Pagina 244 van 368

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 aug 2020, 22:04
door trainlovertje
4017-4018 schreef: 22 aug 2020, 21:56 Op https://track.haltelink.be/nmbs.html zag ik dat ic 9248 met een stam m6 werd uitgevoerd. Weet iemand of het wel zo was?
Dat is absoluut onmogelijk.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 aug 2020, 22:07
door 4017-4018
trainlovertje schreef: 22 aug 2020, 22:04
4017-4018 schreef: 22 aug 2020, 21:56 Op https://track.haltelink.be/nmbs.html zag ik dat ic 9248 met een stam m6 werd uitgevoerd. Weet iemand of het wel zo was?
Dat is absoluut onmogelijk.
Het verbaasde me al.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 aug 2020, 22:16
door Steve
Het zou eventueel kunnen als de trein bijvoorbeeld uitgevallen was in Nederland en er binnen België dan een vervangende trein werd ingelegd, maar daar is in de app geen spoor van en het is ook nagenoeg onmogelijk dat zo'n M6-stam door een HLE 28 getrokken zou worden. Een goede illustratie dat de gegevens soms met een korrel zout genomen moeten worden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 aug 2020, 17:16
door ostbahnhof
Steven schreef: 15 aug 2020, 15:10 Dat kan niet, i10 heeft de juiste kabels niet om een hle21 met M4 in trekduw te laten rijden. Enkel een hle27 kan dat.
3315, 24aug, Antwerpen Berchem in duw 👍

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 aug 2020, 17:31
door 260689
Met een T27 lukt dat wel aangezien deze mux hebben. T21 hebben geen mux maar tractiekabels.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 aug 2020, 17:41
door ostbahnhof
260689 schreef: 24 aug 2020, 17:31 Met een T27 lukt dat wel aangezien deze mux hebben. T21 hebben geen mux maar tractiekabels.
Inderdaad, had vorige keer niet goed gezien 😀 Nog een vraagje: wat is de betekenis van het woord PLAN boven de snelheidsborden?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 aug 2020, 18:21
door Paul
ostbahnhof schreef: 24 aug 2020, 17:41Nog een vraagje: wat is de betekenis van het woord PLAN boven de snelheidsborden?
Om te weten in welk geval de 4, en in welk geval de 9 van toepassing is, moet men het (lijn)plan raadplegen. Of iets in die aard toch. Correcties en/of aanvullingen welkom :)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 aug 2020, 18:49
door JHS2013
Correct. Het snelheidsbord richt zich enkel tot de bewegingen die op het SSP (schematisch seininrichtingsplan) beschreven staan. Meestal gaat het dan om bewegingen met afgezonderde remmen (zoals in dit geval ook).

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 27 aug 2020, 15:04
door ostbahnhof
Steven schreef: 19 aug 2020, 03:18 Was dat niet gewoon een Antwerpen-Turnhout?
Momenteel rijdt er een klassiek Antwerpen Turnhout. IC4235, 27aug.
1 stel.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 27 aug 2020, 15:23
door 4017-4018
ostbahnhof schreef: 27 aug 2020, 15:04
Steven schreef: 19 aug 2020, 03:18 Was dat niet gewoon een Antwerpen-Turnhout?
Momenteel rijdt er een klassiek Antwerpen Turnhout. IC4235, 27aug.
1 stel.
De 988 (vroeger 719) verzekerde deze ic vandaag.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 30 aug 2020, 21:11
door Davy
Vandaag werd 1 van de ICT's Antwerpen Blankenberge verzorgd door 2 Varkensneuzen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 aug 2020, 12:41
door Ducktape
Davy schreef: 30 aug 2020, 21:11 Vandaag werd 1 van de ICT's Antwerpen Blankenberge verzorgd door 2 Varkensneuzen.
Klopt. 6710 heen en 6759 terug. Ik had de eer om die laatste te mogen doen, ik verschoot nogal toen ik mijn trein in de bundel van Brugge ging zoeken en het plots 2 varkens waren ipv de voorziene HLE18 + M6.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 aug 2020, 14:27
door Steve
Ducktape schreef: 31 aug 2020, 12:41
Davy schreef: 30 aug 2020, 21:11 Vandaag werd 1 van de ICT's Antwerpen Blankenberge verzorgd door 2 Varkensneuzen.
Klopt. 6710 heen en 6759 terug. Ik had de eer om die laatste te mogen doen, ik verschoot nogal toen ik mijn trein in de bundel van Brugge ging zoeken en het plots 2 varkens waren ipv de voorziene HLE18 + M6.
Toch opvallend dat je er niets van wist. Houden ze überhaupt ook rekening met de materieelkennis van alle betrokken bestuurders - ik neem aan dat kennis van MS75 geen gemeengoed is in Brugge?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 01 sep 2020, 12:16
door Ducktape
Steve schreef: 31 aug 2020, 14:27
Ducktape schreef: 31 aug 2020, 12:41
Davy schreef: 30 aug 2020, 21:11 Vandaag werd 1 van de ICT's Antwerpen Blankenberge verzorgd door 2 Varkensneuzen.
Klopt. 6710 heen en 6759 terug. Ik had de eer om die laatste te mogen doen, ik verschoot nogal toen ik mijn trein in de bundel van Brugge ging zoeken en het plots 2 varkens waren ipv de voorziene HLE18 + M6.
Toch opvallend dat je er niets van wist. Houden ze überhaupt ook rekening met de materieelkennis van alle betrokken bestuurders - ik neem aan dat kennis van MS75 geen gemeengoed is in Brugge?
Die specifieke trein (en bijna elke trein van Ant naar Blankenberge of terug) wordt gereden door een bestuurder van Antwerpen. Wij kennen zowat alle materieel dus als er iets zou veranderen is dat nooit een probleem voor ons. Moest het nu idd een TB van Brugge zelf zijn of van Gent, dan was er een probleem geweest want die stellen zijn geen kennis in hun depots.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 sep 2020, 22:14
door JPV
Wat is eigenlijk de langste 'gewone' samenstelling die er is?

En wat is zo de standaard maximale lengte die in de 'bemande' stations a la Hasselt, Ieper, Waregem, Aalst,... passeert op reguliere trajecten? Of is dit echt volledig per station anders en probeert men geen standaardlengte van een perron te creëren?