Pagina 217 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 09 jan 2018, 10:40
door Shrek
De verplaatsing van de spanningssluis is inmiddels uitgesteld tot ver in de jaren '20. Daartegen zou het toch wel moeten lukken ;)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 09 jan 2018, 15:29
door trainlovertje
FLV-FGSP schreef: 09 jan 2018, 10:07 De geesten zijn inmiddels rijp voor een Oostende - Aachen, maar helaas, B-Tisnix is nog niet begonnen met het aanvragen van de homologatie van de I11Bx als stuurstandrijtuig naar Aken. Tegen de tijd dat dat rond is verschuiven de Jungs van DB-Netze de spanningsscheiding naar de staatsgrens ... Dan ben je daar nix met een 18 en voor een vierspanningsloc heeft de NMBS voorlopig geen geld. Hoe zeer ik die verbinding ook wens, ik zie het er voorlopig niet van komen.
Hoeft ook niet, de verbinding zou er hoogstwaarschijnlijk toch pas komen tegen december 2020. En tegen dan zijn er al M7's en krijgen die misschien zelfs de voorkeur.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 09 jan 2018, 16:59
door AlexNL
Was er geen sprake van de inzet van Traxx voor de verbinding naar D?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 09 jan 2018, 17:31
door Shrek
Dat is een vage denkpiste om ooit naar keulen te rijden. De 18 tot Aken is effectief een beslist project.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 11 jan 2018, 11:04
door IGBT-6000
Shrek schreef: 09 jan 2018, 10:40 De verplaatsing van de spanningssluis is inmiddels uitgesteld tot ver in de jaren '20. Daartegen zou het toch wel moeten lukken ;)
En wordt dat dan een spanningssluis 15kv/17hz naar 25kv/50Hz?
In ieder geval zal er dan meer vermogen ter beschikking zijn om de helling van Aachen Sud op te klauteren ( als het niet nat is...)
( een ICE of Thalys Brussel-Köln doet nu in minder dan 1h vijf energie omschakelingen AC DC waarvan 2 in heel korte tijd )

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 11 jan 2018, 11:10
door Shrek
Ja dat is de bedoeling, maar het project is uitgesteld wegens te weinig geschikt rollend materieel op 15kV.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 11 jan 2018, 18:57
door overweg13
Ik herinner me bij Oostende - Keulen vooral te korte samenstellingen (minder rijtuigen en bovendien I6) en veel vertragingen bij vertrek in Duitsland. Hoe langer het duurt voor hij terugkomt, hoe beter.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 12 jan 2018, 00:21
door groentje
Die trein kwam vanuit Keulen, en daarvoor zelfs van nog verder. Niet meteen vergelijkbaar met de plannen om tot het eerste station over de grens te rijden.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 12 jan 2018, 01:31
door 260689
Geen 27 meer voor de uitzonderlijke gesleepte treinen. Maar een T18. Een mooie vooruitgang! En het voordeel is dat ze eender welke 18 kunnen gebruiken i.p.v. de enige 6 27 die tot Aken mogen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 jan 2018, 19:43
door msts.be
260689 schreef: 08 jan 2018, 23:16 Voila, de toelating is gegeven
Kader is niet correct: omdat 18 maar op 1 bepaald baanvak toegelaten is in Duitsland (Aachen Süd-Aachen Hbf) moet er D* of D. in de kader staan.
Idem zoals de 4000 (Traxx) van de CFL die enkel op de Athus-Meuse en Troisvierges-Gouvy in België toegelaten zijn:
http://rail.lu/materiel/cfl4000.html (4de foto)

Ik zal als ik de loc tegenkom er zelf een * of . zelfklever uit de Brico/Hubo op plakken :wink: Gaat wel moeilijk worden als ik ze alle 120 moet doen (aan beide kanten dan nog), hopelijk hebben de TW's het tegen dan door..

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 jan 2018, 20:13
door trainlovertje
msts.be schreef: 13 jan 2018, 19:43 Kader is niet correct: omdat 18 maar op 1 bepaald baanvak toegelaten is in Duitsland (Aachen Süd-Aachen Hbf) moet er D* of D. in de kader staan.
Idem zoals de 4000 (Traxx) van de CFL die enkel op de Athus-Meuse en Troisvierges-Gouvy in België toegelaten zijn:
http://rail.lu/materiel/cfl4000.html (4de foto)

Ik zal als ik de loc tegenkom er zelf een * of . zelfklever uit de Brico/Hubo op plakken :wink: Gaat wel moeilijk worden als ik ze alle 120 moet doen (aan beide kanten dan nog), hopelijk hebben de TW's het tegen dan door..
Volgens mij is dat wel correct, want in het kadertje daar rechts van staat enkel 3kV DC vermeld en geen 15kV AC 16,7 Hz. Met andere woorden: hij mag in Duitsland wel op alle spoorlijnen rijden waarop 3000 Volt gelijkstroom ligt, en dat is dus alleen de spoorlijn van Aachen Süd Grenze tot Aachen Hbf. Of werkt dat zo niet? :P
Trouwens, waarom staat er geen 25kV AC 50 Hz tussen?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 jan 2018, 20:18
door Shrek
trainlovertje schreef: 13 jan 2018, 20:13 Trouwens, waarom staat er geen 25kV AC 50 Hz tussen?
Omdat een 18 geen 25kV kan leveren aan rijtuigen. Geen enkele loc trouwens.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 jan 2018, 20:25
door Steven
Het kadertje geeft dus nooit weer op welke spanning de loc kan rijden, het geeft enkel weer welke spanning de loc naar de ruituigen kan sturen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 jan 2018, 20:32
door trainlovertje
Ahzo, dus je kan langs de buitenzijde nooit zien onder wat voor spanning een loc kan rijden? Onder welke spanningen kan de HLE 18 dan rijden? Enkel 3kV DC, 1,5 kV DC en 25 kV AC 50 Hz?
En moet de bestuurder dan ook de spanning naar de rijtuigen zelf instellen of hoe gaat dat?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 14 jan 2018, 09:15
door bram2727
Vandaag de 1903 gezien met toelating voor duitsland