Pagina 226 van 368

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2020, 14:12
door Steven
507 reed vandaag gewoon met zijn voorziene samenstelling van hle18 en i11, ik heb er ingezeten van Brussel noord naar Luik waar hij met 70 minuten vertraging was aangekomen. Hij had al 43 min gekregen in Oostende doordat er tussen Oostende en Brugge een obstakel was. De trein werd beperkt te Luik waar hij dan aan perron bleef staan als 534. Vanuit Eupen naar Luik reed dan inderdaad een vervangtrein met vuile klassiekjes.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2020, 17:18
door brouckie
260689 schreef: 16 jan 2020, 10:35 Het is enorm lang geleden. Maar vandaag is het nogmaals eens bewezen. De E507 heeft vandaag gereden met 2x2 am62/66!!! Wel is waar beperkt tot Luik en via de L36 ipv L2.
Euhhh, geen idee waar die kwakkel vandaan komt maar E507 heeft vandaag tussen Oostende en Luik gereden met I11 + T18. Wegens te veel vertraging beperkt tot in Luik. Navette Luik - Eupen - Luik met 2 klassiekjes. E534 van Luik tot Oostende met voorziene samenstelling T18 + I11...
In Oostende kennen we de klassiekjes niet.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2020, 17:24
door Steven
Ik schreef net hetzelfde ;-)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2020, 17:41
door 260689
Mijn excuses! Ik had het verkeerd begrepen.

Ik was afgegaan op deze informatie.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2020, 18:47
door Steven
Lol de Comedy pagina. Staan meer onwaarheden in wat betreft gewijzigde samenstelling dan wat anders. Stond ooit in dat een tgv uit Frankrijk ging komen met 3 stellen. Van een benelux stond er ooit in dat hij uit 5 rijtuigen eerste klasse bestond. Ik vraag me af of de mensen die daar info in plaatsen wel alles nalezen wat ze typen. Zelfs de rechtvaardiging voor vertragingen zijn al eens verkeerd ...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2020, 19:33
door Davy
Is het dan deze info die in de Train Map beland? Want IC534 heeft er weldegelijk eerst ingestaan met 2 Klassiekjes...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2020, 20:27
door jan_olieslagers
260689 schreef: 16 jan 2020, 10:51 Er rijd een navette.
In het Nederlands: "pendel" of "pendeltrein" :)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2020, 22:28
door trainlovertje
jan_olieslagers schreef: 16 jan 2020, 20:27
260689 schreef: 16 jan 2020, 10:51 Er rijd een navette.
In het Nederlands: "pendel" of "pendeltrein" :)
Ook in het Nederlands: er rijdt.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 17 jan 2020, 14:13
door jan_olieslagers
:) daar zweeg ik nog over, welbewust, ik ben toch al zo'n zeurpiet ...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 jan 2020, 15:53
door Jan-Mark
De P 8800 FSR - FGH heeft vandaag een HV M5m achter de locomotief, de overige HV’s zijn wel M4m.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 jan 2020, 16:08
door Steve
Jan-Mark schreef: 24 jan 2020, 15:53 De P 8800 FSR - FGH heeft vandaag een HV M5m achter de locomotief, de overige HV’s zijn wel M4m.
Een stuurrijtuig dan? Want de M5's hebben toch altijd de omvormer van het stuurrijtuig nodig voor de stroomvoorziening?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 jan 2020, 17:38
door Jan-Mark
Oei, dat heb ik niet kunnen zien... Moest rap op de trein naar FTR stappen ;-)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 jan 2020, 18:29
door trainlovertje
Steve schreef: 24 jan 2020, 16:08
Jan-Mark schreef: 24 jan 2020, 15:53 De P 8800 FSR - FGH heeft vandaag een HV M5m achter de locomotief, de overige HV’s zijn wel M4m.
Een stuurrijtuig dan? Want de M5's hebben toch altijd de omvormer van het stuurrijtuig nodig voor de stroomvoorziening?
Ik heb die trein ook zien passeren op de NZV, maar dat was geen stuurrijtuig, tenzij ik dat echt slecht gezien heb.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 jan 2020, 18:30
door Steve
In dat geval zal het rijtuig wellicht als "goederenrijtuig" meegestuurd zijn, i.e. niet toegankelijk voor de reizigers.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 26 jan 2020, 16:44
door Wout912
Deze namiddag werd IC 1814 Gent-Sint-Pieters - Antwerpen-Centraal (ingekort door werkzaamheden tussen Brugge en Gent) gereden met volgende samenstelling: HLE18 + 7 M6-rijtuigen + HLE18. Normaal gezien wordt er op deze verbinding enkel gereden met één HLE18 + 8 M6-rijtuigen. (en natuurlijk met desiro's)