En zeker omdat er een tekort aan dieselmateriaal is elders te lande zal men ze dar zeker eerst inzetten. De andere grenstrajecten (NL en D) zullen wel snel volgenLHOON schreef:Dit lijkt logisch, gezien het nu een beetje een anomalie is dat de dieselmotorwagens op lijn 165-166 onder de draad rijden!vasonline schreef:
Ik heb opgevangen: eerst Wallonië, met de meerspanningsstellen.
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
1500V in Nederland mag geen groot probleem zijn (althans niet tot Roosendaal of Maastricht), maar kunnen die dingen 15 kV aan?Shrek schreef:De andere grenstrajecten (NL en D) zullen wel snel volgen
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
LHOON schreef:1500V in Nederland mag geen groot probleem zijn (althans niet tot Roosendaal of Maastricht), maar kunnen die dingen 15 kV aan?Shrek schreef:De andere grenstrajecten (NL en D) zullen wel snel volgen
Waarom grenstrajecten, ik dacht voor GEN en L-treinen
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Neen, maar ze gaan wel toegelaten worden op de 3kV tot Aken, als enige motorstel buiten de alleroudste klassiekjes.LHOON schreef:1500V in Nederland mag geen groot probleem zijn (althans niet tot Roosendaal of Maastricht), maar kunnen die dingen 15 kV aan?Shrek schreef:De andere grenstrajecten (NL en D) zullen wel snel volgen
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Maak je geen zorgen, de GEN en L gaan ze ook doen. Met 305 stellen kan je wel wat meer treintjes rijden hoorStijn91 schreef:Waarom grenstrajecten, ik dacht voor GEN en L-treinen
De meeste internationale L-treinen worden vandaag met aftands materiaal gereden. MS085 zal ervoor zorgen dat ook die reizigers in een moderne trein kunnen zitten. Het gaat dus enkel om de lokale grenstrajecten voor alle duidelijkheid.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Shrek schreef:Maak je geen zorgen, de GEN en L gaan ze ook doen. Met 305 stellen kan je wel wat meer treintjes rijden hoorStijn91 schreef:Waarom grenstrajecten, ik dacht voor GEN en L-treinen
De meeste internationale L-treinen worden vandaag met aftands materiaal gereden. MS085 zal ervoor zorgen dat ook die reizigers in een moderne trein kunnen zitten. Het gaat dus enkel om de lokale grenstrajecten voor alle duidelijkheid.
Ik hoop het, ik ben die klassiekjes beu (lelijk), ze zijn veel te kort in de spits ook op mijn lijn, ik moet soms 3 dagen op 5 rechtstaan.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoeveel gaat Brugge er doen van de 300 ?
Is Brugge nu al begonnen met de bouw ?
Is Brugge nu al begonnen met de bouw ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
IK heb ergens gelezen dat er ga beginnen in September na de bouw van M6.
Ik denk dat er 100 stuks in Duitsland bouwen en de rest in Brugge.
Ik denk dat er 100 stuks in Duitsland bouwen en de rest in Brugge.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Verdragen ze eigenlijk (voor korte tijd) 1500 V=?Shrek schreef:Maak je geen zorgen, de GEN en L gaan ze ook doen. Met 305 stellen kan je wel wat meer treintjes rijden hoorStijn91 schreef:Waarom grenstrajecten, ik dacht voor GEN en L-treinen
De meeste internationale L-treinen worden vandaag met aftands materiaal gereden. MS085 zal ervoor zorgen dat ook die reizigers in een moderne trein kunnen zitten. Het gaat dus enkel om de lokale grenstrajecten voor alle duidelijkheid.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hopelijk 1800 V Nederland heeft de zaak iets opgeschroefd...
Zou het dan toch gebeuren dat lijn 12 modern stoptreinmaterieel krijgt ? Weinig gebeurt in de geschiedenis.
Zou het dan toch gebeuren dat lijn 12 modern stoptreinmaterieel krijgt ? Weinig gebeurt in de geschiedenis.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb ergens gelezen dat de eerste 95 stellen voor het GEN geleverd worden dus periode 2011-2012 en periode 2013-2016 voor gewone lijnen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Klopt niet. De schijf voor het GEN en de schijf tweespanningsstellen worden gelijktijdig gebouwd en geleverd.Stijn91 schreef:Ik heb ergens gelezen dat de eerste 95 stellen voor het GEN geleverd worden dus periode 2011-2012 en periode 2013-2016 voor gewone lijnen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
MR08 wordt in eerste instantie op het Belgisch binnenlands net gehomologeerd. Dus de eerste diensten zullen nìet de grenstrajecten zijn.Shrek schreef:Neen, maar ze gaan wel toegelaten worden op de 3kV tot Aken, als enige motorstel buiten de alleroudste klassiekjes.LHOON schreef:1500V in Nederland mag geen groot probleem zijn (althans niet tot Roosendaal of Maastricht), maar kunnen die dingen 15 kV aan?Shrek schreef:De andere grenstrajecten (NL en D) zullen wel snel volgen
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Nog even geduld hebben dus voordat ze naar Roosendaal (NL)gaan komen. Voorlopig dus nog die besmeurde rode AM800. Lijn 12 is wat dat betreft saai hoor.
Er is maar 1 moment om op tijd te komen. Anders ben je te vroeg of te laat.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ja er zitten er inderdaad weer een paar besmeurde bij........
Lijn 12 is inderdaad niet erg divers. Er passeren wel een paar leuke goederentreinen dan nog. Maar helaas nooit meer Belgische locomotief- reeksen in Roosendaal.
Wel heeft het lijntje voor mij wel waarde, omdat het me herinnert aan uitstapjes als kind naar de Zoo van Antwerpen bijvoorbeeld. En dat er toch nog wat Belgisch materieel is wat Roosendaal aandoet.
En ook nu is Lijn 12 voor mij nog belangrijk als verbinding met Belgie. Dus in dat opzicht heb ik er toch nog wel wat mee.
Dus vind ik het ook wel leuk om er straks Desiro's op te mogen bewonderen
Groetjes,
Marianne
Lijn 12 is inderdaad niet erg divers. Er passeren wel een paar leuke goederentreinen dan nog. Maar helaas nooit meer Belgische locomotief- reeksen in Roosendaal.
Wel heeft het lijntje voor mij wel waarde, omdat het me herinnert aan uitstapjes als kind naar de Zoo van Antwerpen bijvoorbeeld. En dat er toch nog wat Belgisch materieel is wat Roosendaal aandoet.
En ook nu is Lijn 12 voor mij nog belangrijk als verbinding met Belgie. Dus in dat opzicht heb ik er toch nog wel wat mee.
Dus vind ik het ook wel leuk om er straks Desiro's op te mogen bewonderen
Groetjes,
Marianne