De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Boxerke
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 mar 2008, 13:42
Locatie: Deinze

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Boxerke »

stefanic schreef:Toch even melden dat de hoger vermeldde homologatieritten pas starten vanaf 11 april ipv 4 april.
En als alles naar wens gaat, eerste commerciële inzet vanaf 2 mei.
Gaan die opleidingen zo snel? of gebeuren de opleidingen tijdens de commerciële ritten?
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Hobbes »

Opleiding voor een locomotief is meestal 3, max 4 dagen.
Ik vermoed dat de T18 zo'n beetje als de Traxx gaat zijn, als er problemen zijn en men moet depanneren : volgen wat de computer zegt.

Meestal is dat een dag theorie, een dag in de bundel om de loc te leren kennen (plaatsing van de toestellen, bediening van de loc in het algemeen enz), en 1 of twee dagen op de baan.
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Treinen9880 »

stefanic schreef:Toch even melden dat de hoger vermeldde homologatieritten pas starten vanaf 11 april ipv 4 april.
En als alles naar wens gaat, eerste commerciële inzet vanaf 2 mei.
Laat ons hopen dat ze op 2 mei eindelijk kunnen beginnen rijden in commerciële ritten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door dentheo »

Zolang de NMBS de reeks 18 weigert, verdienen ze er geld aan, na goedkeuring verliezen ze er alleen maar geld aan......
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Eerste commerciële inzet op 2 mei? Dat is snel, de opleidingen moeten nog starten en met wat ik gehoord heb tot nu toe zouden die starten in de maand mei. Aan een ratto van 4 bestuurders per keer per depot (waar nodig). Dus na 1 week ga je in de meeste depots die voorzien zijn een bestuurder of 4 hebben die de loc kennen. Dus geef de bestuurders ook nog de kans de nodige opleiding te krijgen.
calabria
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 nov 2008, 11:24

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door calabria »

Steven schreef:Eerste commerciële inzet op 2 mei? Dat is snel, de opleidingen moeten nog starten en met wat ik gehoord heb tot nu toe zouden die starten in de maand mei. Aan een ratto van 4 bestuurders per keer per depot (waar nodig). Dus na 1 week ga je in de meeste depots die voorzien zijn een bestuurder of 4 hebben die de loc kennen. Dus geef de bestuurders ook nog de kans de nodige opleiding te krijgen.
Ik veronderstel dat we ze dan rond eind augustus overal op de belangrijkste lijnen zullen te zien krijgen? Ik denk dan vooral aan de IC's Oostende-Eupen, Brussel-Maastricht, Brussel-Aarlen, Charleroi-Antwerpen-(Essen). Er zouden er al bijna voldoende moeten zijn om alle 13en en 27's door te sturen. Wat gebeurt er dan met de 27's? P-treinen? Of doorschuiven naar de treinen die nu met 21's zijn? En die 21's naar de P treinen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

je hebt nog een aantal P treinen met 23-ers en een aantal treinen met 26-ers (IR BInche <=> Louvain la Neuve) die vervangen worden.
De reeks 23 en 26 zal op de reizigers snel verdwijnen, de reeks 13 zal volwaardig naar de goederen doorschuiven.
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Hobbes »

dentheo schreef:Zolang de NMBS de reeks 18 weigert, verdienen ze er geld aan, na goedkeuring verliezen ze er alleen maar geld aan......
Ik vermoed dat alle vertraginsmanoeuvers stilaan uitgeput raken, zelfs voor de bureaucratie van de NMBS.
De politieke druk neemt ook toe, en Descheemaeker heeft onlangs nog verklaard dat de locs binnen een week of 8 gaan ingezet worden.
Ik denk wel dat we de T18 eindelijk gaan zien verschijnen...
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

calabria schreef:
Steven schreef:Eerste commerciële inzet op 2 mei? Dat is snel, de opleidingen moeten nog starten en met wat ik gehoord heb tot nu toe zouden die starten in de maand mei. Aan een ratto van 4 bestuurders per keer per depot (waar nodig). Dus na 1 week ga je in de meeste depots die voorzien zijn een bestuurder of 4 hebben die de loc kennen. Dus geef de bestuurders ook nog de kans de nodige opleiding te krijgen.
Ik veronderstel dat we ze dan rond eind augustus overal op de belangrijkste lijnen zullen te zien krijgen? Ik denk dan vooral aan de IC's Oostende-Eupen, Brussel-Maastricht, Brussel-Aarlen, Charleroi-Antwerpen-(Essen). Er zouden er al bijna voldoende moeten zijn om alle 13en en 27's door te sturen. Wat gebeurt er dan met de 27's? P-treinen? Of doorschuiven naar de treinen die nu met 21's zijn? En die 21's naar de P treinen?

Ik mis de IC's Gent-Genk.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door b-loc »

calabria schreef:
Steven schreef:Eerste commerciële inzet op 2 mei? Dat is snel, de opleidingen moeten nog starten en met wat ik gehoord heb tot nu toe zouden die starten in de maand mei. Aan een ratto van 4 bestuurders per keer per depot (waar nodig). Dus na 1 week ga je in de meeste depots die voorzien zijn een bestuurder of 4 hebben die de loc kennen. Dus geef de bestuurders ook nog de kans de nodige opleiding te krijgen.
Ik veronderstel dat we ze dan rond eind augustus overal op de belangrijkste lijnen zullen te zien krijgen? Ik denk dan vooral aan de IC's Oostende-Eupen, Brussel-Maastricht, Brussel-Aarlen, Charleroi-Antwerpen-(Essen). Er zouden er al bijna voldoende moeten zijn om alle 13en en 27's door te sturen. Wat gebeurt er dan met de 27's? P-treinen? Of doorschuiven naar de treinen die nu met 21's zijn? En die 21's naar de P treinen?
De 21's blijven bij M4 en M5 dit zijn de enigste locs die in trek-duw ermee kunnen.
De 27's heeft MUX dus deze kunnen dat niet meer.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

b-loc schreef:De 21's blijven bij M4 en M5 dit zijn de enigste locs die in trek-duw ermee kunnen.
De 27's heeft MUX dus deze kunnen dat niet meer.
Het lijkt mij nu wel niet onmogelijk om de M5en ook te muxen :)
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door 260689 »

Shrek schreef:
b-loc schreef:De 21's blijven bij M4 en M5 dit zijn de enigste locs die in trek-duw ermee kunnen.
De 27's heeft MUX dus deze kunnen dat niet meer.
Het lijkt mij nu wel niet onmogelijk om de M5en ook te muxen :)
M4 zou dit in principe ook kunnen hebben.
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Nils »

260689 schreef:
Shrek schreef:
b-loc schreef:De 21's blijven bij M4 en M5 dit zijn de enigste locs die in trek-duw ermee kunnen.
De 27's heeft MUX dus deze kunnen dat niet meer.
Het lijkt mij nu wel niet onmogelijk om de M5en ook te muxen :)
M4 zou dit in principe ook kunnen hebben.
Dan lijkt het mij logischer van de 27 terug te brengen naar de oude toestand om te verlijden dat signalen onnodig vaak worden omgezet.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

Nils schreef:Dan lijkt het mij logischer van de 27 terug te brengen naar de oude toestand om te verlijden dat signalen onnodig vaak worden omgezet.
Als je alles muxt heb je wel een zeer grote flexibiliteit. Alle locs kunnen dan met alle rijtuigen rijden :wink:
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steve »

b-loc schreef:
calabria schreef:
Steven schreef:Eerste commerciële inzet op 2 mei? Dat is snel, de opleidingen moeten nog starten en met wat ik gehoord heb tot nu toe zouden die starten in de maand mei. Aan een ratto van 4 bestuurders per keer per depot (waar nodig). Dus na 1 week ga je in de meeste depots die voorzien zijn een bestuurder of 4 hebben die de loc kennen. Dus geef de bestuurders ook nog de kans de nodige opleiding te krijgen.
Ik veronderstel dat we ze dan rond eind augustus overal op de belangrijkste lijnen zullen te zien krijgen? Ik denk dan vooral aan de IC's Oostende-Eupen, Brussel-Maastricht, Brussel-Aarlen, Charleroi-Antwerpen-(Essen). Er zouden er al bijna voldoende moeten zijn om alle 13en en 27's door te sturen. Wat gebeurt er dan met de 27's? P-treinen? Of doorschuiven naar de treinen die nu met 21's zijn? En die 21's naar de P treinen?
De 21's blijven bij M4 en M5 dit zijn de enigste locs die in trek-duw ermee kunnen.
De 27's heeft MUX dus deze kunnen dat niet meer.
Kunnen de 11'en ook niet in trek-duw rijden met M4 en M5? Niet dat het aantal 11'en volstaat voor al deze treinen, maar het principe...
Plaats reactie