Pagina 218 van 365

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 jul 2019, 21:27
door wbrm
Hier op het forum werd al eerder gemeld dat de IC Tongeren - Gent SP sinds enkele maanden sommige ritten kent met HLE19+5M6+HLE19+5M6 afkomstig van de IC Genk - Blankenberge.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 jul 2019, 20:03
door wimkalmthout
Vandaag op S32 2566 werd gereden met 3 desiro's ipv 2.
Waarvan 1 desiro in festival oufit.

gr
Wim.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 25 jul 2019, 22:57
door thejay
Eén Desiro verzekerde vanmiddag de IC4315 van Antwerpen naar Mol. Sorry voor de cijferaars, maar ik stond te ver weg om het nummer te kunnen zien.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 jul 2019, 16:22
door railtravelmanager
thejay schreef: 25 jul 2019, 22:57 Eén Desiro verzekerde vanmiddag de IC4315 van Antwerpen naar Mol. Sorry voor de cijferaars, maar ik stond te ver weg om het nummer te kunnen zien.
normaal 4 MW 41 maar door de hitte stonden die aan de kant vandaar een korte Désiro in de plaats

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 aug 2019, 21:12
door Terminus
IC 3118 met 2 MR96
IC 2014 opnieuw met 3 Desiro's zoals het al eens een tijdje geweest is
Op lijn 26 minder MR86 en meer MR08

Zijn ze de mensen van beurtregeling materieel wakker geschoten na de hittegolf?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 aug 2019, 21:34
door ostbahnhof
Gisteren reden de 2 AM96 op 3317

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 aug 2019, 21:49
door Steve
MS96 op de volledige rit tussen Brussel en Antwerpen, dat was lang geleden. Buiten een uitzonderlijke inzet volgens mij al geleden van de IC De Panne-Gent-Brussel-Antwerpen.

Een andere ongewone samenstelling: op P 7954 Kortrijk - Brussel-Zuid (via Ternat en Jette) reed afgelopen woensdag een HLE 18 met een lange M4-stam (ik schat 8 à 10 stuks), in plaats van de HLE 21 met kortere stam van een zestal rijtuigen. Ik weet niet of het een voorziene dan wel uitzonderlijke inzet was, maar ik had het nog nooit gezien.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 25 aug 2019, 16:45
door Wout912
Door een persoonsongeval ter hoogte van Diest deze ochtend, reed IC 2929 (Herstal - Antwerpen-Centraal) niet verder dan Hasselt. De terugrit als IC 2910 werd dan ook uitzonderlijk gereden door een desiro i.p.v. MS80.
Ik voeg nog even toe dat de IC-treinen tussen Antwerpen en Mol gereden werden met MW41'ers, ondanks de inkorting tot Mol waar zij normaal gezien naar Hamont/Hasselt rijden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 25 aug 2019, 20:41
door trainlovertje
Wout912 schreef: 25 aug 2019, 16:45 Ik voeg nog even toe dat de IC-treinen tussen Antwerpen en Mol gereden werden met MW41'ers, ondanks de inkorting tot Mol waar zij normaal gezien naar Hamont/Hasselt rijden.
De Mol - Blankenberge dan waarschijnlijk ook met MW41?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 25 aug 2019, 21:42
door FLV-FGSP
Gister stonden er alleszins MW41ers in de bundel van Blankenberge.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 28 aug 2019, 14:25
door ToMiKoN
De "Pelt Express" wordt al jaren met MW41's gereden en staan dus iedere zomer in Blankenberge!

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 28 aug 2019, 17:14
door Bibke
trainlovertje schreef: 25 aug 2019, 20:41
Wout912 schreef: 25 aug 2019, 16:45 Ik voeg nog even toe dat de IC-treinen tussen Antwerpen en Mol gereden werden met MW41'ers, ondanks de inkorting tot Mol waar zij normaal gezien naar Hamont/Hasselt rijden.
De Mol - Blankenberge dan waarschijnlijk ook met MW41?
Ze rijden al enige tijd terug van en naar Neerpelt, dat was enkel tijdens enkele weken in het begin van de zomer.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 28 aug 2019, 17:29
door Wout912
Bibke schreef: 28 aug 2019, 17:14
trainlovertje schreef: 25 aug 2019, 20:41
Wout912 schreef: 25 aug 2019, 16:45 Ik voeg nog even toe dat de IC-treinen tussen Antwerpen en Mol gereden werden met MW41'ers, ondanks de inkorting tot Mol waar zij normaal gezien naar Hamont/Hasselt rijden.
De Mol - Blankenberge dan waarschijnlijk ook met MW41?
Ze rijden al enige tijd terug van en naar Neerpelt, dat was enkel tijdens enkele weken in het begin van de zomer.
Dit weekend was de ICT-trein Neerpelt - Blankenberge door werkzaamheden tussen Hamont en Mol ingekort tot Mol. De NMBS kon dus in principe ook ander materieel inzetten op deze verbinding.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 28 aug 2019, 18:36
door Bibke
Wout912 schreef: 28 aug 2019, 17:29
Bibke schreef: 28 aug 2019, 17:14
trainlovertje schreef: 25 aug 2019, 20:41
De Mol - Blankenberge dan waarschijnlijk ook met MW41?
Ze rijden al enige tijd terug van en naar Neerpelt, dat was enkel tijdens enkele weken in het begin van de zomer.
Dit weekend was de ICT-trein Neerpelt - Blankenberge door werkzaamheden tussen Hamont en Mol ingekort tot Mol. De NMBS kon dus in principe ook ander materieel inzetten op deze verbinding.
Inderdaad.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 28 aug 2019, 18:42
door jan_olieslagers
Ik kan me al blindelings de tegenwerpingen voorstellen:
* jamaar er is niet zoveel personeel dat gekwalificeerd is op dit materiaal (MS08?) op deze lijn
* jamaar we hebben geen budget om meer personeel breder op te leiden
* jamaar dat materiaal moet dan aangevoerd worden
* jamaar we zijn het nu eenmaal zo gewoon