Pagina 364 van 370

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 mar 2024, 22:41
door Steve
Nog los van de totale lengte kan ik me ook gewoon niet voorstellen hoe ze een stam van 8 M7 met 1 enkele Bmx zouden hebben gevormd, dat is immers niet op 1-2-3 gebeurd. Wordt nergens zo gebruikt (max 6) en "mag" bij mijn weten ook niet. Het enige dat ik me nog zou kunnen voorstellen, is dat het in werkelijkheid 6+4+4 was, al zou je je dan kunnen afvragen waarom ze niet "gewoon" die overtollige stam van 4 stuks achtergelaten hebben in Kortrijk of desnoods Moeskroen in plaats van de volldfitr trein af te schaffen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 mar 2024, 22:54
door trainfan03
Volgens de klantendienst op Twitter was de stam afgeschaft wegens zijn vertraging in Moeskroen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 mar 2024, 22:57
door 260689
E3234 is met +2 min in Kortrijk aangekomen. Had 6M7 bij. In Kortrijk zijn er dus 8M7 bij gekoppeld. Heb het intern opgezocht op de rijtuignummers en de omlopen van de treinen.

E3234 wordt in Kortrijk dus E3214.

Met +30min RT beperkt m'n de trein in Dendermonde ipv Sint-Niklaas.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 mar 2024, 23:54
door Eimai
Het waren 12 voertuigen, geen 14. De samenstelling die je terugvindt klopt niet. 8 M7's met een enkele Bmx is ook niet toegelaten dus ze gaan dat ook niet in een bundel zo samenstellen. Maar 12 voertuigen is ook te lang voor veel perrons zodat de reisweg achteraan niet wordt vrijgemaakt wat in Kortrijk dus een probleem was dus moest er gerangeerd worden naar een spoor dat wel lang genoeg was om de trein te kunnen laten vertrekken.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 mar 2024, 08:45
door overweg13
Ik vind dat hier bijna blindelings geloof gehecht wordt aan de gepubliceerde samenstellingen. Die kloppen af en toe wel, maar in werkelijkheid is het nog vaak een zootje.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 mar 2024, 17:41
door bram2727
De 1902 samen met m5 op de 8305

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 mar 2024, 19:41
door jan_olieslagers
overweg13 schreef: 12 mar 2024, 08:45 Ik vind dat hier bijna blindelings geloof gehecht wordt aan de gepubliceerde samenstellingen. Die kloppen af en toe wel, maar in werkelijkheid is het nog vaak een zootje.
Ja, maar er is dan ook echt krapte aan materiaal en aan personeel. Telkens als ik hier lees voel ik meer en meer bewondering en respect voor de mensen op de werkvloer die er toch maar weer van maken wat ervan te maken valt, ondanks alle onbekwaamheid en budgetkrapte waar ze nu eenmaal moeten hun plan mee trekken.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 mar 2024, 20:01
door overweg13
Dat is al minstens driekwart eeuw zo. Ik kan het onmogelijk nog terugvinden, maar er was ooit een prof van de univ van Maastricht die vlakaf beweerde dat alle OV viel of stond dankzij de inzet van het personeel dat rechtstreeks instond voor het functioneren van trein tram en bus. Ik ben nog altijd geneigd om dat ook te vinden, maar het echte personeel is ondertussen al sterk ingekrompen onder impuls van dames en heren die elke voeling met het OV missen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 mar 2024, 20:25
door desperado
IC1529 = M7BMX (76058), 4*M6, HLE 1901, 4*M6. (Ik heb ermee gereisd)
Volgens haltelink ook 1537 en 1517 maar niet 1509.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 mar 2024, 21:14
door 260689
desperado schreef: 12 mar 2024, 20:25 IC1529 = M7BMX (76058), 4*M6, HLE 1901, 4*M6. (Ik heb ermee gereisd)
Volgens haltelink ook 1537 en 1517 maar niet 1509.
1509 is helaas maar tot Brugge geraakt vanwaar hij is afgeschaft wegens een defecte remleiding.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 mar 2024, 13:49
door trainfan03
De S34 van 21u56 in Lokeren naar Antwerpen van gisterenavond reed met 1x MR80 ipv 1x MR08

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 mar 2024, 14:25
door Stoomloc
overweg13 schreef: 12 mar 2024, 20:01 Dat is al minstens driekwart eeuw zo. Ik kan het onmogelijk nog terugvinden, maar er was ooit een prof van de univ van Maastricht die vlakaf beweerde dat alle OV viel of stond dankzij de inzet van het personeel dat rechtstreeks instond voor het functioneren van trein tram en bus. Ik ben nog altijd geneigd om dat ook te vinden, maar het echte personeel is ondertussen al sterk ingekrompen onder impuls van dames en heren die elke voeling met het OV missen.
https://www.hln.be/binnenland/nmbs-en-i ... ~a9fbeaf9/

Even zwaar off topic gaan, maar het artikel zegt genoeg denk ik

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 mar 2024, 14:43
door overweg13
Inderdaad.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 mar 2024, 16:52
door thejay
Creatief omgaan met verstoringen: IC 1805 - oftewel de ingelegde vervanger 17307 - reed met 2xM7, waaronder stuurrijtuig 76015
Dus in het depot van Sint-Niklaas was men zeer goed bezig, dank daarvoor :D

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 mar 2024, 17:44
door jan_olieslagers
Stoomloc schreef: 13 mar 2024, 14:25
overweg13 schreef: 12 mar 2024, 20:01 Dat is al minstens driekwart eeuw zo. Ik kan het onmogelijk nog terugvinden, maar er was ooit een prof van de univ van Maastricht die vlakaf beweerde dat alle OV viel of stond dankzij de inzet van het personeel dat rechtstreeks instond voor het functioneren van trein tram en bus. Ik ben nog altijd geneigd om dat ook te vinden, maar het echte personeel is ondertussen al sterk ingekrompen onder impuls van dames en heren die elke voeling met het OV missen.
https://www.hln.be/binnenland/nmbs-en-i ... ~a9fbeaf9/

Even zwaar off topic gaan, maar het artikel zegt genoeg denk ik
Excuseert me dat ik meega in de off-topic - hebben we al geen draad waar dit thema wordt aangeroerd? - verplaatsen? - maar men kan en mag niet tegelijkertijd klagen over de zwakke kwaliteit van de diverse IT-diensten, bv. apps en webpagina's, en klagen over het vele geld dat wordt uitgegeven om toch maar een minimum aantal min of meer bekwame mensen in huis te halen. De krapte aan bekwame informatici is groot! En ja, al wie een beetje bekwaam is, zeker in die branche maar ook meer en meer in andere, die gaat zelfstandig werken. Wie dat betreurt die mag eens met de vakbonden gaan praten, die loondienstcontracten absurd duur hebben gemaakt voor de werkgevers.