De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door treinzot »

Locomotief 5175 schreef:http://www.stopsein.net vermeld dat vrijdag aanstaande loc 18 te Kortrijk vertrekken naar Schaarbeek.
Waarom kom die machiene in Kortrijk ? voor opleiding of wat anders ?
Ik zal komen kijken in de station.
De 18 komt met 2 rijtuigen vanuit Schaarbeek naar Kortrijk,die rijtuigen zullen worden afgekoppeld en vervolgens vertrekt de 18 los terug naar Schaarbeek.
Het uur dat hij uit Schaarbeek vertrekt weet ik niet,maar wel dat hij los terug zou vertrekken om 16.16 uit Kortrijk naar Schaarbeek .
Ga ook wel een kijkje gaan nemen.

ritnr van de trein is EL 14804.

groetjes.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door trainfreak »

Op het voorziene uur niets gezien.
Is de rit niet doorgegaan? Had hij vertraging? Is hij via ergens anders opgereden?
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door treinzot »

Toch wel die is keurig op tijd vertrokken vanuit Kortrijk hoor.
Plaats de photo erbij.

Groetjes.
Bijlagen
HLE1809-2010.09.03-LK2.jpg
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door trainfreak »

Ik stond in Schellebelle tot 17u45, normaal zou die daar moeten doorkomen rond 17u10, maar niets gezien...
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door bobke »

Wanneer is het nu gepland om de 18 in dienst te laten treden? of zijn er nog altijd problemen met één of ander onderdeel?
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door b-loc »

trainfreak schreef:Ik stond in Schellebelle tot 17u45, normaal zou die daar moeten doorkomen rond 17u10, maar niets gezien...
We zijn verkeerd geweest.
Iemand zei op stopsein dat ij via L50 anzegem laken reed
maar anzegem ligt op lijn 89 en dan vanaf denderleeuw lijn 50
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Lukas »

Hoi,

Zaterdag was men met HLE 1810 testritten aan het doen tussen Leuven en Luik.Ook stond HLE 1809 dit weekend in Schaarbeek Vorming.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

Wanneer hebben ze daar al een schaalmodel van ?????? Kan ni wachten.... :D :D :D :D :lol: :lol: :lol:

Mischien rij ik morgen eens tot schaerbeek.... maar de 1809 heb ik al... andere nummers zou ik graag zien...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
davyickx
Berichten: 122
Lid geworden op: 27 feb 2009, 14:03
Locatie: Meensel-Kiezegem

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door davyickx »

sammarco1 schreef:Wanneer hebben ze daar al een schaalmodel van ?????? Kan ni wachten.... :D :D :D :D :lol: :lol: :lol:
L.S. Models heeft 'm in de productielijst staan voor 4e kwartaal 2010, maar ik vermoed dat het wel minstens een half jaar later zal zijn...
Spoorse groeten,

Davy Ickx
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

Wel, ik koop allang geen schaalmodellen meer, maar deze die ga ik kopen... Ben eens benieuwd...

ZIjn er nog testritten gepland ? Iemand op de hoogte hier ?
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Presario

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Presario »

Deze foto ben ik net tegengekomen:
http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... position=1

Tegen dat de 18 in dienst komen zullen ze allemaal tegelijk in dienst kunnen zeker :/? Er zijn er echt wel al veel geproduceerd zo te zien. Iemand een idee hoeveel het er zo al zijn?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

Presario schreef:Tegen dat de 18 in dienst komen zullen ze allemaal tegelijk in dienst kunnen zeker :/? Er zijn er echt wel al veel geproduceerd zo te zien. Iemand een idee hoeveel het er zo al zijn?
Enkele maanden geleden zaten ze al aan 1845, dus nu zal de eerste reeks wel zo goed als af zijn zeker :)
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door bobke »

Shrek schreef:
Presario schreef:Tegen dat de 18 in dienst komen zullen ze allemaal tegelijk in dienst kunnen zeker :/? Er zijn er echt wel al veel geproduceerd zo te zien. Iemand een idee hoeveel het er zo al zijn?
Enkele maanden geleden zaten ze al aan 1845, dus nu zal de eerste reeks wel zo goed als af zijn zeker :)
Is misschien ook gemakkelijk zo voor de NMBS, nu kunnen ze een opleiding geven aan een heleboel mensen in één keer (goedkoper waarschijnlijk dan) wat anders misschien in meerdere keren moest gebeuren volgens het verloop van locs dat in dienst gaan.
treinspotterbjorn

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door treinspotterbjorn »

davyickx schreef:
sammarco1 schreef:Wanneer hebben ze daar al een schaalmodel van ?????? Kan ni wachten.... :D :D :D :D :lol: :lol: :lol:
L.S. Models heeft 'm in de productielijst staan voor 4e kwartaal 2010, maar ik vermoed dat het wel minstens een half jaar later zal zijn...
Die zou niet slecht slecht staan op me treinbaan tussen me andere loc's
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

bobke schreef:
Shrek schreef:Enkele maanden geleden zaten ze al aan 1845, dus nu zal de eerste reeks wel zo goed als af zijn zeker :)
Is misschien ook gemakkelijk zo voor de NMBS, nu kunnen ze een opleiding geven aan een heleboel mensen in één keer (goedkoper waarschijnlijk dan) wat anders misschien in meerdere keren moest gebeuren volgens het verloop van locs dat in dienst gaan.
Ik denk niet dat ze daarvoor genoeg instructeurs hebben hoor :wink:
Plaats reactie