NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

en ETCS zal in de nabije toekomst volgen.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

The_Knitter schreef:En daar liggen toch ook kroko's? Maar met Desiro heb je daar niks aan, uiteraard
Liggen er kroko's tussen het sas en het station van Roosendaal ? Moet ik toch eens beter opletten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:
The_Knitter schreef:En daar liggen toch ook kroko's? Maar met Desiro heb je daar niks aan, uiteraard
Liggen er kroko's tussen het sas en het station van Roosendaal ? Moet ik toch eens beter opletten.
Je kan ook "op kroko rijden" zonder dat de krokos er echt liggen. Normaal mag zoiets niet, maar op de grensbaanvakken laat men dit per uitzondering wel toe.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:
dentheo schreef:
The_Knitter schreef:En daar liggen toch ook kroko's? Maar met Desiro heb je daar niks aan, uiteraard
Liggen er kroko's tussen het sas en het station van Roosendaal ? Moet ik toch eens beter opletten.
Je kan ook "op kroko rijden" zonder dat de krokos er echt liggen. Normaal mag zoiets niet, maar op de grensbaanvakken laat men dit per uitzondering wel toe.
Je wilt zeggen zoals men het jaren gedaan heeft met serie 11, binnenrijden in Roosendaal op 3kV en tijdens stop omschakelen op 1500V en ATB ? Weinig geluid tussen Sas en station. Is pas veranderd met komst Thalys en traxx...
Maar ja varkentjes doen het ook nog zo. waarschijnlijk is het stuk naar Maastricht nog langer dan hier.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

dentheo schreef: Je wilt zeggen zoals men het jaren gedaan heeft met serie 11, binnenrijden in Roosendaal op 3kV en tijdens stop omschakelen op 1500V en ATB ? Weinig geluid tussen Sas en station. Is pas veranderd met komst Thalys en traxx...
Maar ja varkentjes doen het ook nog zo. waarschijnlijk is het stuk naar Maastricht nog langer dan hier.
Inderdaad, die 11en reden ook een tijdlang onbeschermd op die paar km.
Naar Maastricht liggen er wel hier en daar enkele kroko's, maar een volledige installatie zal het wel niet zijn denk ik (alle perronsporen van Maastricht enzo).
bobby

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door bobby »

hoeveel desiro's zijn er ondertussen geleverd?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

bobby schreef:hoeveel desiro's zijn er ondertussen geleverd?
Iets meer dan 170.

Dat koppelen van Desiro's is blijkbaar toch niet zo makkelijk, gisteren zelf gezien in Denderleeuw.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door loic1811 »

En waarom zou dat niet gemakkelijk zijn ? :?:
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door ferry »

nahoj schreef:Wat betreft het hier boven vermelde gerucht van het 'Roosendaal Desiro-klaar maken'. Ik kan formeel zijn: Desiro kan vandaag technisch niet onder 1,5kV. Er wordt uitgeschakeld bij 1,9kV. Dit aanpassen is een behoorlijk ingrijpende wijziging, en wordt vandaag hoegenaamd niet in overweging genomen. Als men dit toch wenst, is het overigens veel logischer om aan Siemens te vragen de laatste te leveren stellen aan te passen (met het bijhorende prijskaartje).

Het zou me verbazen dat men aan Prorail zou gevraagd hebben 3kV tot in Roosendaal te leggen. Dat zou overigens meer dan Desiro tot daar kunnen doen rijden, zeker als men dan -- als er dan toch grote kosten gemaakt worden -- meteen ook het vrije-ruimte profiel mee aanpakt.

Vooralsnog zal MR75 de Roosendaal-taak blijven vervullen. De modernisatie van die stellen is ook niet afgeblazen, i.t.t. wat hier eerder geschreven is.
En de reizigers van lijn 12 moeten het maar verder stellen met de oncomfortabele en overvolle varkensneuzen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

nahoj schreef:Wat betreft het hier boven vermelde gerucht van het 'Roosendaal Desiro-klaar maken'. Ik kan formeel zijn: Desiro kan vandaag technisch niet onder 1,5kV. Er wordt uitgeschakeld bij 1,9kV. Dit aanpassen is een behoorlijk ingrijpende wijziging, en wordt vandaag hoegenaamd niet in overweging genomen. Als men dit toch wenst, is het overigens veel logischer om aan Siemens te vragen de laatste te leveren stellen aan te passen (met het bijhorende prijskaartje).

Het zou me verbazen dat men aan Prorail zou gevraagd hebben 3kV tot in Roosendaal te leggen. Dat zou overigens meer dan Desiro tot daar kunnen doen rijden, zeker als men dan -- als er dan toch grote kosten gemaakt worden -- meteen ook het vrije-ruimte profiel mee aanpakt.

Vooralsnog zal MR75 de Roosendaal-taak blijven vervullen. De modernisatie van die stellen is ook niet afgeblazen, i.t.t. wat hier eerder geschreven is.
Het ging niet om de 3kV, enkel de ETCS-bakens moet ProRail aanpassen voor de Desiro's.
Toch vreemd dat men zoiets vraagt als ze er niet kunnen rijden :roll:
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Ik heb zo het gevoel dat er weer veel Desiro's in panne staan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Stijn91 schreef:Ik heb zo het gevoel dat er weer veel Desiro's in panne staan.
op wat baseer je dat idee?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:
Stijn91 schreef:Ik heb zo het gevoel dat er weer veel Desiro's in panne staan.
op wat baseer je dat idee?
Verminderde samenstellingen. Gisteren L5237 met 1 ipv 2 Desiro's. Deze morgen reed er 1 Desiro door Ninove ipv 3 die net een trein komende van Dendermonde naar Geraardsbergen verzekerde. Deze avond waren het 2 stellen ipv 3 stellen die door Ninove reden na het verzekeren van een trein Dendermonde naar Geraardsbergen.
Vandaag op Railtime ook gezien dat er veel treinen met Desiro waren afgeschaft.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Dat hoeft niet noodzakelijk een technisch defect te zijn. 1 kleine aanrijding volstaat om de omloop van heel wat trein in de war te sturen. Waardoor samenstelling dan niet altijd op de plaats zijn waar ze nodig zijn.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

Shrek schreef: Toch vreemd dat men zoiets vraagt als ze er niet kunnen rijden :roll:
Wat is "kunnen" ?
Nu "willen" ze niet door een vergrendeling, maar ze kunnen het misschien toch ?
Heeft er iemand de laatste maanden een Desiro zien rondsnorren in Wilderath ??? :) :)
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie