De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door b-loc »

ik vin die echt kei schoon
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5326
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steve »

Argh, die voorkant is verschrikkelijk. Heel het stuk onder de ramen. Lijkt wel alsof het nog niet helemaal af is. :|
tsjoek

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door tsjoek »

k vind dat ie toch iets heeft

zo slecht ziet ie er toch nie uit

mvg
13'erke

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door 13'erke »

Nu ja, ik ga hem zelf eens gaan bekijken op de innotrans, we zullen daar een oordeel vellen. Maar op het eerste zicht valt het wel een beetje tegen. Ik vind vooral de zijkant niet echt geslaagd, waarom men daar perse een zwart vlak moest voorzien :?:
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Beesty »

Wat doet die blauwe band daar zo hoog op de zijkant? :evil:
enrico8509

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door enrico8509 »

13'erke schreef:Nu ja, ik ga hem zelf eens gaan bekijken op de innotrans, we zullen daar een oordeel vellen. Maar op het eerste zicht valt het wel een beetje tegen. Ik vind vooral de zijkant niet echt geslaagd, waarom men daar perse een zwart vlak moest voorzien :?:
kan je zomaar naar innotrans? zoja hoe?
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door dentheo »

enrico8509 schreef:
13'erke schreef:Nu ja, ik ga hem zelf eens gaan bekijken op de innotrans, we zullen daar een oordeel vellen. Maar op het eerste zicht valt het wel een beetje tegen. Ik vind vooral de zijkant niet echt geslaagd, waarom men daar perse een zwart vlak moest voorzien :?:
kan je zomaar naar innotrans? zoja hoe?
Te voet, liftend enz.
Inkom tijdens de "professionele" dagen 24 EUR. Was te koop bij kamer van koophandel in Belgie voor 11 EUR, 17 EUR voor alle dagen...... transport in Berlijn inbegrepen (tickets te bestellen voor 17/9) :( :( :(
Inkom volgend weekend tijdens publiekdagen: 1,5 EURO!!!!!

Maar ...er zouden geen bedden meer zijn in Berlijn (is dat weekend ook marathon ofzo...) daarom ben ik er NIET :( :(
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Inderdaad dit weekend zijn er gewoon publieksdagen waar je naar toe kan voor 1,5 euro. Het is inderdaad ook marathon, dus Berlijn is een druk bezochte stad dit weekend. Twee jaar terug was er meer dan 25.000 man terug te vinden op de publieksdagen (zoals ik gevonden had op de site van innotrans zelf). Ik ga samen met 13-erke is heen en terug met de nachttrein, een hotel hebben wij niet nodig. Voor de mensen die denken nog vlug die nachttrein te boeken vrees ik er een beetje voor dat dit te laat is. Mede door innotrans en de marathon zijn alle tickets op die trein waarschijnlijk al de deur uit.
Wover

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Wover »

Hoeveel kost zo'n retourtje Berlijn per nachttrein als spoorwegwerknemer eigenlijk? Heb je 50% korting gekregen of FIP-vrijbiljetten voor een bepaald traject? En hoe zit het dan met gecombineerde tarieven, want als je FIP-biljetten hebt voor Duitsland, moet je nog wel de grens over :).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

er zijn afzonderlijke tarieven voor spoorwegpersoneel, dus geen vrijbiljetten, geen 50% korting. Wij hebben echter een tarief dat voor de formule die ik gekozen heb (double) onder de prijs van de jongeren zit. Afhankelijk van de plaats die je dus kiest is er een andere prijs. Op de cnl naar berlijn heb je zit, lig en slaapplaatsen, bij de slaapplaatsen zijn er dan nog verschillende vormen van comfort mogelijk. Wij moeten gewoon achter de FIPprijs vragen aan het loket. hoeveel de korting precies is in % uitgedrukt kan ik niet zo op slag zeggen.
16erke

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door 16erke »

Ik vind dat hij nog goed mee valt, Het oog moet natuurlijk ook iets hebben maar veiligheid voor alles natuurlijk?
Ik kan niet wachten tot ik hem eens in levende lijve zie.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

ik denk da voor de meeste vooral de aangebrachte kleuren een beetje tegenvallen. als je naar de versie kijkt zoals portugal hem heeft laten schilderen zal je dat verstaan.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Adler »

ziemon schreef:es 64 u4-h staat op de lok zelf vermeld, maar is gewoon een type aanduiding, dat hoeft niet per se te zeggen wat de mogelijkheden nu zijn, meer wat mogelijk zou kunnen zijn. Siemens kan dat natuurlijk ook gewoon lekker zelf kiezen. E183s voor Arriva heten bijvoorbeeld ook ES 64 U4, terwijl ze alleen op dit moment onder wisselspannng kunnen rijden en dus ES 64 U2 zouden moeten heten. Het ka natuurlijk altijd vrij eenvoudig aangepast worden.
De reden waarom men bij de NMBS heeft gekozen voor een 3-spanningslok is voornamelijk omdat de hoofdtransformator dan veel lichter is en dus een stuk goedkoper dan bij een 4-spanningslok.
Als die 1860 echt een 4-spanningslok is, is die dus niet zo eenvoudig om te bouwen naar een U3 want dit vergt het vervangen van de hoofdtransformator door een ander type hetgeen zeker geen eenvoudige ingreep is.
Langs de andere kant heb ik ergens gelezen dat 40 van de 60 bestelde loks toch 4-spanningsloks zouden zijn maar ik weet niet of die informatie juist is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

op de site van siemens zelfs vermelden ze gewoon dat het een ES60U3 is hoor, de nmbs lok is maar een mogelijk voorbeeld van wat ze op dit platform verkopen. Als verkoper/producent zou ik dan ook aanbrengen wat de maximale mogelijkheden zijn als je op zo een beurs staat als innotrans.
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door K V B »

Adler schreef: De reden waarom men bij de NMBS heeft gekozen voor een 3-spanningslok is voornamelijk omdat de hoofdtransformator dan veel lichter is en dus een stuk goedkoper dan bij een 4-spanningslok.
Ik denk dat een andere trafo in laten bouwen dan wat Siemens standaard levert juist duurder zal zijn. Ik denk dat er dan ook gewoon precies dezelfde trafo in zit als in de U4...
Plaats reactie