NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door The_Knitter »

Maandag was de 8513 actief tussen Libramont en Dinant. Volgens een vriendelijke TB zullen alle MW41'en daar verdwijnen (ook ri. Florenville ev). Momenteel is er minimaal 1 stel actief onder de 25kV, maar dat wordt er spoedig meer. Foto te Libramont: klikje
Daarnaast was gister in Charleroi-Süd de 8516+8022 met een testrit op spoor 1, die na deze klik weer vertrokken. Foto

De instroom van de Desiro in reizigersdienst lijkt mij wel aardig soepel te verlopen, ik zag maandag en gister diversen rondrijden met reizigers.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door am62 »

Op L96 deze ochtend ook een combinatie (uit de ri van Braine-le-Comte) nummers en zo mij onbekend maar het was een testrit van 2 gekoppelde stellen met treinbegeleider aan boord (!) te Halle die AVG draaide.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door loic1811 »

ik heb vandaag een desiro in dendermonde gezien (nummer spijtig genoeg niet zichtbaar)
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door kika »

am62 schreef:gekoppelde stellen met treinbegeleider aan boord (!) te Halle die AVG draaide.
Ik snap het niet, vanwaar het :!: ?
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door sammarco1 »

Vorige week reed ik voorbij Stockem, en daar stonden er een heel pak van die Desiro's geparkeerd om in dienst te worden genomen, een tiental stuks toch zeker
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5286
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door overweg13 »

am62 schreef:Op L96 deze ochtend ook een combinatie (uit de ri van Braine-le-Comte) nummers en zo mij onbekend maar het was een testrit van 2 gekoppelde stellen met treinbegeleider aan boord (!) te Halle die AVG draaide.
Ik heb die waarschijnlijk ook gezien - op een ander moment - en toen leek die Buizingen te bedienen. Zouden die desiro's niet gewoon in dienst geweest zijn. Maar ik moet eerlijk zijn: ik stond er zo een 800 m af.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steve »

Volgens een lid van het Tram 2000-forum was P 7600 (Jemelle - Brussel-Zuid) vandaag samengesteld uit 4 (!) Desiro's in plaats van de gebruikelijke 27 + M4 of M5. Interessante maar ook wel vreemde ontwikkeling, temeer daar het hier om een P-trein op de lange afstand gaat met dezelfde haltes als de IC-trein. We zullen het er maar op houden dat het 'tijdelijk' is, zeker...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Het kan natuurlijk ook een transfer zijn die onder die nummer gereden heeft om op die manier materieel over te brengen, goedkoper dan een ledige rit uiteraard, tegenwoordig sta ik van niets meer versteld.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Het kan natuurlijk ook een transfer zijn die onder die nummer gereden heeft om op die manier materieel over te brengen, goedkoper dan een ledige rit uiteraard, tegenwoordig sta ik van niets meer versteld.
Maar dan moet de normale samenstelling, dus die 27 + M4/M5 toch ook overgebracht worden. In Jemelle hebben ze toch ook L-treinen, dus misschien daarmee dat men het met Desiro's doet om bestuurders de Desiro te leren kennen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Er zijn meerdere redenen mogelijk, niet vergeten dat we begin september zijn en dat er binnen de grafieken van het rollend materieel weer een en ander veranderd is. Zo zijn sinds vorige week weer alle IC O aan het rijden. Zijn weer ettelijke andere P treinen ook weer in dienst. Tussendoor rijden er nog tot ongeveer half september nog steeds een aantal IC T treinen die dan ook weer verdwijnen en dus weer kleine veranderingen kunnen brengen. Natuurlijk zoals je zelf aangeeft zit je inderdaad ook nog is met de opleiding van bestuurders, maar in dit geval betwijfel ik het een beetje, want dat wil zeggen dat de opleiding nog voor 6 u zou gestart zijn wat me sterk zou verbazen. opleidingen zijn normaal van 8 tot 16, uitzonderlijk kan dat al is iets vroeger of iets later zijn maar meester beperkt zich dat dan met beginuur 6 u. Anders gaan ze nog nachtpremies moeten betalen voor opleiding en dat zie ik ze niet doen.
Klangfilm
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 nov 2011, 11:06
Locatie: Antwerpen

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Klangfilm »

Deze week zal tijdens de daguren een Desiro rijden met passagiers tussen Antwerpen Centraal en Noorderkempen, dit voor opleiding van de treinbestuurders.
Freakytrain

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Freakytrain »

MIVB-reiziger schreef:Volgens een lid van het Tram 2000-forum was P 7600 (Jemelle - Brussel-Zuid) vandaag samengesteld uit 4 (!) Desiro's in plaats van de gebruikelijke 27 + M4 of M5. Interessante maar ook wel vreemde ontwikkeling, temeer daar het hier om een P-trein op de lange afstand gaat met dezelfde haltes als de IC-trein. We zullen het er maar op houden dat het 'tijdelijk' is, zeker...


Dit klopt

Treinen 7600 en retour 8602 rijden vanaf nu met 3x am Desiro
TB van Bertrix geloodst door de voorziene TB van Jemelle.
trainspotterstef
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door trainspotterstef »

Klangfilm schreef:Deze week zal tijdens de daguren een Desiro rijden met passagiers tussen Antwerpen Centraal en Noorderkempen, dit voor opleiding van de treinbestuurders.
Zou die vrijdag ook rijden, ik neem iedere vrijdag om 15u35 de trein in Antwerpen - Centraal tot Noorderkempen
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5322
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steve »

Freakytrain schreef:
MIVB-reiziger schreef:Volgens een lid van het Tram 2000-forum was P 7600 (Jemelle - Brussel-Zuid) vandaag samengesteld uit 4 (!) Desiro's in plaats van de gebruikelijke 27 + M4 of M5. Interessante maar ook wel vreemde ontwikkeling, temeer daar het hier om een P-trein op de lange afstand gaat met dezelfde haltes als de IC-trein. We zullen het er maar op houden dat het 'tijdelijk' is, zeker...


Dit klopt

Treinen 7600 en retour 8602 rijden vanaf nu met 3x am Desiro
TB van Bertrix geloodst door de voorziene TB van Jemelle.
Ah, dus "maar" 3 Desiro's... 8 M5'en tegenover 9 rijtuigen Desiro, toch niet helemaal hetzelfde! Om over het comfort over zo'n langere afstand maar te zwijgen... :?
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

Klangfilm schreef:Deze week zal tijdens de daguren een Desiro rijden met passagiers tussen Antwerpen Centraal en Noorderkempen, dit voor opleiding van de treinbestuurders.
Eerste Desiro diensten onder ETCS ?
En intensief gebruik schakelaars.......zeer interessant. :)
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie