NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22537
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Ze zullen inderdaad overal een beetje rijden. Maar ze beginnen dus op die paar lijnen in Wallonië waar nu mw41 rijden.
AM'er

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door AM'er »

Dan zal het gros van de klassieke motorstellen nog een tijdje in dienst blijven :)
Er zijn er trouwens nog steeds enkele AM73's die moeten omgevormd worden tot cityrail.
groentje
Berichten: 7288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door groentje »

Niet op de lijn naar Couvin, natuurlijk, de Desiro's hebben wel wasdraad nodig :mrgreen:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22537
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Dat is natuurlijk de enige uitzondering. Het gaat om de MW41 die aan depot Bertix zijn toegewezen.
groentje
Berichten: 7288
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door groentje »

Natuurlijk, Steven, en de meesten zullen dat wel weten. Maar just is just :mrgreen:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22537
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Weet ik best wel, dank u voor de aanvulling.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Dat is veel hoop dat jij hebt en ik vrees voor uw ontgoocheling. In Vlaanderen zal je ze normaal niet zien voor begin volgend jaar.
Wallonië eerst, ik snap de NMBS niet. En dat is wel heel laat voor Vlaanderen. Ik vraag mij ook af wat er met de klassiekjes gaat gebeuren, ze kunnen die moeilijk allemaal buiten dienst doen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Wallonië eerst, ik snap de NMBS niet. En dat is wel heel laat voor Vlaanderen. Ik vraag mij ook af wat er met de klassiekjes gaat gebeuren, ze kunnen die moeilijk allemaal buiten dienst doen.
Het is niet Wallonië eerst, het zijn de Ardennen eerst. In Charleroi of Mons moeten ze er even lang op wachten als hier hoor :wink:
En de reden is heel simpel en in deze topic al meermaals gezegd: de MW41 rijden daar nu volledig onder bovenleiding terwijl ze elders heel hard nodig zijn.
Zo moeilijk is dat toch niet te snappen? :roll:
De klassiekjes gaan niet allemaal weg, enkel de oudste (die nu nog rood zijn).
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5331
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steve »

Stijn91 schreef:
Steven schreef:Dat is veel hoop dat jij hebt en ik vrees voor uw ontgoocheling. In Vlaanderen zal je ze normaal niet zien voor begin volgend jaar.
Wallonië eerst, ik snap de NMBS niet. En dat is wel heel laat voor Vlaanderen. Ik vraag mij ook af wat er met de klassiekjes gaat gebeuren, ze kunnen die moeilijk allemaal buiten dienst doen.
Altijd grappig hoe sommigen er meteen weer een communautair spelletje van maken!
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door kika »

ik heb het _genot_ om op haar neefje van de MRb te zitten, met verkorte samenstelling en het viel me op dat de deuren toch nog net ietsje breder mogen. Zijn die van de NMBS identiek wat dat betreft?
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Robin »

zou blijkbaar stoptrein gaan doen op antwerpen-brussel binnenkort.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ronny
Berichten: 543
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door ronny »

In augustus komt de eerste GEN-trein van Siemens binnen voor afwerking bij Bombardier. Vanaf maart 2012 draait die productie op volle toeren.
Bron : ABVV
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door steved »

er stond vandaag een Desiro bij de TW Schaarbeek

gr, Steve
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Hobbes »

Vandaag op het werk weer een raar verhaal gehoord:
Naar het schijnt zou op de Athus-Meuse lijn in het weekeinde de spanning van de bovenleiding gehaald worden aangezien er dan toch geen goederentreinen rijden, zodat men gemakkelijk onderhoud kan uitvoeren zonder nachtploegen te moeten inzetten.

Voor de MW41's die daar momenteel rijden is dat geen probleem, voor de Desiro's uiteraard wel.
Nu zou er zever zijn tussen Infrabel en NMBS omdat men, als men de Desiro's gaat inzetten, overdag constant spanning op de bovenleiding moet zetten, en men dan alleen 's nachts kan werken.

Ik vind dit maar een raar verhaal, weet er iemand of hier iets van waar zou kunnen zijn?
Trammist

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Trammist »

En uitgerekend dit weekend wou men met de inzet van Desiro's beginnen in de Ardennen?

Ofwel een extreem (maar toch typisch...) voorbeeld van miscommunicatie, ofwel een indianenverhaal...
Plaats reactie