Pagina 218 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 14 jan 2018, 17:41
door Steven
trainlovertje schreef: 13 jan 2018, 20:32 Ahzo, dus je kan langs de buitenzijde nooit zien onder wat voor spanning een loc kan rijden? Onder welke spanningen kan de HLE 18 dan rijden? Enkel 3kV DC, 1,5 kV DC en 25 kV AC 50 Hz?
En moet de bestuurder dan ook de spanning naar de rijtuigen zelf instellen of hoe gaat dat?
De reeks 18 en alle andere locs regelen zelf de spanning die naar de rijtuigen gaat. Het kadertje op de rijtuigen moet dus gelijkaardige info bevatten als op de locomotief. Bij i11 rijtuigen is dat geen probleem. Maar heel wat M4 en alle M5 rijtuigen kunnen niet overweg met een voeding op wisselspanning zoals je zal merken op de langsligger van die rijtuigen. M6 rijtuigen kunnen beide aan.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 15 jan 2018, 10:01
door FLV-FGSP
Shrek schreef: 09 jan 2018, 17:31 Dat is een vage denkpiste om ooit naar keulen te rijden. De 18 tot Aken is effectief een beslist project.
Een project van wie? B-Technics? B-Transport? B-Europe?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 jan 2018, 10:42
door IGBT-6000
Geen toelating of homologatie voor Luxemburg? ETCS ? Ik denk dat dit dringend wordt?
Geen toelating of homologatie voor Frankrijk? Nadat er maandenlang in Frankrijk mee rondgereden en getest is? Al bij al, waarvoor zou deze homologatie kunnen dienen? Wat is het commerciele project?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 jan 2018, 11:55
door Shrek
IGBT-6000 schreef: 16 jan 2018, 10:42 Geen toelating of homologatie voor Luxemburg? ETCS ? Ik denk dat dit dringend wordt?
Geen toelating of homologatie voor Frankrijk? Nadat er maandenlang in Frankrijk mee rondgereden en getest is? Al bij al, waarvoor zou deze homologatie kunnen dienen? Wat is het commerciele project?
Beide komen eraan.
Het commerciële project is gewoon de mogelijkheid hebben om überhaupt iets naar frankrijk te sturen, al is het maar een overbrenging van een gestrande TGV. Met het verdwijnen van de 13 zal de NMBS anders geen enkele locomotief meer hebben die Frankrijk binnen mag.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 27 mar 2018, 22:52
door Asterix
Shrek schreef: 09 jan 2018, 17:31 Dat is een vage denkpiste om ooit naar keulen te rijden. De 18 tot Aken is effectief een beslist project.
Ik hoorde vanavond reclame van NMBS voor de IC naar Keulen. Gaan ze beginnen rijden of bedoelen ze de ICE (in de reclame op de radio klinkt dat hetzelfde)?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 27 mar 2018, 23:01
door AlexNL
Dat zal wel over de ICE gaan. Zou een beetje gek zijn als NMBS reclame maakt voor een trein waarover verder helemaal niks bekend is, toch?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 27 mar 2018, 23:38
door Shrek
Dat zal inderdaad wel over de ICE gaan. Er rijden deze dienstregeling immers nog wat meer treinen die gevuld moeten worden (wat overigens heel goed aan het lukken is).

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 21 mei 2018, 00:42
door Asterix
Vanavond laat was er een overbrenging van Aken naar Oostende, een HLE27 met een sleep I11'en enkele I10'en. Zou dit voor testen zijn geweest?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 21 mei 2018, 00:57
door 260689
Asterix schreef: 21 mei 2018, 00:42 Vanavond laat was er een overbrenging van Aken naar Oostende, een HLE27 met een sleep I11'en enkele I10'en. Zou dit voor testen zijn geweest?
Waren het geen I6bc? Die werden verhuurd voor de Lourdestrein.
Een ander vraagje, hoe zit het met de homologatie van LUX en FR?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 21 mei 2018, 05:30
door Asterix
260689 schreef: 21 mei 2018, 00:57 Waren het geen I6bc? Die werden verhuurd voor de Lourdestrein.
Nee nee, zoals hierboven beschreven dus niet het typische verhuurmaterieel. Ik vraag mij zelfs af of die I6bc'en niet definitief afgeschreven zijn.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 21 mei 2018, 08:45
door 260689
Asterix schreef: 21 mei 2018, 05:30
260689 schreef: 21 mei 2018, 00:57 Waren het geen I6bc? Die werden verhuurd voor de Lourdestrein.
Nee nee, zoals hierboven beschreven dus niet het typische verhuurmaterieel. Ik vraag mij zelfs af of die I6bc'en niet definitief afgeschreven zijn.
Nog niet, want die zijn bij deze nog een Lourdestgein aan het verzekeren tussen Hamburg of Hannover en Lourdes en terug. Misschien gaat het inderdaad wel over een testrit. De klassiekje slinken helaas redelijk snel af.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 23 okt 2018, 13:40
door Jan-Mark
De homologatie voor Frankrijk voor andere bovenleidingen dan 'type 85' is nog steeds aan de gang, op Flickr zag ik een foto langskomen van een testrit: https://www.flickr.com/photos/alan56sncf/30469892247/

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 23 okt 2018, 20:47
door wbrm
Op Youtube zag ik toevallig een filmpje passeren van deze ritten een tijdje geleden.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 28 okt 2018, 16:43
door msts.be
Jan-Mark schreef: 23 okt 2018, 13:40 De homologatie voor Frankrijk voor andere bovenleidingen dan 'type 85' is nog steeds aan de gang, op Flickr zag ik een foto langskomen van een testrit: https://www.flickr.com/photos/alan56sncf/30469892247/
Weer die waardeloze Frankrijk-toelating ? Men moet hier onmiddelijk mee stoppen en eerst de toelating voor Aachen & Luxemburg op punt stellen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 okt 2018, 00:11
door Steven
Als men snel de doorgaande treinen richting Frankrijk wil dan is die hle18 meer dan welkom. Zeker als je ook weet dat SNCF zijn tgv diensten op België wil afbouwen.