NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Vandaag omstreeks 14u zag ik in Denderleeuw een Desiro in de richting van Brussel rijden.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door loic1811 »

met of zonder passagiers ?
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door HLE 2302 »

Stijn91 schreef:Vandaag omstreeks 14u zag ik in Denderleeuw een Desiro in de richting van Brussel rijden.
Dan hebben wij elkaar net gemist, ik heb de Desiro ook zien passeren vanuit het klaslokaal waar ik opleiding heb. Rond 14h zonder stop, in de voormiddag met stop.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Horatio
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 apr 2011, 22:14

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Horatio »

In de voormiddag was ik dat. Mijn eerste dienst en al direct met nen desirio :!:
In de namiddag was dat hetzelfde stel leeg naar Charleroi voor onderhoud.
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door eagleheart »

Stel 08002 zien passeren in Vilvoorde als stoptrein Antwerpen-Nijvel!
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door loic1811 »

welke trein nummer was dit ? :D
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

HLE 2302 schreef:
Dan hebben wij elkaar net gemist, ik heb de Desiro ook zien passeren vanuit het klaslokaal waar ik opleiding heb. Rond 14h zonder stop, in de voormiddag met stop.
Ik zat in de L-trein naar Geraardsbergen en ik hoorde iets afkomen, en opeens zag ik achter de AM96'ers naar Gent een Desiro passeren richting Brussel.
Horatio schreef:In de voormiddag was ik dat. Mijn eerste dienst en al direct met nen desirio :!:
In de namiddag was dat hetzelfde stel leeg naar Charleroi voor onderhoud.
Weet je welk stel het was?
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door loic1811 »

eagleheart schreef:Stel 08002 zien passeren in Vilvoorde als stoptrein Antwerpen-Nijvel!
hmm komen de stellen van in aalst in de grafieken op de antwerpen-nijvel ? iemand anders heeft die vandaag in denderleeuw gezien :Vandaag gespot in Denderleeuw om 8h37: Desiro 08002 als CR 2179 naar Eigenbrakel
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Er staan zeker vier desiro (MS08) te Stockem goederen. Er staan er nog eens twee te Stockem TW.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Glodenox »

eagleheart schreef:Stel 08002 zien passeren in Vilvoorde als stoptrein Antwerpen-Nijvel!
En daar heb ik deze avond tussen Vilvoorde en Weerde in gezeten. Het viel me enorm op hoeveel vlotter deze treinen kunnen optrekken dan de gebruikelijke treinen. Enkel jammer dat er nog altijd een hoogteverschil van zo'n 10 cm is tussen de trein en het perron. Het is in elk geval een grote verbetering, en dat merkte ik ook aan de snelheid waarop mensen in en uit konden stappen. Waar je vroeger even moest wachten tot die 3 mensen afgestapt waren, ging dit nu zonder eigenlijk te moeten wachten.

Enig minpuntje: ik vond de deur maar vrij moeilijk open te krijgen van binnenuit. Je volledige hand op die knop leggen deed niets (het is toch een lichtsensor he?), ik moest met mijn duim in het midden duwen, en dan nog pakte het de eerste keer niet. En ik vrees dat veel reizigers uit gewoonte gaan denken dat een gesloten deur "te laat" betekend, terwijl het eigenlijk gewoon betekend dat er de laatste 10 seconden niemand binnen of buiten is gegaan.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door loic1811 »

Glodenox schreef:
eagleheart schreef:Stel 08002 zien passeren in Vilvoorde als stoptrein Antwerpen-Nijvel!
En daar heb ik deze avond tussen Vilvoorde en Weerde in gezeten. Het viel me enorm op hoeveel vlotter deze treinen kunnen optrekken dan de gebruikelijke treinen. Enkel jammer dat er nog altijd een hoogteverschil van zo'n 10 cm is tussen de trein en het perron. Het is in elk geval een grote verbetering, en dat merkte ik ook aan de snelheid waarop mensen in en uit konden stappen. Waar je vroeger even moest wachten tot die 3 mensen afgestapt waren, ging dit nu zonder eigenlijk te moeten wachten.

Enig minpuntje: ik vond de deur maar vrij moeilijk open te krijgen van binnenuit. Je volledige hand op die knop leggen deed niets (het is toch een lichtsensor he?), ik moest met mijn duim in het midden duwen, en dan nog pakte het de eerste keer niet. En ik vrees dat veel reizigers uit gewoonte gaan denken dat een gesloten deur "te laat" betekend, terwijl het eigenlijk gewoon betekend dat er de laatste 10 seconden niemand binnen of buiten is gegaan.
dat laatste van die 10 seconden dat gaat in het begin wel raar doen maar de passagiers zullen het na een tijd wel door hebben hoor :)(hoop ik toch )
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door kika »

Ik dacht dat het een druksensor is, tenminste bij andere desiro uitvoeringen. Maar inderdaad is het vaker dat je goed moet drukken, (of misschien moet wachten tot de groene ledjes branden?)

Ik hoop binnenkort ook eens met het Belgische modelletje te sporen.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door loic1811 »

het is inderdaad een druk knop bij het afstappen hebben de mensen ook nog de neiging van opzij de deuren te openen (wat je bij het ander materieel hebt,AM80 ,AM 86enz) maar nu is dit op de deur zelf
vasonline
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jul 2009, 08:14

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door vasonline »

hle2127 schreef:het is inderdaad een druk knop bij het afstappen hebben de mensen ook nog de neiging van opzij de deuren te openen (wat je bij het ander materieel hebt,AM80 ,AM 86enz) maar nu is dit op de deur zelf
Idd. uitzondering: AM75? ... met die hendel?

Groetjes
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

vasonline schreef:
hle2127 schreef:het is inderdaad een druk knop bij het afstappen hebben de mensen ook nog de neiging van opzij de deuren te openen (wat je bij het ander materieel hebt,AM80 ,AM 86enz) maar nu is dit op de deur zelf
Idd. uitzondering: AM75? ... met die hendel?

Groetjes
En onze oudjes natuurlijk niet vergeten :wink:
Plaats reactie