Pagina 240 van 367

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 jul 2020, 14:05
door bram2727
Is in Brussel- noord al gebeurt

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 jul 2020, 14:11
door 260689
bram2727 schreef: 19 jul 2020, 14:05 Is in Brussel- noord al gebeurt
Nu je het zegt, dat klopt volledig! Mijn excuses!

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 19 jul 2020, 17:06
door dentheo
Steven schreef: 16 jul 2020, 15:37 daar is niets eigenaardig aan als je alle regels kent die er bij komen kijken. Bij slechte adhesie of bij een loc die niet 100% in dienst is gaat men een extra loc vragen om de trein op te duwen van Luik naar Ans, doch er mogen geen twee locs aan staart zijn om de trein op te duwen naar Ans. Dus standaard moet voor de IC Eupen Oostende de loc vooraan hangen. Dit om te voorkomen dat de trein zou verbufferen bij het opdrukken, of in het ergste geval zou ontsporen bij vertrek in luik wanneer de trein door de wissels gaat.
De regels zijn niet de grond, ze zullen wel hun historische en technische reden hebben zoals je zelf overbuffering al vermeldde.
In de echte bergen vreesde men vroeger waarschijnlijk meer het zonder remmen naar beneden rijden van de rijtuigen, na het breken van een koppeling. Door bredere buffers, kortere rijtuigen, onderdrukten zij dan weer het risico op overbuffering.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 jul 2020, 14:17
door Lorre
Marcad schreef: 21 jun 2020, 12:47
Lorre schreef: 12 jun 2020, 05:09 Vandaag rijdt E3602 en E3630 met de voorziene 2 MR96, maar 1 van de MR96 is een stel van de Luxemburg-reeks (501) en dat is voor deze verbinding toch vrij uitzonderlijk
Hallo

Er was een uitwisseling tussen 501 en 526 (tussen Kinkempois en Hasselt)

Gr
M
Klopt, 526 is samen met 519 uitgerust met ETCS en worden door bestuurders van Luik uitgetest onder andere op de S-verbinding van Waremme naar Luik.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 jul 2020, 18:21
door bram2727
De 2419 rijdt met i11 in de plaats van de m7

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 20 jul 2020, 23:13
door trainlovertje
bram2727 schreef: 20 jul 2020, 18:21 De 2419 rijdt met i11 in de plaats van de m7
Dat was slechts éénmalig door een defect vanmorgen in Luik. Ze zullen de komende dagen nog zichtbaar zijn in Oostende. Naar verluidt zullen de M7's vanaf 3 augustus ook in de Oostende - Eupen zitten, maar dat is ook maar van horen zeggen...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 28 jul 2020, 14:48
door 4017-4018
Gisteren bestond IC trein 2908 (Antwerpen-Centraal 08:30 - Leuven 09:26) uit break nummer 372. In leuven werd hij aan een ander gekoppelt (daarvan weet ik het nummer niet van).

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 jul 2020, 21:34
door HVHTB
Gisteren fotografeerde ik in Aarlen een M6-stuurstand die geduwd door een 13 richting Luxemburg reed. Ik wist helemaal niet dat M6-stuurstanden Luxemburg in mochten. Weet iemand sinds wanneer ze zijn toegelaten? En sinds wanneer worden ze ook effectief ingezet?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 jul 2020, 21:44
door trainlovertje
HVHTB schreef: 31 jul 2020, 21:34 Gisteren fotografeerde ik in Aarlen een M6-stuurstand die geduwd door een 13 richting Luxemburg reed. Ik wist helemaal niet dat M6-stuurstanden Luxemburg in mochten. Weet iemand sinds wanneer ze zijn toegelaten? En sinds wanneer worden ze ook effectief ingezet?
Woensdag schrok ik ook toen ik er zelf mee naar Luxemburg reed. Volgens Beluxtrains is dit de voorziene samenstelling, dus waarschijnlijk al sinds juni.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 jul 2020, 23:21
door 4017-4018
Vandaag was er ook iets raars op ic 1830 (Antwerpen-Centraal - Oostende). Hle 1847 duuwde 8 M6 rijtuigen. Normaal gezien moet toch richting de kust de loc vanvoor hangen?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 01 aug 2020, 06:43
door b-loc
4017-4018 schreef: 31 jul 2020, 23:21 Vandaag was er ook iets raars op ic 1830 (Antwerpen-Centraal - Oostende). Hle 1847 duuwde 8 M6 rijtuigen. Normaal gezien moet toch richting de kust de loc vanvoor hangen?
Enkel op de IC Oostende-Eupen is dit verplicht.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 01 aug 2020, 09:21
door 4017-4018
b-loc schreef: 01 aug 2020, 06:43
4017-4018 schreef: 31 jul 2020, 23:21 Vandaag was er ook iets raars op ic 1830 (Antwerpen-Centraal - Oostende). Hle 1847 duuwde 8 M6 rijtuigen. Normaal gezien moet toch richting de kust de loc vanvoor hangen?
Enkel op de IC Oostende-Eupen is dit verplicht.
A dus ik had het fout begrepen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 aug 2020, 08:16
door bram2727
In Brugge in de bundel sta een type 18 met alleen i10 rijtuigen iemand die iets meer weet?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 aug 2020, 08:26
door Freken
bram2727 schreef: 09 aug 2020, 08:16 In Brugge in de bundel sta een type 18 met alleen i10 rijtuigen iemand die iets meer weet?
Reed gisteren als extra trein E17213 van Oostende naar Brussel-Noord ter ontdubbeling van E522.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 aug 2020, 11:21
door wva
Hoi,

Ik zag vorige week maandag rond tussen 16h en 16h30 een break staan in het station Antwerpen Noorderdokken. Die heb ik daar nog nooit zien staan.
Voor welke dienst was die daar?

Of was die vermoedelijk ondergronds vanuit de kelder van Antwerpen Centraal naar daar uitgeweken om vervolgens richting Schijnpoort te gaan?