Pagina 222 van 368

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 okt 2019, 14:41
door Steve
Maar niet van/naar Luxemburg, veronderstel ik?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 okt 2019, 14:55
door Ducktape
Een deel van de Desiro's zijn toegelaten in Luxemburg, dus in principe kan het...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 okt 2019, 18:37
door Davy
Afgeschaft van Luxemburg tot Aarlen volgens de app, dus vooralsnog niet in Luxemburg zelf.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 okt 2019, 18:50
door overweg13
Laat ons bidden...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 okt 2019, 01:16
door msts.be
Ducktape schreef: 20 okt 2019, 14:55 Een deel van de Desiro's zijn toegelaten in Luxemburg, dus in principe kan het...
Laat me raden: waarschijnlijk de 08500 reeks die een geüpgrade ETCS- software versie moet hebben (ipv de oude die nog de versie van L4 indertijd hebben en niet compatibel is) ?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 okt 2019, 08:49
door Shrek
msts.be schreef: 24 okt 2019, 01:16
Ducktape schreef: 20 okt 2019, 14:55 Een deel van de Desiro's zijn toegelaten in Luxemburg, dus in principe kan het...
Laat me raden: waarschijnlijk de 08500 reeks die een geüpgrade ETCS- software versie moet hebben (ipv de oude die nog de versie van L4 indertijd hebben en niet compatibel is) ?
Eh? De Desiro's hebben altijd al 2.3.0d gehad hoor...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 okt 2019, 20:17
door Ducktape
msts.be schreef: 24 okt 2019, 01:16
Ducktape schreef: 20 okt 2019, 14:55 Een deel van de Desiro's zijn toegelaten in Luxemburg, dus in principe kan het...
Laat me raden: waarschijnlijk de 08500 reeks die een geüpgrade ETCS- software versie moet hebben (ipv de oude die nog de versie van L4 indertijd hebben en niet compatibel is) ?
Dat weet ik niet, maar alle Luxemburg Desiro's hebben de aanpassing naar TBL1+ NG aan boord.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 okt 2019, 22:18
door Ducktape
Steven schreef: 24 okt 2019, 20:26 Die tbl1+ng gaat op alle desiros komen. Dus op zichzelf niets speciaal.
Dat weet ik, maar alle Desiro's die Luxemburg binnen mogen hebben ineens ook de TBL upgrade gekregen. Als ze dan toch al in de werkplaats stonden...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 01 nov 2019, 15:11
door Davy
IC2114 die nu op pad is richting Aarlen rijdt met 3x Desiro. Ik voorzie een golf van rugklachten in Aarlen vanavond...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 nov 2019, 22:11
door Davy
P8220 werd vandaag verzekerd door 4x M6 en HLE21/27.
Deze is overvol reeds uit Mol vertrokken...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 nov 2019, 14:25
door Papanero
S10 3884 bestaat vandaag uit 3 Desiro's. Ik let daar zelden op rond deze tijd (vroege namiddag) maar ik dacht toch niet dat dit gebruikelijk is (en noodzakelijk zeker niet).

Idem S10 3885 en 3865.

Zijn deze tijdelijk versterkt omdat er een paar P-treinen geschrapt zijn wegens de werken aan Brussel-Zuid ? Maar het is nog geen piekuur....

Ik heb vorige week nog de 3858 genomen, om 08u43 aan Thurn & Taxis. Deze bestond gewoon uit 2 Desiro's zoals het altijd geweest is sedert de heropening van Thurn & Taxis in december 2015.
Alleen hebben ze nu wegens de enkele P-treinen die hier stoppen gedurende de werken in Brussel-Zuid het perron (tijdelijk?) verlengd met een soort meccano-perron voor 2 of 3 rijtuigen extra. De 3858 stopt nu met zijn 2 Desiro's helemaal aan het uiteinde van het verlengde perron, ver van de toegangstrap en voorbij het wachthuisje.

Haha en de 3886, in wat ik het piekuur zou noemen, bestaat maar uit 2 Desiro's, zoals altijd....

Verstuurd met Tapatalk

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 nov 2019, 16:43
door Steve
De 2079 bestond deze ochtend ook uit 3 Desiro's in plaats van de gebruikelijke 2. Ik hoop dat het permanent is, maar wellicht is het slechts tijdelijk. Bij vorige gelegenheden (bv. sluiting van de Leopold II-tunnel in de zomer) was dat ook al tijdelijk het geval. De 7016 (die slechts een kwartier vroeger rijdt op dezelfde route) is momenteel omgeleid naar Brussel-Luxemburg en dus is die extra capaciteit nu zeker welkom.

Wellicht blijft die stam de hele dag zo rondrijden en kan dat verklaren waarom je het ook midden op de dag gezien hebt op andere treinen van de S10-verbinding.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 nov 2019, 20:20
door Wout912
Door werkzaamheden tussen Mol en Herentals werd de IC-trein Antwerpen-Centraal - Hamont/Hasselt tussen Mol en Herentals vervangen door bussen. Een van de twee pendeltreinen tussen Herentals en Antwerpen-Centraal werd gereden met één stel MS75, dat tijdens de namiddag zeer druk bevolkt was. De andere pendeltrein werd verzekerd door twee desiro's

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 nov 2019, 20:20
door Asterix
Papanero schreef: 07 nov 2019, 14:25Ik heb vorige week nog de 3858 genomen, om 08u43 aan Thurn & Taxis. Deze bestond gewoon uit 2 Desiro's zoals het altijd geweest is sedert de heropening van Thurn & Taxis in december 2015. Alleen hebben ze nu wegens de enkele P-treinen die hier stoppen gedurende de werken in Brussel-Zuid het perron (tijdelijk?) verlengd met een soort meccano-perron voor 2 of 3 rijtuigen extra. De 3858 stopt nu met zijn 2 Desiro's helemaal aan het uiteinde van het verlengde perron, ver van de toegangstrap en voorbij het wachthuisje.
Vanaf maandag is het weer gedaan met dat verlengde perron.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 nov 2019, 14:39
door ostbahnhof
Vandaar ook nog eens een herinnering aan de bestuurders op L25:
Als je in Mechelen staat en je rijdt naar Antwerpen, rij dan pas door bij groen en niet bij dubbel geen anders moet je aan een slakkengang tot voorbij Mechelen-Nekketspoel. Snel aan hoge snelheid Is aangenamer voor de reizigers