NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

carlos schreef:
Steven schreef:Trouwens tussen station Herent en dat tunneltje kan je nooit wissels steken wegens het niveauverschil. Tenzij je daar graag treinen aan 10km/u ziet veranderen van spoor.

hangt er van af hoeveel wissels (combinaties) je wil steken.

als je alleen in richting Brussel een wissel L36 ->L36n steekt, en richting Leuven L36n -> L36 dan is daar plaats genoeg (zo'n 650 m )
Maar dat is natuurlijk een compleet ridicuul idee gezien je vlak na Leuven en vlak na Herent al van L36 naar L36N kan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

enfin, terug naar de Desiro in dit hoofdstuk het gedoe rond een paar wisselt heeft hier al genoeg woorden laten vloeien.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door overweg13 »

De Desiro's halen nu ook al De Kamer: http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cf ... &legislat=. En terecht! (Laatste verslag nr. 869)
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

De vraag is dan wat de kamer doet met die vragen rond de desiro, is dat gewoon een formeel babbeltje in de kamer en beschouwen ze het dan als afgerond of komen ze actief tussen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

Steven schreef:De vraag is dan wat de kamer doet met die vragen rond de desiro, is dat gewoon een formeel babbeltje in de kamer en beschouwen ze het dan als afgerond of komen ze actief tussen?
Voor de kamer houdt het daarbij op, zij kunnen immers enkel controleren.
Enkel de minister kan eventueel gevolg geven aan die vragen.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door rdv »

Steven schreef:Ja maar dan durf je zoals deze week ook grote fouten zien. 3327 had gisteren 14 min bij aankomst te Brussel zuid, railtime vermeld onder meer als oorzaak dat het uit vorige rit kwam, die is er ondertussen afgehaald (al een geluk) want die vorige rit was stipt. Er zijn volgens mij gewoon te veel snijdende rijpaden. Een vergissing en twee treinen zitten ineens in de omgekeerde volgorde achter elkaar zoals ik maandag voorhad. Een stoptrein voor een IR trein waarbij je die IR trein eerst zes min laat wachten op die stoptrein voor te laten.
Ik begrijp niet goed hoe dergelijke fouten nog kunnen gebeuren. Ik vermoed dat de computer van Traffic Control dan verkeerde suggesties doet? Dit moet toch te corrigeren zijn?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Het is ook aangepast. want als je nu dezelfde trein gaat opvragen staat er enkel nog "beheer van het verkeer".
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Mechanik »

Maw vertraging ten laste van INFRABEL ;-)
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door rdv »

Steven schreef:Het is ook aangepast. want als je nu dezelfde trein gaat opvragen staat er enkel nog "beheer van het verkeer".
Ik had het over voorrang geven aan de verkeerde trein:
Steven schreef: Een stoptrein voor een IR trein waarbij je die IR trein eerst zes min laat wachten op die stoptrein voor te laten.
Ik zag onlangs een filmpje over een high-tech systeem van Infrabel (of was het NMBS?) dat conflicten zoals waar Steven naar verwijst voorziet en ervoor zorgt dat deze niet gebeuren (ben de naam en de link kwijt). Een uniek systeem in Europa, met waarschijnlijk ook een uniek prijskaartje. Maar als je op het terrein ziet welke treinen soms voorrang krijgen, dan denk ik dat er nog een paar bugs in het systeem zitten.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

rdv schreef:Ik zag onlangs een filmpje over een high-tech systeem van Infrabel (of was het NMBS?) dat conflicten zoals waar Steven naar verwijst voorziet en ervoor zorgt dat deze niet gebeuren (ben de naam en de link kwijt). Een uniek systeem in Europa, met waarschijnlijk ook een uniek prijskaartje. Maar als je op het terrein ziet welke treinen soms voorrang krijgen, dan denk ik dat er nog een paar bugs in het systeem zitten.
In oude seinposten als die van Brussel-Zuid of Hasselt is zo'n systeem onmogelijk te implementeren. Dus we zullen nog wel enkele jaren met dit soort problemen zitten.
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door rdv »

Shrek schreef:
rdv schreef:Ik zag onlangs een filmpje over een high-tech systeem van Infrabel (of was het NMBS?) dat conflicten zoals waar Steven naar verwijst voorziet en ervoor zorgt dat deze niet gebeuren (ben de naam en de link kwijt). Een uniek systeem in Europa, met waarschijnlijk ook een uniek prijskaartje. Maar als je op het terrein ziet welke treinen soms voorrang krijgen, dan denk ik dat er nog een paar bugs in het systeem zitten.
In oude seinposten als die van Brussel-Zuid of Hasselt is zo'n systeem onmogelijk te implementeren. Dus we zullen nog wel enkele jaren met dit soort problemen zitten.
Men zou toch iets moeten vinden om de juiste prioriteiten te stellen bij het laten vertrekken van treinen. Kunnen de seingevers hierover meer gesensibiliseerd en getraind worden?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

rdv schreef:Men zou toch iets moeten vinden om de juiste prioriteiten te stellen bij het laten vertrekken van treinen. Kunnen de seingevers hierover meer gesensibiliseerd en getraind worden?
Uiteraard kan training helpen. Maar het is net in die oude seinposten dat seingevers niet heel ver kunnen kijken en ze bijgevolg moeilijker inschattingen kunnen maken.
De enige duurzame oplossing is die oude seinposten vervangen door EBP's, maar dat vraagt tijd...
In de nieuwe seinposten wordt er uiteraard wel gewerkt aan systemen om conflicten automatisch te herkennen en zo veel mogelijk te voorkomen.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Trein30 »

Net gespot op de IC-I 2033: stel 08559.
AfbeeldingAfbeelding
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Terminus »

rdv schreef: Men zou toch iets moeten vinden om de juiste prioriteiten te stellen bij het laten vertrekken van treinen. Kunnen de seingevers hierover meer gesensibiliseerd en getraind worden?
Waar denk je dat sommige mensen bijna continu mee bezig zijn?
Er is opleiding, persoonlijke coaching, er bestaan regelingsadviezen op papier... maar:
1. iedereen maakt wel eens een fout
2. zoals in alle bedrijven zijn er een paar hopeloze gevallen
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Dat dit hier nog niet stond. :o

Artikel Het Nieuwsblad: Reizigers boos om oncomfortabele nieuwe treinen

Artikel Het Laatste Nieuws: Reizigers boos om oncomfortabele treinen
Plaats reactie