De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn82 »

idd misschien moet knipex eerst maar eens uitleggen hoe hij aan die veronderstellingen geraakt :D

Mijne stofzuiger kan ik ook harder en zachter zette en dat draait toch ook op 50hz ~, of zou dat ding een gelijkrichter hebben?
Matjas__

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Matjas__ »

MIVB-reiziger schreef:
Merijn schreef:Kan het zijn dat er een T18 de trein 7016 sleept (de trein Kortrijk - Landen die gekoppeld wordt aan de trein uit De Panne) of heb ik dit verkeerd gezien?

Groetjes
Dan zou er ook uit De Panne een HLE18 vertrokken moeten zijn, en dat lijkt me zeer sterk. Oftewel laten ze de gecombineerde trein vanaf Gent met een HLE27 én een HLE18 rijden, maar dat lijkt me nog veel sterker. :mrgreen:
Het klopt inderdaad dat er binnenkort een HLE18 zal rijden vanuit De Panne, we krijgen er momenteel volop opleiding van. De eerste ritten waren vanaf 5 maart voorzien, maar wegens negatieve testen is dit een week opgeschoven naar 12 maart... Eerst zou de 3606 voorzien worden, later de 3605 eveneens... Hoe dit in zijn werk zal gaan te Gent weten wij zelf nog niet, er zijn 2 mogelijkheden; Er wordt eveneens gekoppeld en ontkoppeld (3638 & 3639) te Gent St. Pieters zoals nu met een HLE27, of er wordt met een enkele ram doorgereden, dit wss met 8 rijtuigen ipv 5... We zullen afwachten en zien ;)
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door nahoj »

HLE 27 en HV M6Bx zijn sinds kort uitgerust met MUX-Universel, om onder meer samen te kunnen rijden met HLE 18.
Mogelijk moet HLE 18 ook nog een software-update krijgen, daar ben ik nu niet 100% zeker van.

Zowiezo hebben we nog geen HLE 19, en zou de (automatische) koppeling dus moeten gebeuren met een HLE 18 aan kop of staart van het gecombineerde konvooi.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

De 1870, 1871, 1903 en 1904 zijn in België.

Bron: Wallorail
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Mechanik »

hm 1903 en 1904 .. dat opent perspectieven voor de Knokke/blankenberge .... :-)
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Treinen9880 »

Mechanik schreef:hm 1903 en 1904 .. dat opent perspectieven voor de Knokke/blankenberge .... :-)
Al enig idee wanneer er met deze locs proeven worden gedaan? Eventueel op de Knokke-Blankenberge?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Matjas__

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Matjas__ »

Er zijn de laatste dagen constant problemen geweest te Brussel Nationale Luchthaven met de T18 (o.a. 3606). Telkens de trein het station binnenrijd wordt het brandalarm geactiveerd door het opgeblazen stof tijdens het remmen, wnr de dynamische rem in dienst komt... Met telkens alle gevolgen vandien; perrons worden ontruimt, geen treinverkeer meer toegelaten...
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Bordensteker »

Dat had Fons Jansen nog moeten meemaken:

"De toestand hier is zeer verward.
Extremisten hebben allerlei vernielingen aangericht. In de haven is een rubberboot opgeblazen. Op het vliegveld is een vliegtuig de lucht in gevlogen. En onder de luchthaven is een stofwolk opgeblazen".
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door steved »

ik dacht al dat ik vorige week een IR uit De Panne met een 18 zag vertrekken richting Luchthaven. Geen idee wat er vanvoor aanhing.

gr, Steve
Matjas__

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Matjas__ »

Vanaf 21/03 wordt de 3605 en 3606 (IR i De Panne - Landen) gereden met een T18. Zelfde manier als voordien, enkele stam tot Gent St. Pieters, wordt gekoppeld met 7015 en 7016 komende vanuit Kortrijk en rijd zo verder naar Landen. 's Avonds keren deze treinen terug als 3638 en 3639, en worden eveneens terug ontkoppeld te Gent St. Pieters...
sippycarlito

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sippycarlito »

Hallo,

Sinds enkele dagen rijdt de P7993 van Kortrijk(7.15) naar Brugge(8.09) ook met een reeks 18.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door LML »

Ik heb vorige maandag (19/03) de volgende trein zien rijden tussen 14:45 en 15:00 in Brussel-noord:
Eloc 18, 4x M6, 1x M6 stuurstand (koppeling) + 1x M6 stuurstand (koppeling), 4x M6, Eloc 18

Weet iemand of dit een testtrein was of een IC Tongeren-Brussel-Blankenberge/Knokke...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steve »

LML schreef:Ik heb vorige maandag (19/03) de volgende trein zien rijden tussen 14:45 en 15:00 in Brussel-noord:
Eloc 18, 4x M6, 1x M6 stuurstand (koppeling) + 1x M6 stuurstand (koppeling), 4x M6, Eloc 18

Weet iemand of dit een testtrein was of een IC Tongeren-Brussel-Blankenberge/Knokke...?
Klinkt meer als een IR-i (al lijkt het tijdstip me wel vroeg), anders misschien een IC-M?
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door LML »

MIVB-reiziger schreef:
LML schreef:Ik heb vorige maandag (19/03) de volgende trein zien rijden tussen 14:45 en 15:00 in Brussel-noord:
Eloc 18, 4x M6, 1x M6 stuurstand (koppeling) + 1x M6 stuurstand (koppeling), 4x M6, Eloc 18

Weet iemand of dit een testtrein was of een IC Tongeren-Brussel-Blankenberge/Knokke...?
Klinkt meer als een IR-i (al lijkt het tijdstip me wel vroeg), anders misschien een IC-M?
IR-i = ... ?
IC-M = ... ?
Ik heb al lange tijd (al van kleinsaf) interesse in spooractualiteit, maar die afkortingen en terminologie van buiten blokken... daar ga ik me net niet mee bezig houden... :)
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door kika »

http://mobility-brochures.b-rail.be/nl/ic-ir-brochures
Ideaal zou zijn als hier die afkortingen zo'n stippellijntje hadden en bij een mouse-hover event vertellen waarover het gaat. Als je vaak spoorboekjes/brochures gebruikt, leer je het vanzelf. Ik heb de indruk dat mensen vaker en vaker zich enkel de spoorverbinding laten vertellen door een on-line reisplanner en zelf geen flauw idee hebben waar de trein vandaan komt of naartoe gaat (of wat de alternatieven zijn). Een IC is een InterCity (of eigenlijk cité hier in België 8) ) en een IR een InterRegio

IR i:De Panne-Landen
IC M: Brussel-Liers

edit: ik had de IR i en IC M omgedraaid
Laatst gewijzigd door kika op 22 mar 2012, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie