdelers om ervoor te zorgen dat dat dus niet voorvalt.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 apr 2019, 12:15
door bram2727
Ik heb hem ook zien rijden.het kwam doordat de 1506 problemen kreeg met de remen in Brussel-Zuid hebben ze het achterstuk leeg op gestuurdt naar Hasselt om de trug rit te verzekeren als 1534.




Sory moesten er type fouten in staan

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 apr 2019, 14:44
door Eric0641
Ik weet niet of ik het 100% goed heb gezien. Maar het leek op een type hle20 in de bundel van vorst naast de hst werkplaats.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 apr 2019, 14:57
door Steve
Ongewone samenstelling van formaat op lijn 60, waar de S10-pendeltreinen tussen Opwijk en Brussel-Zuid verzekerd worden door MW41! Ik veronderstel dat de werkzaamheden tussen Opwijk en Dendermonde er op een of andere manier ook voor zorgen dat de bovenleiding niet overal operationeel is?
Afbeelding

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 apr 2019, 21:51
door Papanero
Inderdaad, de L12221 (vertrek Brussel-Zuid 21u47) werd verzorgd door de 4118. Deze regeling duurt blijkbaar tot maandagavond.
De 12243 in omgekeerde richting was de 4115.

Verstuurd met Tapatalk



Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 apr 2019, 23:06
door Steven
Hier wat beelden van de werken in Opwijk.afgelopen nacht werd gestart nadat de laatste trein door was gereden (rond middernacht). De nieuwe wissel ligt 20u later al op zijn plaats. Mooi werk van de ploegen. In totaal vervangen ze er drie dit weekend. De tweede was ook al op zijn plaats maar kon ik niet op foto krijgen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 apr 2019, 23:11
door Asterix
Steve schreef: 20 apr 2019, 14:57 Ongewone samenstelling van formaat op lijn 60, waar de S10-pendeltreinen tussen Opwijk en Brussel-Zuid verzekerd worden door MW41! Ik veronderstel dat de werkzaamheden tussen Opwijk en Dendermonde er op een of andere manier ook voor zorgen dat de bovenleiding niet overal operationeel is?
Spoor III te Opwijk is toegankelijk maar de bovenleiding is al een stuk opwaarts uitgeschakeld.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 apr 2019, 11:57
door dentheo
Steven schreef: 20 apr 2019, 23:06 Hier wat beelden van de werken in Opwijk.afgelopen nacht werd gestart nadat de laatste trein door was gereden (rond middernacht). De nieuwe wissel ligt 20u later al op zijn plaats. Mooi werk van de ploegen. In totaal vervangen ze er drie dit weekend. De tweede was ook al op zijn plaats maar kon ik niet op foto krijgen.
Gewone vernieuwing of ook de hoek iets gewijzigd zodat inrijsnelheid hoger kan ?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 apr 2019, 14:35
door Davy
Inderdaad ook vandaag weer dieseltjes naar Opwijk:Afbeelding

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 apr 2019, 16:08
door Steven
dentheo schreef: 21 apr 2019, 11:57
Steven schreef: 20 apr 2019, 23:06 Hier wat beelden van de werken in Opwijk.afgelopen nacht werd gestart nadat de laatste trein door was gereden (rond middernacht). De nieuwe wissel ligt 20u later al op zijn plaats. Mooi werk van de ploegen. In totaal vervangen ze er drie dit weekend. De tweede was ook al op zijn plaats maar kon ik niet op foto krijgen.
Gewone vernieuwing of ook de hoek iets gewijzigd zodat inrijsnelheid hoger kan ?
Is vernieuwing. Alle wissels zijn hier al aan 60 km/u te gebruiken wat al beter is dan vele andere locaties.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 apr 2019, 18:26
door bram2727
20190421_135547.jpg
Je kan het niet zo goed zien maar 2710 rijdt vandaag als 2113 naar aarlen

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 apr 2019, 19:51
door Asterix
Steve schreef: 07 apr 2019, 16:16 Op de Genk-Blankenberge vandaag zowel een stam tegengekomen die uit één stuk bestond (dus niet meer twee gekoppelde stammen, die nergens meer nodig voor zijn),(...)
Hiervan gesproken, bestuurders van depot Gent krijgen opleiding om terug met de M6 en HLE19 te leren koppelen. Zou dit voor de reeks 15xx zijn? Iets met de werken tussen Hasselt en Genk?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 apr 2019, 15:14
door wuitz
De stammen van de 15xx en 22xx zouden op termijn gewisseld gaan worden met voor relatie Tongeren - Gent een (ont)koppeling in Hasselt. Trein 2229 wordt sinds 01/04 gekoppeld in Hasselt wat wel nefast blijkt voor de stiptheid van deze trein.