Pagina 216 van 219

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 06 sep 2017, 09:53
door HLE 2302
msts.be schreef:
04 jun 2017, 14:16
Shrek schreef:Is het idee van een 18+M6 op Antwerpen-Rijsel zo schrikwekkend?
Nee, ik verwacht dat er een aantal M7-motorwagens voor Rijsel geschikt zullen zijn, die dan met M6 & M7 tussenrijtuigen naar daar kunnen. Of een tripel-AM96 naar daar ipv de enkele nu.
Er zijn maar 2 gekoppelde MR96's toegelaten op het Franse net, meer is juist ter evacuatie.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 06 sep 2017, 11:13
door Nadleeh
Shrek schreef:
06 sep 2017, 09:45
Oostende-Aken en Kortrijk-Eupen. I11 mag sowieso al binnen in Duitsland en voor de I11BDx zou ook een homologatieprocedure lopen.
Nog even doortrekken naar Köln en oude tijden herleven :D ;)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 12 sep 2017, 23:50
door FLV-FGSP
Volgens een bericht op het Franse forum Trains en Voyage heeft HLE 18 nu een toelating voor de zuiderburen:

"Autorisation de mise en exploitation commerciale de la locomotive HLE18 équipée de la version logicielle F2.2
A été autorisée, à la demande de la société SIEMENS, la mise en exploitation commerciale de la locomotive HLE18 équipée de la version logicielle F2.2 en unité simple (US) et en unité multiple (UM2), dans les conditions prévues dans la décision."

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 14 sep 2017, 09:54
door IGBT-6000
Eindelijk...
En is dit voor "FRET" of ook "Voyageurs" ? ( zal T18 voor "FRET" gebruikt worden ttz door "LINEAS" gehuurd worden ?
200kmh?
Met welke ETCS versie?
Nu nog bestuurders vinden ... die in Frankrijk met T18 mogen rijden. En gecombineerd met lijn kennis van mogelijke trajecten?
Sorry voor de vele vragen :shock:
Maar tussen het hebben van "het papiertje" en het commercieel gebruik hiervan zal nog veel water door de Seine vloeien, vrees ik.
Zet daar de kost van die procedure bij ( zelfs als dit door Siemens moest gedaan worden, de kost is verrekend in de aankoopprijs)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 14 sep 2017, 11:42
door Shrek
De ETCS van de 18 is een 2.3.0d, dus niets speciaal aan.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 14 sep 2017, 20:12
door Steven
De 18 zal waarschijnlijk treinen naar Rijsel verzekeren, men denkt er ook over na om terug een klassieke trein naar Parijs te sturen via de oude route. Daar zou men dan ook een 18 voor gebruiken.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 14 okt 2017, 13:27
door Asterix
Zag daarnet een ICE op sleep achter een HLE18 op spoor A van de lijn 36. Vermoedelijk onderweg naar Duitsland. Met de type 18 tot in Aken? Zou dat al kunnen?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 okt 2017, 19:44
door Shrek
Asterix schreef:
14 okt 2017, 13:27
Zag daarnet een ICE op sleep achter een HLE18 op spoor A van de lijn 36. Vermoedelijk onderweg naar Duitsland. Met de type 18 tot in Aken? Zou dat al kunnen?
Technisch zeker wel, er zijn ook al testritten gebeurd. Of de homologatie al rond is weet ik niet, maar dit zou er toch op kunnen wijzen dat... :)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 17 okt 2017, 10:12
door traxie
Vorige week iemand met iemand gesproken die van die dingen op de hoogte was, de homologatie zou nog niet in orde zijn voor Duitsland.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 18 dec 2017, 19:54
door wbrm
Wordt het met een 18 (mits toelating voor Luxemburg) nu mogelijk om zonder veel horden een trein Brussel - Bazel SNCF in te leggen? Of moet er in Zwitserland ook een toelatingsprocedure doorlopen worden?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 18 dec 2017, 20:08
door Shrek
wbrm schreef:
18 dec 2017, 19:54
Wordt het met een 18 (mits toelating voor Luxemburg) nu mogelijk om zonder veel horden een trein Brussel - Bazel SNCF in te leggen? Of moet er in Zwitserland ook een toelatingsprocedure doorlopen worden?
Basel SNCF wordt bij het Franse net gerekend, dus in principe zou het kunnen. Maar er is geen enkele partij geïnteresseerd om zulke trein in te leggen dus ik zou er niet op rekenen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 20 dec 2017, 07:40
door traxie
Shrek schreef:
wbrm schreef:
18 dec 2017, 19:54
Wordt het met een 18 (mits toelating voor Luxemburg) nu mogelijk om zonder veel horden een trein Brussel - Bazel SNCF in te leggen? Of moet er in Zwitserland ook een toelatingsprocedure doorlopen worden?
Basel SNCF wordt bij het Franse net gerekend, dus in principe zou het kunnen. Maar er is geen enkele partij geïnteresseerd om zulke trein in te leggen dus ik zou er niet op rekenen.
Persoonlijk zouden ze van mij de bazel terug mogen laten rijden en de tgv naar Mullhouse opheffen, Brussel-Zwitserland is vrij slecht bereikbaar.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 jan 2018, 23:16
door 260689
7DCF2A2F-1922-4991-BFD4-C7B15999B24E.jpeg
Voila, de toelating is gegeven

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 jan 2018, 23:47
door Shrek
De Oostende - Aken komt steeds dichterbij :)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 09 jan 2018, 10:07
door FLV-FGSP
De geesten zijn inmiddels rijp voor een Oostende - Aachen, maar helaas, B-Tisnix is nog niet begonnen met het aanvragen van de homologatie van de I11Bx als stuurstandrijtuig naar Aken. Tegen de tijd dat dat rond is verschuiven de Jungs van DB-Netze de spanningsscheiding naar de staatsgrens ... Dan ben je daar nix met een 18 en voor een vierspanningsloc heeft de NMBS voorlopig geen geld. Hoe zeer ik die verbinding ook wens, ik zie het er voorlopig niet van komen.