Welke loc/stel heeft de meeste kilometers op z'n teller?

Alles over reizigerstreinen in België.
Greg

Bericht door Greg »

Steven schreef:
Greg schreef:Ja, vandaag was de P 8445 naar Luik ook afgeschaft (met I11 en 13 ) wegens defecte loc. En dat hoor ik de laatste tijd weer veel, vorige week IC-A met een 27 ook en de 13 erachter, dan deze week 13 in panne op L42 en 15 tot Brussel mee gereden.. :P
ben die nadien in de nzv tegengekomen, deed het toen normaal :-)
Als ge die met de 15 bedoeld HELAAS wel ja. :evil:
Voor niets in de Noord gaan staan. :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

was 13 op kop en dan stuurrijtuig
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Van betrouwbaarhei gaat er niets boven de reeksen 22,23,25,26,21 en 27 denk ik.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

MGRoverdriver schreef:Van betrouwbaarhei gaat er niets boven de reeksen 22,23,25,26,21 en 27 denk ik.
Daar ben ik het met je eens.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Bij de mensen zijn dat de reeksen 50, 60 en 70, maar als er een keer iets verkeerd gaat is het vaak fataal...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

toen ik vorige maand op weg was naar parijs moest ik opeens aan deze topic denken :P
die thalyssen rijden ondertussen ook al 10 jaar rond en doen meerdere duizenden kilometers per dag (4 of 5 keer Parijs-Brussel HT lijkt me normaal). Die zullen ook wel tegen de 8 miljoen kilometer zitten denk ik :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

thalys heeft 3u nodig om heen en terug te rijden, minstens een half uur tot een uur nodig om stel leeg te maken en van nieuw eten te voorzien (bar en eerste klas) dus 5 keer per dag lijkt me wat veel :-) rekening mee houdende dat er nog een deel doorrijden naar amsterdam of keulen, oostende
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

in parijs zijn ze op een half uurke weer weg ze :wink: en die da doorrijden naar keulen of amsterdam staan zelfs nog minder stil :P
volgens mij hebben de thalyssen al zoveel gereden als HLE 11 en lopen ze snel uit :P
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Gewoon een voorbeeld

9802/3 (tgv Reseau) Brussel (7.04h) Bordeau (13.00h) ongeveer 1000 km

9816/7 (idem) Bordeau (14.00h) Brussel (20.30h) ook ongeveer 1000 km

hetzelfde stel vertrekt dan leeg naar Landy =300 km
= een goeie 2300 km op één dag

Ik bedoel hiermee, dat je de TGV niet erbij kan rekenen, door hun snelheid zitten die op een andere orde van grootte.

In de tijd van de TEE reed een T15/18/40.000 soms 2,5 keer naar Parijs heen en weer op 1 dag, wat ook al goed was voor een 15.000 km
(fbmz-pno-fbmz-pno-fbmz)

Voor de thalysen ga ik de grafieken eerst eens raadplegen, om te zien hoe vaak ze op 1 dag weg en weer vliegen. :)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

er staat welke loc/stel dus thalyssen tellen mee he :P
hoeveel jaren hebben die 15/16/18 eigelijk TEE's gereden?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:er staat welke loc/stel dus thalyssen tellen mee he :P
hoeveel jaren hebben die 15/16/18 eigelijk TEE's gereden?
wat e49memling bedoelde is dat je in een andere categorie van snelheid bezig bent en zodoenden dus van in het begin al een scheef getrokken vergelijk maakt, gemiddeld per uur kan die thalys/tgv een grotere afstand afleggen wat dus ook al een compleet scheef getrokken vergelijk is
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Shrek schreef:er staat welke loc/stel dus thalyssen tellen mee he :P
hoeveel jaren hebben die 15/16/18 eigelijk TEE's gereden?
Laatste TEE 26 mei 1995; zeker tot dan zijn 15/18/40.100 ingezet geweest naar Parijs; de T16 stond toen al jaren niet meer in de beurtregeling in die richting.

T16/ werd -in princiepe- enkel voor Koln of Dortmund(Memling) gebruikt.

Heel uitzonderlijk kon je nog een T16 - en zelfs een T12 - voor een TEE zien staan.

Ik heb hier een lijstje vande afgelegde kilometers van de locomotieven Type 40.000.
Vermits de T 15 op dezelfde verbinding werden ingelegd kan dit een indicatie geven op hun kilometers.

Nummer (eerste gebruik-Definitieve buitendienststelling)= aantal gereden km

40 101 (04/05/64-jan 95) = 7.210.996 km

40 102 (17/07/64-sep 91) = 6.362.220 km

40 103 (04/08/64-jan 95) = 7.012.597 km

40 104 (12/12/64-feb 96) = 7.465.470 km

40 105 (14/05/69-okt 95) = 7.064.462 km

40 106 (26/07/69-apr 95) = 5.124.983 km

40 107 (04/06/69-feb 95) = 6.621.937 km

40 108 (26/07/69-nov 95) = 6.615.109 km

40 109 (20/09/69-jun 96) = 6.691.617 km

40 110 (08/04/70-jun 96) = 6.233.897 km

Volledigheidshalve: deze cijfers komen uit het extranummer: Le Train van 97 over de locomotieven T18/40.000
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

De reeks 15 is ouder en en is nog steeds in dienst (10 jaar langer al zeker) dus zal ze wel meer kilometers hebben denk ik.

Allesinds interessante info.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

met zon cijfers komen we nog uit deze topic :P

BTW: volgens mij zijn de klassieke stelletjes nog betrouwbaarder dan de locs :P
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Intussentijd ben ik aan de cijfers geraakt van de type 18

1801 geleverd: 06/11/73 4.239.797 km (op 08/05/97) deze locomotief is pas later definitief buiten dienst gegaan

1802 geleverd: 20/11/73 4.148.204 km (definitief buiten dienst op 14/04/97 assen bereikten sleetgrens)

1803 geleverd: 07/12/73 4.184.780 km (definitief buiten dienst op 01/04/97 uiterste datum van groot onderhoud)

1804 geleverd: 11/12/73 3.950.003 km (definitief buiten dienst op 01/01/97 assen bereikten sleetgrens)

1805 geleverd: 23/01/74 4.260.538 km (08/05/97 er is geen opgave van buitendienststelling)

1806 geleverd: 22/02/74 3.830.679 km (08/05/97 er is geen opgave van buitendienststelling

Ik denk,dat dit de Belgische elektrische locomotief is met de kortste levensduur. ( de kleine reeks 121-Zwitsers, en de locomotief van lijn 160 niet meegerekend)

Volledigheidshalve: cijfers gehaald uit 'Le Train' spécial 2/97 over de meerspanningslocomotieven op de verbinding naar Parijs
Plaats reactie