NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door HLE 2302 »

prachtig !
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
AlexNL
Berichten: 2184
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door AlexNL »

Ziet er erg netjes uit... en met zo'n gele voorkant kan hij in principe zo naar Nederland. Zie ik daar nieuwe treinen in NL binnenkomen? :lol:
5941

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door 5941 »

De eerst Desiro ML is in het land
foto's staan op deze pagina http://treinfototeam.blogspot.com/2010/ ... elgie.html
Boxerke
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 mar 2008, 13:42
Locatie: Deinze

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Boxerke »

amai is dat niet wat snel?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

voorstelling voor de directie zoals met de HLE18, nadien gaat die waarschijnlijk terug of doet hij eventueel al paar testritten.
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Wilson »

5941 schreef:De eerst Desiro ML is in het land
foto's staan op deze pagina http://treinfototeam.blogspot.com/2010/ ... elgie.html
Wow !! Ik ben verliefd :P
Prachtding !!!
Nog een voorbeeld voor Nederland. Ziet er veel beter uit dan die flop SLT sletjes.
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door bobke »

Die Desiro stellen, zullen die remenergie opvangen? Zo ja hoe? opslaan of naar de bovenleiding of?
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door HLE 2302 »

bobke schreef:Die Desiro stellen, zullen die remenergie opvangen? Zo ja hoe? opslaan of naar de bovenleiding of?
Dat heet een recuperatierem ... maar ik dacht gehoord te hebben dat het onder 3 Kv niet mogelijk was om stroom te recupereren dus ik weet niet zeker of het klopt ... ik volg nu eenmaal geen elektriciteit op school.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
melle

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door melle »

Waarom heeft men eigenlijk geen dubbeldekstreinstellen aangekocht met dezelfde rij-eigenschappen?
Daar kan toch veel meer volk in en is toch veel praktischer bij drukke tijden dan een normale rijtuigen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

melle schreef:Waarom heeft men eigenlijk geen dubbeldekstreinstellen aangekocht met dezelfde rij-eigenschappen?
Daar kan toch veel meer volk in en is toch veel praktischer bij drukke tijden dan een normale rijtuigen?
Ik denk dat het heel moeilijk is om dubbeldekstreinen te maken die even snel kunnen optrekken als deze desiro's :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Dubbeldekkers zijn inderdaad zwaarder waardoor je ofwel zwaardere motoren moet steken ofwel moet aanvaarden dat ze minder snel optrekken bij gelijk vermogen. Voor het grootste deel van de tijd volstaan enkeldekstreinen perfect op de lijnen waar de Desiro zal ingezet worden. Ze gaan vooral de klassieke stellen vervangen die heden rondrijden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

HLE 2302 schreef:
bobke schreef:Die Desiro stellen, zullen die remenergie opvangen? Zo ja hoe? opslaan of naar de bovenleiding of?
Dat heet een recuperatierem ... maar ik dacht gehoord te hebben dat het onder 3 Kv niet mogelijk was om stroom te recupereren dus ik weet niet zeker of het klopt ... ik volg nu eenmaal geen elektriciteit op school.
Recuperatie is wel mogelijk bij 3kv, maar alleen als er op dat moment andere treinen elektriciteit verbruiken in die bovenleidingssectie. De onderstations kunnen dus geen energie teruggeven aan het hoogspanningsnet, bij wisselspanning (15 of 25 kV) kan dit wel :)
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door HLE 2302 »

Shrek schreef:
HLE 2302 schreef:
bobke schreef:Die Desiro stellen, zullen die remenergie opvangen? Zo ja hoe? opslaan of naar de bovenleiding of?
Dat heet een recuperatierem ... maar ik dacht gehoord te hebben dat het onder 3 Kv niet mogelijk was om stroom te recupereren dus ik weet niet zeker of het klopt ... ik volg nu eenmaal geen elektriciteit op school.
Recuperatie is wel mogelijk bij 3kv, maar alleen als er op dat moment andere treinen elektriciteit verbruiken in die bovenleidingssectie. De onderstations kunnen dus geen energie teruggeven aan het hoogspanningsnet, bij wisselspanning (15 of 25 kV) kan dit wel :)
Juist zo was het, bedankt voor de aanvulling ... ik wist dat ik iets belangrijks vergeten was. :mrgreen:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Pendelaar

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Pendelaar »

Ik zal blij zijn als ze in gebruik worden genomen. Alleen vrees ik ervoor dat op lijn 26 sprinters zullen blijven rijden ondanks dat dit een GEN lijn is en er om de 3 minuten gestopt moet worden. Een moderne tram was daar misschien een betere (lees snellere) optie geweest.
De naam is misschien afgeleid van "desire", omdat ze bloedmooi zijn. :lol:
AlexNL
Berichten: 2184
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door AlexNL »

Voor mijn telefoon - HTC Desire - gaat dat in ieder geval op... bloedmooi toestelletje.

Kunnen deze Desiro-stellen enigszins worden vergeleken met het Nederlandse SLT, qua geplande inzet? Als ze op het GEN gaan rijden, zal het dus vooral veel korte stukjes zijn, met veel staanplaatsen?
Plaats reactie