Pagina 63 van 368

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 dec 2011, 21:47
door Molenbruch Y.
Sedert deze week wordt een HLE 21 + 6 M4 ingeschakeld op de IC D-verbinding. Dit uiteraard slechts voor een aantal ritten die niet van/naar Lille rijden, zoals IC D 906.
Toch even deze aanvulling op mijn eigen bericht. Gisteren stond er in de Waalse pers een paginagroot artikel over deze aanpassing. De reizigers nemen het niet dat ze het nu met minder comfort en blijkbaar ook met meer vertragingen moeten stellen. Onterecht meldt het artikel ook dat deze gewijzigde samenstelling minder zitplaatsen zou bieden.

In een reactie laat de NMBS uitschijnen dat dit een soort van noodmaatregel is om een tijdelijk tekort aan AM 96-stellen te overbruggen. Opmerkelijk, omdat die materieelwijziging maanden geleden al gepland stond. Geen idee wie er voor iets tussenzit, maar na de kerstvakantie keren de AM 96's terug...

Na te lezen in Nord Eclair Tournai.

Groeten,

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 18 dec 2011, 12:41
door MaartendeJ
Molenbruch Y. schreef: In een reactie laat de NMBS uitschijnen dat dit een soort van noodmaatregel is om een tijdelijk tekort aan AM 96-stellen te overbruggen. Opmerkelijk, omdat die materieelwijziging maanden geleden al gepland stond. Geen idee wie er voor iets tussenzit, maar na de kerstvakantie keren de AM 96's terug...
Groeten,
Defecten? Er waren vorige week ongeveer 40 bakken VIRM niet inzetbaar.Ook is er een tekort aan sprinters. Daardoor is hier in de materieelinzet wat* veranderd.

Uit enkele hoeken en gaten is een enorme vloot DDAR (veel minder comfort als VIRM) en ICM (meer comfort, echter cappaciteit minder).

*:
-2800 worden 3 VIRM-VI'en vervangen door 6-7 bakken ICM
- 4500 worden twee combinaties van 2x VIRM-IV vervangen door 2x DD-AR met motorbak.
- 3700 wordt een VIRM-VI vervangen door een DD-AR met loc.

ICM, de DDAR uit de 3700, twee MDDM'en uit de 4500 en twee SLT-VI'tjes waren extra beschikbaar:
-Het SLT wordt ingezet in de 4300/6300, en maken daar twee composities SGMm vrij.
-Dit SGMm gaat in de serie 5800 rijden, waar ze twee DD-AR'en vrij maken. Deze gaan naar de serie 4500.
-De overgebleven DD-AR'en uit de 5800 wisselen met het SGMm uit de 5400.

2800-IC Deventer-Rotterdam
3700-IC Lelystad-Den Haag
4300-SPR Almere Oostvaarders-Den Haag Centraal
4500-IC Amersfoort Schothorst-Enkhuizen
5400-SPR Zandvoort aan Zee-Amsterdam Centraal
5800-SPR Amsterdam Centraal-Amersfoort Vathorst
6300-SPR Haarlem-Den Haag Centraal
4300/6300 keren op elkaar te Den Haag Centraal.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 21 dec 2011, 13:30
door treinbruno
512 met 2 DMT's

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 21 dec 2011, 13:35
door 260689
treinbruno schreef:512 met 2 DMT's
trein is beperkt tot Brussel-Zuid.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 21 dec 2011, 13:42
door dentheo
Vandaag gekoppelde Breaks op lijn 12, nogal ongebruikelijk....

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 21 dec 2011, 13:46
door 260689
dentheo schreef:Vandaag gekoppelde Breaks op lijn 12, nogal ongebruikelijk....
wat een staking allemaal ni goed voor is.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 21 dec 2011, 14:17
door dentheo
Inderdaad, ik denk dat er nu ook beslist is enkele goederentreinen snel naar Nederland te brengen via Esn en het risico via Montzen niet te nemen....

Gebeurde vroeger ook wel tijdens stakingen dat een dringende GM trein hush hush naar Antwerpen gebracht werd via R'daal, was op die dag de enig trein Belgie denk ik.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 24 dec 2011, 14:37
door Steve
Tot de vorige dienstregeling was er op de IR-i zowel een M6-stam met 5 rijtuigen (afkomstig van de IR-i zelf tijdens de week) als een M6-stam met 8 rijtuigen (afkomstig van de IC-K) actief, maar vandaag 24/12 bestaan beide stammen alvast uit 5 rijtuigen. Iemand een idee hoe de vork in de nieuwe dienstregeling precies in de steel zit? Is de tweede stam met 5 rijtuigen de andere die tijdens de week wordt ingezet?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 25 dec 2011, 23:53
door Steve
MIVB-reiziger schreef:Tot de vorige dienstregeling was er op de IR-i zowel een M6-stam met 5 rijtuigen (afkomstig van de IR-i zelf tijdens de week) als een M6-stam met 8 rijtuigen (afkomstig van de IC-K) actief, maar vandaag 24/12 bestaan beide stammen alvast uit 5 rijtuigen. Iemand een idee hoe de vork in de nieuwe dienstregeling precies in de steel zit? Is de tweede stam met 5 rijtuigen de andere die tijdens de week wordt ingezet?
Vandaag 25/12 reed de stam van 8 M6'en wel, en meer nog: de 18 van de IC-K was meegekomen! Meteen een nieuwe relatie waar die dus z'n intrede doet, zij het heel beperkt.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 26 dec 2011, 12:12
door 260689
Ic trein 1833 rijd met 1 sprinter en dit is al zo de gehele dag. Het is de 937 die de eer krijgt voor naar Oostende te rijden.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 27 dec 2011, 13:49
door SteC
Ik heb die sprinter rond 13h45 in Oostende zien staan.
Deze zal dan die van 14h02 gedaan hebben.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 29 dec 2011, 17:48
door KurtDS
Trein E834 Kortrijk (13u48) - Oostende (14u44) en ook de retour (E815) werd vandaag uitzonderlijk gereden met HLE 2154 en 6M4 ipv 1 MS96 (MS474). Dit omdat ik bij het binnenrijden van het stel vanop het perron vaststelde dat de panto 3kV beschadigd was. Depanneerder erbij gehaald en ie mocht niet meer rijden. Dan maar met een trekduwer (yihaaa :p ).

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 02 jan 2012, 18:06
door Stijn91
P8067 (Brussel-Zuid - Denderleeuw) / P8955 (Denderleeuw - Geraardsbergen) werden vandaag getrokken door de 2107, vrijdag was het nog een 23.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 08 jan 2012, 20:15
door fets
IC534 had vandaag +23 bij aankomst in Leuven en werd getrokken door een HLE27... is er een HLE18 uitgevallen?
(dus ook via de L36 en niet via L2?)

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 08 jan 2012, 22:43
door Steve
fets schreef:IC534 had vandaag +23 bij aankomst in Leuven en werd getrokken door een HLE27... is er een HLE18 uitgevallen?
(dus ook via de L36 en niet via L2?)
Moet wel, de HLE27 is persona non grata op L2 (en zou er ook niet vooruitraken door het gebrek aan 3kV). Zal wellicht ook een deel van de vertraging verklaren.