De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

Is er al nieuws wat betreft de komst van de nieuwe loks reeks 18 ?

Ik weet dat de eerste in juli geleverd zouden worden, en dat de standplaats Antwerpen Noord word, en ze zien eruit zoals de Portugese E-loks van Siemens.... Foto's heb ik ook gezien van de livrei (schetsen) vond het wel aanslaan, ferm masjien.

Weten julie nog meer zaken omtrent ?
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

hey effe corrigeren.
al de info die je weergeeft gaat over de traxx loc voor b cargo (die ze huren) en dus niet de reeks 18 (die aangekocht is), dat is idd de siemensloc met de zelfde looks als de portugees die ten vroegste begin 2009 in belgie zal te zien zijn nadat portugal al zijn loks gekregen heeft.
ziemon

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door ziemon »

al de info die je weergeeft gaat over de traxx loc voor b cargo (die ze huren) en dus niet de reeks 18 (die aangekocht is), dat is idd de siemensloc met de zelfde looks als de portugees die ten vroegste begin 2009 in belgie zal te zien zijn nadat portugal al zijn loks gekregen heeft.
Het zal wel een beetje overlappen. De eerste machine, laten we even zeggen 1801, is inmiddels in bouw. Dat zal nog wel een maandje of 5-6 duren schat ik voordat deze machine echt vorm krijgt.

simon!
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

Steven schreef:hey effe corrigeren.
al de info die je weergeeft gaat over de traxx loc voor b cargo (die ze huren) en dus niet de reeks 18 (die aangekocht is), dat is idd de siemensloc met de zelfde looks als de portugees die ten vroegste begin 2009 in belgie zal te zien zijn nadat portugal al zijn loks gekregen heeft.
Laatst gewijzigd door sammarco1 op 19 feb 2013, 09:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door b-loc »

ziemon schreef:
al de info die je weergeeft gaat over de traxx loc voor b cargo (die ze huren) en dus niet de reeks 18 (die aangekocht is), dat is idd de siemensloc met de zelfde looks als de portugees die ten vroegste begin 2009 in belgie zal te zien zijn nadat portugal al zijn loks gekregen heeft.
Het zal wel een beetje overlappen. De eerste machine, laten we even zeggen 1801, is inmiddels in bouw. Dat zal nog wel een maandje of 5-6 duren schat ik voordat deze machine echt vorm krijgt.

simon!
de nummering begint toch bij 1811
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

sammarco1 schreef: Steven, ik kan me vergissen, maar ik heb een kennis, iemand die bij Siemens in duitsland werkt, en die mij vertelde dat die traxx rond juli geleverd worden, kan zijn dat ik dat verkeerd heb begrepen, want die man die spreekt wel duits.... Wanneer die eerste masjienes geleverd worden komt die zelfde persoon die masjienes mee in belgie begeleiden, onderhouden, zoiets, wat ik heb begrepen... Ik wil het nog wel eens navragen.... De tekeningen, waren die zoals die portugese loks, maar dan in de livrei zals de 13'en.... Ik zit wel aan de bron voor goede informatie, met die persoon.. Is trouwens een hele fervente treinspotter na zijn werk. Vorig jaar begeleide die man de Taurus die tussen Firenze en Arrezzo de testritten uitvoerde in opdracht van Siemens en RFI (Rete ferroviario Italiana)

http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-66344
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-66929
Ganse pagina
http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... t=0&page=3
siemens maakt geen traxx locs enkel eurosprinters, de traxx is een loc van bombardier. de traxxen komen idd in juli en zijn geleasd via de firma angels trains met als bestemming B cargo voornamelijk om richting montzen te rijden met goederentreinen dus. als die mens dus zelf niet weet dat siemens totaal geen traxx maakt is hij dus wel een beetje fout met zijn info :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

b-loc schreef:de nummering begint toch bij 1811
dat is nog niet 100% zeker, bij motorstellen heeft men al nummers herbruikt van materieel dat voordien al reed met een zelfde nummer (ms 96 heeft nummers gekregen die voordien al door klassieke stellen zijn gebruikt om al zo 1 voorbeeld te geven). eens een nummer effectief geschrapt is kan je ze nadien dus gaan herbgebruiken. vermoeden zal ook voor het gen materieel in de toekomst aan recuperatie van nummers gedaan worden. vermoedelijk zal men hier 001 tot 299 gaan gebruiken. eens de nieuwe gen stellen geleverd worden gaan normaal de laatste bestaande ms met lage nummers er toch volledig uit.
13'erke

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door 13'erke »

Steven schreef:
b-loc schreef:de nummering begint toch bij 1811
dat is nog niet 100% zeker, bij motorstellen heeft men al nummers herbruikt van materieel dat voordien al reed met een zelfde nummer (ms 96 heeft nummers gekregen die voordien al door klassieke stellen zijn gebruikt om al zo 1 voorbeeld te geven). eens een nummer effectief geschrapt is kan je ze nadien dus gaan herbgebruiken. vermoeden zal ook voor het gen materieel in de toekomst aan recuperatie van nummers gedaan worden. vermoedelijk zal men hier 001 tot 299 gaan gebruiken. eens de nieuwe gen stellen geleverd worden gaan normaal de laatste bestaande ms met lage nummers er toch volledig uit.
En de nieuwe 2801-2803 hebben ook reeds bestaan!
ziemon

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door ziemon »

daarom zei ik ook: 'laten we nu even zeggen, nummer 1801'

ik heb geen info over wat de defintieve nummering zal zijn, dit zal ook nu nog niet van het grootste belang zijn..

Idd curieus om te horen dat men van iemand bij Siemens kan vernemen wat de plannen zijn voor de levering van Bombardier Traxx locs. Persberichten spreken van algemene data, 2008 en 2009.
berggeittwee

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door berggeittwee »

1811-1870
Eerste locs normaal einde 2008, en gezien het voor een keer geen Belgisch product is mogen we mss eens vertrouwen op de leveringstermijn

berggeit2, the sequel
Arnenys
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Arnenys »

berggeittwee schreef: en gezien het voor een keer geen Belgisch product is mogen we mss eens vertrouwen op de leveringstermijn

berggeit2, the sequel
Bij Ansaldo-Breda konden we ook niet echt vertrouwen op de leveringstermijn hoor :lol:
Kan iemand alle info samenvatten van de huidige openstaande bestellingen?
Van onderandere: reeks 18, de traxx-locs, benelux-hst's en het GEN.
Aantal, leveringdata enzovoort... omdat ik eens een overzichtje wil.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

bij siemens staan er 60 locs reeks 18 in bestelling (met optie voor nog is 60), de eerste zou begin 2009 op het toneel moeten verschijnen

bij siemens zouden dus ook 305 stellen (3-ledige) moeten gemaakt worden, waarvan 95 gen stellen, 95 bispanningsstellen (3kv 25 kv) en de rest gewoon 3kv stellen moeten zijn, de eerste ergens medio 2011 op de sporen te zien moet zijn.


bij angel trains (leasingbedrijf) zal B cargo 40 traxx locs leasen voor het goederenvervoer voornamelijk om richting montzen te rijden. de eerste van deze 40 zou deze zomer te zien moeten zijn)
alsook bij angel trains 3 locs reeks traxx (die er al zijn en voorlopig door b cargo gebruikt worden) dienen om de shuttle naar brecht (noorderkempen) te verzekeren. doch zolang de homologatie niet in orde is zullen deze machientjes geen reizigerstreinen verzekeren.


Bij ansoldo breda heeft de nmbs samen met NS/hsa een bestelling lopen voor nieuwe 8ledige stellen die op de huidige benelux zouden moeten vervangen, de nmbs had er 2 (of was het drie?) voor haar rekening. levertermijn? opbepaald.
Arnenys
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Arnenys »

Bedankt :mrgreen:
Was even verward door al die aankopen, en ging de Traxxen met de 18'en verwarren en zo :wink:
ziemon

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door ziemon »

De eerste Reeks 18 is inmiddels in aanbouw, dus ook deze zomer al de eerste levenstekenen van deze Siemens-machine!
Boke
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:58
Locatie: Lommel
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Boke »

ziemon schreef:De eerste Reeks 18 is inmiddels in aanbouw, dus ook deze zomer al de eerste levenstekenen van deze Siemens-machine!
Nog nieuws over deze locs?
Plaats reactie