Pagina 257 van 368

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 mei 2021, 23:37
door trainlovertje
Dieselfreak schreef: 10 mei 2021, 20:50 Toen ik afgelopen zaterdag ik Kortrijk de IC van 13:58 naar Gent nam, bestond die zowaar uit... Desiro! :shock: Was dit iets eenmaligs, of zal het in de toekomst vaker voorvallen? Het heeft met tijdelijke omstandigheden te maken?
De werken op de lijn naar Poperinge zitten daar zeker voor iets tussen. Een aantal van die stellen zullen in Poperinge 'vast' gestaan hebben, waardoor er vanaf Kortrijk voor vervangend materieel gezorgd werd. Een permanente verandering kan dat niet zijn, want Desiro's mogen niet naar Lille.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 18 mei 2021, 15:25
door Steve
IC 3237 (Sint-Niklaas 14:24 - Kortrijk 17:24) vandaag uitzonderlijk met een M6-stam in plaats van de gebruikelijke 2x MS80. Ik hoop dat die MS80 dan niet rijden op een van de treinen waar de M6-stammen normaal wel voorzien zijn, want dat wordt minder lachen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 23 mei 2021, 00:25
door trainlovertje
E5183 (Luik-Guillemins - Landen) en terugrit E5164 (Landen - Luik-Guillemins) werden zaterdag met een Desiro gereden i.p.v. een gebruikelijke Break. Waarschijnlijk heeft die een ganse dag over en weer gependeld. Dit is namelijk de omloop die bestaat uit materieel en personeel uit Luik.
De andere omloop bestaat uit materieel en personeel uit Landen, dus dat was dan waarschijnlijk wel gewoon een Break, maar die heb ik niet gespot.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 mei 2021, 10:00
door overweg13
Het hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar toch: weet iemand wat er met beltrains is gebeurd? De site is nu al meer dan een week onbereikbaar (Bad Gateway). Hopelijk komt ze snel terug!

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 mei 2021, 10:15
door Steve
Ervan uitgaand dat je Beluxtrains bedoelt: de beheerder heeft op 24 mei het volgende bericht gepost in de Facebook-pagina die aan de website gewijd is. Ik hoop ook dat het snel in orde is, want de website is voor velen hier en elders van onschatbare waarde...
Dû à un incident sur l'infrastructure de mon hébergeur web, le site est pour le moment inaccessible. Le délai de remise en ligne est inconnu.
Wegens een incident op de infrastructuur van mijn webhost is de site momenteel niet toegankelijk. De tijd om weer online te komen is onbekend.
Aufgrund eines Vorfalls in der Infrastruktur meines Webhosts ist die Site derzeit nicht zugänglich. Die Zeit, um wieder online zu gehen, ist unbekannt.
Due to an incident on the infrastructure of my web host, the site is currently inaccessible. The time to bring back online is unknown.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 31 mei 2021, 10:35
door overweg13
Bedankt voor de snelle reactie! Ik bedoelde inderdaad beluxtrains, sorry. Geduld zal dus eens te meer een mooie deugd blijken te zijn.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 jun 2021, 17:58
door sander855
P8209 (Brussel-Zuid - Mol) rijdt vandaag met 2 Desiro's i.p.v. HLE 27 + M4.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 jun 2021, 12:08
door Terminus
Shrek schreef: 28 apr 2021, 11:12
Terminus schreef: 28 apr 2021, 10:24 Een blijkbaar voorziene wijziging sinds de periode na de paasvakantie:
E7088 (SInt-Niklaas - Leuven), E8387 (Leuven-Dendermonde) en E8397 (Mechelen - Sint-Niklaas) rijden vanaf nu met een 1 MR75 i.v.p. 2 sprinters.
Vandaag trouwens met de niet-gemoderniseerde 835

(Gezien Shrek zo'n "fan" is van dit materieel, en het nu bijna voor zijn deur passeert, zouden we er de "Shrek-expressen" van kunnen maken :lol: )
En ik dacht net dat we van die rammelbakken verlost waren :roll:
Intussen rijden de hierboven vermelde treinen al 3 weken met een Desiro, hoewel de MR75 de officiële samenstelling is tot nader bericht.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 jun 2021, 13:07
door Shrek
Terminus schreef: 04 jun 2021, 12:08
Shrek schreef: 28 apr 2021, 11:12
Terminus schreef: 28 apr 2021, 10:24 Een blijkbaar voorziene wijziging sinds de periode na de paasvakantie:
E7088 (SInt-Niklaas - Leuven), E8387 (Leuven-Dendermonde) en E8397 (Mechelen - Sint-Niklaas) rijden vanaf nu met een 1 MR75 i.v.p. 2 sprinters.
Vandaag trouwens met de niet-gemoderniseerde 835

(Gezien Shrek zo'n "fan" is van dit materieel, en het nu bijna voor zijn deur passeert, zouden we er de "Shrek-expressen" van kunnen maken :lol: )
En ik dacht net dat we van die rammelbakken verlost waren :roll:
Intussen rijden de hierboven vermelde treinen al 3 weken met een Desiro, hoewel de MR75 de officiële samenstelling is tot nader bericht.
En gelukkig maar :wink: Maar de titel "Shrek-Express" zie ii toch liever naar de 7097 gaan :mrgreen:

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 jun 2021, 13:19
door Wout912
Om nog even verder te gaan op de inzet van MR75: Op een van de vier omlopen op de S34-verbinding (Antwerpen - Lokeren (-Dendermonde) en Antwerpen - Sint-Niklaas) is sinds enkele weken dagelijks een MR75 te vinden, in plaats van de voorziene desiro. Op lijn 59 is de MR75 dus weer terug na een hele tijd van afwezigheid!

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 jun 2021, 13:20
door Terminus
Ok, dit is wsl de MR75 die voordien op de vermelde P-treinen zat.
Nood aan iets meer zitplaatsen op die L-treintjes? Anders lijkt dit switch me maar een rare keuze..

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 jun 2021, 15:23
door Zwoopaman
Blijkbaar omdat de bestuurders van Leuven niet met een MR75 kunnen rijden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 jun 2021, 15:51
door Terminus
Oei? :) Hoe hebben ze dan die eerste maand gereden?

Nu, ik heb begrepen dat de sprinters momenteel wat oplapwerk krijgen wegens waterinsijpeling? Ik vermoed dat ze op termijn wel zullen terugkeren op die P-treintjes

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 jun 2021, 18:20
door Zwoopaman
Met bestuurders van Sint-Niklaas. Heb zelf ook geen idee waarom dat nu niet meer zou kunnen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 05 jun 2021, 09:52
door Daviddb
Het stelletje van de 8387, wat voorheen dus even met een varkensneus (800, MR75, vierledige,...) werd gedaan stond overdag lange tijd stil in de bundel van Leuven. Zoals gezegd zijn bestuurders van Leuven kennelijk niet opgeleid voor MR75. Men streeft om vreemd materieel zo kort mogelijk in een bundel te behouden, of zelfs te vermijden, vandaar er een omwisseling is gebeurd met een desiro.