De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Wover

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Wover »

Als je mij €50 per dag geeft wil ik wel elke dag aan de Siemens-testtrack gaan kamperen :P.
ziemon

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door ziemon »

een week of wat terug had ik de laatste update. Van iig de eerste 3 loks is nu het frame en de body klaar en inmiddels ook voorzien van een verflaag. De assemblage zal dus op het punt staan te beginnen, als dat niet al het geval is. Ze dragen de fabrieksnummers 21532, 21533 en 21591 (?!).
rail s

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door rail s »

de (eerste) loc(s) worden gepresenteerd op innotrans (via nieuwstopic) :!: :!: :!:
Allen daarheen :D :!:
R4C-Fan

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door R4C-Fan »

War da nichtmal die Rede davon den IC A nach Aken zu lenken?
Ohne 15 KV gibt es nur vier Gleise in Aken für die neue 18er
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Accelerat »

ICa zu Aachen lenken?? Wo steht das auf internet? :shock:
R4C-Fan

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door R4C-Fan »

Gute Frage!
Das habe ich auf irgendeiner belgischen Seite vor bestimmt über einem Jahr mal gelesen.
ziemon

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door ziemon »

uit de fabrieksnummers maak ik op dat men bezig is in Munchen de twee eerste en tegelijk de laatste machine te bouwen. Dat lijkt op een planning als bij de 1216 serie voor Oostenrijk. In dat geval zou de 60ste Belgische machine een aantal jaar als testlocomotief dienst kunnen doen.
Bartjedj

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Bartjedj »

There have been plans for a long time to send the IC-A again to Aachen, when the HSL 3 opens.
However, the chance has become quite small. There are enough alternatives to Aachen, and otherwise they will have to make an alternative for a train to Eupen.

BDJ
13'erke

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door 13'erke »

There are enough alternatives to Aachen
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: , die klassieke doos toch niet zeker :lol: :lol: :evil:
Bartjedj

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Bartjedj »

HSL :wink:
Dat wordt steeds belangrijker. In een artikel op Wikipedia dat ik onlangs las stond dat "het grensverkeer steeds meer en meer lange-afstandsverkeer wordt." Niets is (jammer genoeg) minder waar...

BDJ
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Joris »

Hallo,
Een IC naar Aken zou niet misstaan. Een 13 gaan we daar nooit zien, dus de enige hoop licht in de reeks 18 II.
Voor die 2 man op de ICa naar Welkenreadt is er wel een oplossing, want, eerlijk, zo vol zit de ICa daar niet.
Een echt alternatief voor de ICa Oostende-Köln is er overigens nog helemaal niet, een Thalys Oostende-Köln bestaat nog niet. Een ICa Oostende-Aachen daarentegen zou wel een deftig alternatief zijn.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Asterix »

Wat doet die Thalys-signalisatie in Gent Sint-Pieters en Oostende eigenlijk? Waren/zijn er plannen om een Thalys tot ginder te laten rijden?
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Joris »

Hallo,
Er rijden dagelijks enkele weinig succesvolle Thalyssen Oostende-Brussel-Paris en terug. Een compensatie voor de al even weinig succesvolle Thalys Paris-Mons-Chalalah-Namur-Luik.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

er is een dagelijkse heen en terugrit oostende parijs via brussel, met stops te brugge en gent en brussel ook natuurlijk.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:er is een dagelijkse heen en terugrit oostende parijs via brussel, met stops te brugge en gent en brussel ook natuurlijk.
Ik was eerst. :mrgreen:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie