Pagina 230 van 369

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 26 feb 2020, 12:48
door Terminus
Wout912 schreef: ↑24 feb 2020, 19:40 Vandaag werden IC-treinen 3213 en 3240 (Kortrijk - Sint-Niklaas) verzekerd door het klassiek motorstel 738 waar dit normaal gezien acht M6-rijtuigen zijn. IC 3213 reed door storingen enkel tussen Aat en Sint-Niklaas met een gemiddelde vertraging van ongeveer 30 minuten. Hierdoor passeerde deze trein de Brusselse Noord-Zuidverbinding rond 4 uur in de namiddag. Het klassiekje was jammer genoeg niet in staat om hier alle pendelaars mee te nemen... :(
IC3213 zijn volgens mij 2 MR80. Maar da's inderdaad nog een groot verschil met een klassiekje.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 26 feb 2020, 12:51
door Steve
Inderdaad 2x MS80, maar gezien de grote vertraging reed hij wel ongeveer op het tijdstip dat er 8 M6 voorzien waren (3214). Het zal gezellig geweest zijn aan boord.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 26 feb 2020, 13:13
door 2000_3000
Terminus schreef:
trainlovertje schreef: ↑19 feb 2020, 14:05
Steve schreef: ↑19 feb 2020, 13:52 Wanneer, welke trein? Gezien het grote aandeel eersteklasrijtuigen lijkt dit me veeleer een speciale rit of charter.
E2310 vandaag in Torhout, staat er bovenaan bij :wink:
Misschien gedeklasseerde rijtuigen?
Volgens de officiΓ«le data reed die E2310 toch wel met 2 breaks.
Dus toch eerder een testtrein lijkt me. Of is hij daadwerkelijk gestopt en zaten er reizigers in?
Gestopt en reizigers opgepikt.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 mar 2020, 19:24
door Wout912
Vandaag een licht gewijzigde samenstelling van IC1815 (Oostende - Antwerpen) die was samengesteld uit negen in plaats van acht M6-rijtuigen. Er waren twee bagagerijtuigen en enkele 200km/h-rijtuigen opgenomen in de trein. Bij de stop in Beveren zorgde de verlengde samenstelling voor enkele problemen met reizigers die wilden uitstappen uit de laatste deur...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 06 mar 2020, 23:01
door Freken
De 517 (Oostende - Eupen) en 544 (Eupen - Oostende) waren op weg met HLE18 + 9xM6 in plaats van I11 en I10.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 mar 2020, 06:24
door Steve
M6'en die 200 km/h aankunnen dan, aangezien beide treinen via de HSL lijken te hebben gereden? Ik dacht dat er enkel stammen van 8 M6'en (omkaderd door twee HLE 18's dan nog) voorkwamen voor gebruik op de Welkenraedt - Eupen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 mar 2020, 18:43
door ostbahnhof
morgen weeral de laatste dag van de omleidingen lijn 15 en het gebruik van het bochtje van lijn 27- lijn 13 voor regelmatig reizigersverkeer.
Nog eens een ritje plannen πŸ‘

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 mar 2020, 10:36
door LML
ostbahnhof schreef: ↑07 mar 2020, 18:43 morgen weeral de laatste dag van de omleidingen lijn 15 en het gebruik van het bochtje van lijn 27- lijn 13 voor regelmatig reizigersverkeer.
Nog eens een ritje plannen πŸ‘
Klopt, gisteren en vandaag was en wordt de IC Antwerpen-Mol-Hamont beperkt tot Mol (alhoewel er in Hamont gewerkt wordt en er merkwaardig genoeg niet doorgereden wordt tot Neerpelt...). De MW41'ers staan dan aan de kant/worden enkel gebruikt voor Mol-Hasselt, tussen Antwerpen-Mol wordt er gereden met Eloc 27 en M4'en en Misero ML... :)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 mar 2020, 11:45
door Davy
Werkzaamheden tussen Deinze en Kortrijk, dus men acht het nodig om de IC's vanuit Deinze naar Antwerpen met losse stelletjes MS96 te rijden. Gevolg laat zich wel raden: IC732 waar ik nu inzit vanaf Gent-Dampoort helemaal vol.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 mar 2020, 13:43
door Davy
ostbahnhof schreef:morgen weeral de laatste dag van de omleidingen lijn 15 en het gebruik van het bochtje van lijn 27- lijn 13 voor regelmatig reizigersverkeer.
Nog eens een ritje plannen [emoji106]
Ga ik nu ook doen!Afbeelding

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 mar 2020, 14:00
door ostbahnhof
ah, zat op die trein maar dan vanuit Mol, mijn fietstraining daar geeindigd... πŸ‘ fotoβ€˜s in het het bochtje

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 mar 2020, 19:29
door trainlovertje
ostbahnhof schreef: ↑07 mar 2020, 18:43 morgen weeral de laatste dag van de omleidingen lijn 15 en het gebruik van het bochtje van lijn 27- lijn 13 voor regelmatig reizigersverkeer.
Nog eens een ritje plannen πŸ‘
21 en 22 maart wordt er ook gewerkt op L15 tussen Mortsel en Lier, met dezelfde omleidingen als dit weekend.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 mar 2020, 14:56
door ostbahnhof
Denk dat de werken op L15 niet plaatsvinden dit weekend.NMBS rijdt nog via Kontich ( gewijzigde dienstregeling lag al langer vast) maar bvb DB rijdt via Boechout. Iemand met meer info?
grts

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 21 mar 2020, 16:03
door Shrek
ostbahnhof schreef: ↑21 mar 2020, 14:56 Denk dat de werken op L15 niet plaatsvinden dit weekend.NMBS rijdt nog via Kontich ( gewijzigde dienstregeling lag al langer vast) maar bvb DB rijdt via Boechout. Iemand met meer info?
grts
Bijna alle werken van Infrabel zijn uitgesteld, enkel de onderhoudshandelingen vinden nog plaats, maar daar hoort de werf op L15 niet bij.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 mar 2020, 07:38
door groentje
Ook testritten op HSL2 zijn uitgesteld, maar omdat de 522 reeds was ingeperkt tot Leuven ipv Luik, en de beslissing gevallen is de dag zelf, is dat niet teruggedraaid.