NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
stefke

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door stefke »

rail s schreef:
stefke schreef:da was voor jullie een, loer te draaien da ik da zie
ZOEK EENS EEN HOBBY!!!
mijnn hobby is treinen ja
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Joris »

Hallo,
Joris schreef: Zodat wij een beetje bronnenkritiek kunnen toepassen... Je begrijpt wel dat 'een internetforum' niets als betrouwbare bron geldt...
stefke schreef:da was voor jullie een, loer te draaien da ik da zie
Bij deze is mijn stelling ivm de betrouwbaarheid van internetfora bewezen. :mrgreen:
De Stelling van De Mol :mrgreen:
Aprilgrappen zijn volgens het nieuw forumregelement trouwens enkel nog toegelaten op 01/04.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Teach2 »

rail s schreef:
stefke schreef:da was voor jullie een, loer te draaien da ik da zie
ZOEK EENS EEN HOBBY!!!
Sluit ik me bij aan! Een paar lessen Nederlands zouden misschien al geen slecht idee zijn.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Accelerat »

stefke schreef:da was voor jullie een, loer te draaien da ik da zie
Whahahahahahaha! Heb jij nu sirieus niets beters te doen met je leven?! :D

Even on topic: Zijn de stellen nu eigenlijk al in aanbouw?
LML
Berichten: 1395
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door LML »

Mmm... de examens zijn precies gedaan. Dus we gaan ons weer vervelen en wat onzin uitkramen...

Triestig...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door b-loc »

stefke schreef:da was voor jullie een, loer te draaien da ik da zie
Van je kalender mag je al 80 blaadjes meer aftrekken ze :mrgreen: . 1 april is al lang gepasseerd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22533
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Beste stefke, dat is volgens mij niet de eerste maal dat jij hier zo een stoot uithaalt, ik geef u het advies dit niet meer te doen. Het forum moet iets zijn waar andere iets kan bijleren. Laat de grappen over aan die ene datum op het jaar dat het is kan (op 1 april dus) zoniet zal ik alle berichten hierover verwijderen.
celtjan

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door celtjan »

sncf-sncb schreef:
stefke schreef:da was voor jullie een, loer te draaien da ik da zie
Whahahahahahaha! Heb jij nu sirieus niets beters te doen met je leven?! :D

Even on topic: Zijn de stellen nu eigenlijk al in aanbouw?
De leveringen van de SIEMENS DESIRO stellen voor de Britse operator LondonMidland = reeds van eind okt 2008 volop bezig. Minstens 1x per week zie ik wel ergens te FGSP een NMBS T12 met een trein waarin een dergelijk groen stel opgenomen is richting Kortrijk - Kanaaltunnel rijden. Meerdere operatoren hebben al dergelijke treinstellen in hun vloot opgenomen. Wellicht zal men wel snel aan 'onze' stellen (andere vorm van kastopbouw) beginnen.

Eventjes 'gepikt' vanop www.londonmidland.com:

First new 100mph fleet arrives in the UKDate: 23 Oct 2008

The first four car Class 350/2 Desiro train unit arrived in its new ‘home'; Siemens' Kings Heath Depot in Northampton, where the trains will be based and maintained, last week.

This is a major milestone in the London Midland story, and after final testing on the West Coast Mainline, the first train will be one of ten brand new four car trains to be introduced into passenger service for the introduction of the new rail timetable on 14 December.

The trains are capable of 100mph and carry passengers in air conditioned comfort. They are the very latest in the Siemens Desiro UK series, which celebrated its fifth birthday in service in the UK this year.

Steve Banaghan, Managing Director of London Midland, said: "The arrival of the first new train is a significant landmark for London Midland and our passengers.

"They will transform the experience of passengers on our longer distance routes and, combined with our new direct services between the London, Birmingham and the North West, will provide new opportunities to travel with London Midland."

London Midland will have taken delivery of a total of 37 new four car 350/2 Desiros by July next year, including the ten that will be in service this December. The deal for the 37 trains between London Midland, Siemens and train leasing company Porterbrook is worth approximately £190 million and includes maintenance of the fleet.

Overall, London Midland is investing nearly £250 million in new and refurbished trains over the next two years.

Steve Scrimshaw, Managing Director of Siemens Mobility UK Rolling Stock, said: "The West Coast Main line is a strategically important route and Siemens intends to build upon the proven reliability of its existing Desiro Class 350s with the introduction of this new fleet."
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door hein »

In welke nummerreeks gaan die stellen opgedeeld worden gezien het grote aantal er besteld zijn.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door b-loc »

hein schreef:In welke nummerreeks gaan die stellen opgedeeld worden gezien het grote aantal er besteld zijn.
en hoe gaan die noemen AM...?
stefke

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door stefke »

ze zouden dan beter bij de nmbs eens alles een nieuwe cijfer geven naar Oostenrijks model
want wanneer die stellekes hier gaan zijn ga het een leuke soep worden anders
LML
Berichten: 1395
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door LML »

Wedden dat ze terug starten met de nummering vanaf 001? Dan zijn er weer van die toestanden dat er 2 verschillende stellen rondbollen met dezelfde nummers (bvb. Desiro ML 301-305 en de breaks 301-305), de NMBS kennende... :roll:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door HLE 2302 »

stefke schreef:ze zouden dan beter bij de nmbs eens alles een nieuwe cijfer geven naar Oostenrijks model
want wanneer die stellekes hier gaan zijn ga het een leuke soep worden anders
1: we zijn hier niet in Oostenrijk
2: doe eens iets normaler en doe ook iets aan je spelling, een fout schrijven kan ... dat doet iedereen, maar jouw fouten zijn wel extreem soms

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Teach2 »

Wedden dat ze terug starten met de nummering vanaf 001? Dan zijn er weer van die toestanden dat er 2 verschillende stellen rondbollen met dezelfde nummers (bvb. Desiro ML 301-305 en de breaks 301-305), de NMBS kennende...
Is dat ooit al gebeurd, 2 stellen met dezelfde nummers die ook tegelijk in actieve dienst zijn? Bij mijn weten niet...
Poldevrek

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Poldevrek »

Waarom niet nummeren als 3xxx?
Voor zover ik weet zitten allen de Eurostar stellen daarin vandaag (3101 e.v.), dus het zou nog geeneens onlogisch zijn.

Misschien een moment om alle AMen te hernummeren naar 3xxx en er een beetje structuur in the steken :mrgreen: ?

Paul
Plaats reactie