Compleet niet, maar ik zou er toch niet te veel op verwedden. Om allerlei redenen (o.a. reiniging) kan het best dat het materiaal niet zo logisch ingezet wordt als je denkt. Het zou trouwens ook kunnen dat het stel dat met de 20xx aankomt in Charleroi ook opnieuw vertrekt als 45xx. En er zijn wel meer van dergelijke fantasietjes te bedenken.Binco schreef:Dus als ik het goed begrijp is trein 2012 dezelfde als 2031 want IC 2031 komt aan Charleroi om 11:53 en IC 2012 vertrekt in Charleroi om 12:07 ...
Of sla ik de bal nu compleet mis?
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: De nieuwe loks reeks 18
Correct. Iedere motor heeft zijn ondulator.dentheo schreef:Ik neem aan dat de motoren dus niet parallel staan geschakeld ?nahoj schreef: Jij neemt aan dat die pdf waarnaar ik linkte in mijn post op 21/10 (en die ik ook maar m.b.v. Google vond) over HLE18 gaat. Dat heb ik nooit geschreven, en dat staat ook nergens in die pdf.
Ik heb enkel geschreven dat de motor die je op blz.5 van die pdf ziet dezelfde is, en dat de aandrijfgroep rond die motor op dezelfde blz. op zijn minst zeer gelijkaardig is.
Het hoogspanningsschema van HLE18 is wel degelijk verschillend van de schema's in de genoemde pdf.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Aaah, dit is misschien nog intressanterHobbes schreef:Gisteren is de 1807 overgebracht naar Antwerpen-Schijnpoort om de opleidingen maandag ek. te kunnen aanvatten voor de bestuurders van Antwerpen-Centraal.
Naar waar gaat er dan zoal gereden worden? of blijft de lok in Schijnpoort staan?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Zijn er al veel 23/26'ers verdwenen op P-treinen doordat de 18 in dienst is. Zijn er kansen dat een 18 een 23/26 vervangt of is dat onmogelijk.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Hoi,
Gisteren stond HLE 1814 in Merelbeke.
Lukas
Gisteren stond HLE 1814 in Merelbeke.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: De nieuwe loks reeks 18
Woensdag heb ik gezien dat ze er opleiding mee doenLukas schreef:Hoi,
Gisteren stond HLE 1814 in Merelbeke.
Lukas
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik denk dat we echt wel mogen zeggen dat Traxxen stil zijn t.o.v. een 18.Steven schreef:waarom? ook de traxx kan zoveel lawaai maken hoor. Heb er dit weekend nog navraag over gedaan bij een collega die er dagelijks mee in contact komt (goederenbestuurder naar Aachen en Gremberg).dentheo schreef:Chapeau dan voor Bombardier....
Ga maar eens in Brussel staan naast een Benelux.
Het ventileren van de remweerstanden gebeurt in normale omstandighenden door motoren die met variabele frequentie aangestuurd worden+draaien kortstondig.
Enkel als de omvormer met variabele frequentie uitvalt draaien die motoren op 50Hz en is een traxx luider. Maar dat is dus in storingsmodus.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Je moet ook wel rekenen dat de seizoenswisselingen er voor iets tussen zitten, je hebt gelijk dat een traxx inderdaad stiller is dan een T18. Maar als het een 25 graden is in de zomer, en de benelux met Traxx komt aan in Antwerpen-Centraal, dan staat hij daar toch ook serieus wat herrie te maken.sybic schreef:Ik denk dat we echt wel mogen zeggen dat Traxxen stil zijn t.o.v. een 18.Steven schreef:waarom? ook de traxx kan zoveel lawaai maken hoor. Heb er dit weekend nog navraag over gedaan bij een collega die er dagelijks mee in contact komt (goederenbestuurder naar Aachen en Gremberg).dentheo schreef:Chapeau dan voor Bombardier....
Ga maar eens in Brussel staan naast een Benelux.
Het ventileren van de remweerstanden gebeurt in normale omstandighenden door motoren die met variabele frequentie aangestuurd worden+draaien kortstondig.
Enkel als de omvormer met variabele frequentie uitvalt draaien die motoren op 50Hz en is een traxx luider. Maar dat is dus in storingsmodus.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Alsof een ambient temperatuur van 25 (zomer) of 10 (vandaag) een groot verschil maakt voor een weerstand die 300 graden warm staat.
Regen of de opgeslagen remenergie zijn bepalende factoren
Regen of de opgeslagen remenergie zijn bepalende factoren
Re: De nieuwe loks reeks 18
Gezien het in de kelder van Antw Centraal ook in de zomer redelijk fris is moet dat nogal meevallen.HLE 2302 schreef: Je moet ook wel rekenen dat de seizoenswisselingen er voor iets tussen zitten, je hebt gelijk dat een traxx inderdaad stiller is dan een T18. Maar als het een 25 graden is in de zomer, en de benelux met Traxx komt aan in Antwerpen-Centraal, dan staat hij daar toch ook serieus wat herrie te maken.
Besluit: de Siemens maakt heel het jaar herrie, de traxx soms....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
Hangt ervan af tot welke temperatuur ge wilt koelen...als ge wilt koelen tot bv.40°c zal dat bij vorst iets makkelijker gaan dan bij 30°C.Knipex schreef:Alsof een ambient temperatuur van 25 (zomer) of 10 (vandaag) een groot verschil maakt voor een weerstand die 300 graden warm staat.
Regen of de opgeslagen remenergie zijn bepalende factoren
Bij de start van het koelen maakt het bijna geen verschil , de laatste 50°C kan natuurlijk "minuten" langer duren in de zomer
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
Je mag zeggen wat je wilt, maar de 18 is en blijft een ongelofelijke herrieschopper vergeleken bij al de rest, zelfs andere notoire brullers zoals de 20 en 26. Het geluid is vooral erg hoog en monotoon, als een erg krachtige stofzuiger. Hij valt zo op dat je een blinde de 18'en zou kunnen laten spotten, je haalt ze er zo uit.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Hoi,
Vandaag was HLE 1843 actief op de IC A.
Lukas
Vandaag was HLE 1843 actief op de IC A.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: De nieuwe loks reeks 18
We zullen er toch moeten mee leren leven. Het belangrijkste is dat het lawaai in de stuurpost tot een minimum herleid wordt, en dat zou naar het schijnt heel goed meevallen.MIVB-reiziger schreef:Je mag zeggen wat je wilt, maar de 18 is en blijft een ongelofelijke herrieschopper vergeleken bij al de rest, zelfs andere notoire brullers zoals de 20 en 26. Het geluid is vooral erg hoog en monotoon, als een erg krachtige stofzuiger. Hij valt zo op dat je een blinde de 18'en zou kunnen laten spotten, je haalt ze er zo uit.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
- Contacteer:
Re: De nieuwe loks reeks 18
ey
De 18 heeft geen watergekoelde motoren maar worden met lucht gekoeld en dat maakt veel lawaai
Blijkbaar moesten ze in Brussel niets weten van watergekoelde motoren
Stef
De 18 heeft geen watergekoelde motoren maar worden met lucht gekoeld en dat maakt veel lawaai
Blijkbaar moesten ze in Brussel niets weten van watergekoelde motoren
Stef
Mijn fotosite
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/