NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Winston »

Er stonden dit keer de 08515 en de 08534. Ik heb deze kunnen fotograferen. Toen ik terug liep en even stil stond om er naar te kijken hoorde ik iemand lopen.. Ik heb gevraagd of ik een foto van binnen mocht maken en men gaf als antwoord totaal geen probleem kom maar mee.

Voor het eerst in mijn leven in een Desiro geweest en hier wat plaatjes.

Afbeelding

http://i1175.photobucket.com/albums/r62 ... 94bec8.jpg[/IMG][/URL]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wim
Afbeelding
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door kika »

Bedankt voor de foto's. Waarom zijn er eigenlijk 2 telefoons? De bekerhouder ziet er erg Duits uit: past daar niet zo'n halve liter bierfles in? :mrgreen:
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door AlexNL »

Wellicht is één hoorn bedoeld voor de GSM-R (communicatie met treindienstleiders), en de andere voor de omroepinstallatie?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

de microfoon op de buigzame arm = omroepinstallatie, de hoorn links onderaan is van de GSM-R maar deze kan ook gebruikt worden als omroepinstallatie (wat betreft het model Mesa 24 gebruikt in België)
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Eimai »

Ietsje preciezer zou zijn om te zeggen dat de hoorn rechts het domein van de treinbegeleider is, die links is van de bestuurder. Dus de linkse hoort bij de Mesa-interface voor de GSM-R, maar zoals hierboven gezegd kan die ook functies zoals omroepen en kan je via de intercom een gesprek voeren met je treinbegeleider die in een andere stuurpost zit. De rechtse is dus vooral omroep en intercom, maar je kan er ook traffic control mee oproepen, en hangt dus eigenlijk ook vast aan de GSM-R.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

De microfoon op de buigzame arm (op de stuurtafel ) is enkel voor de tb. Die uiterst rechts in de hoek is dan weer enkel voor de tbg.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door loic1811 »

kika schreef:Bedankt voor de foto's. Waarom zijn er eigenlijk 2 telefoons? De bekerhouder ziet er erg Duits uit: past daar niet zo'n halve liter bierfles in? :mrgreen:
Eerder een goede 'thermoshouder' :mrgreen:
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

In Denderleeuw stonden deze morgen stellen 08183 en 08184, volgens mij gloednieuwe stellen, vaak kwam er een code op de schermen die vanbuiten af te lezen zijn.
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Winston »

In Gouvy gefotografeerd heden morgen oa de 08529. Deze staat er met lak schade. Ik dacht eerst aan de bekende spuitbussen hobbyisten maar ben er aan gaan voelen maar het is duidelijk lakschade Weet iemand hier meer van?


Afbeelding


Wim
Afbeelding
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door overweg13 »

Als ze wat grondig proberen om de boel weer proper te krijgen, gebeurt het wel vaker. Het blijft toch wel een probleem, en ik vraag me af waarop men wacht om er eens echt iets aan te doen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Het reinigen van die graffiti lukt de ene keer beter dan de andere dat is duidelijk.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door 2012 »

overweg13 schreef:
Lukas schreef:Hoi,

Ik wil ook nog toevoegen dat een Desiro een vertraging van tien minuten kan goedmaken. Hierbij een voorbeeld van wat ik zelf heb meegemaakt. Toen ik enkele maanden een ritje maakte tussen Charleroi en Antwerpen waren we met een vertraging van 10 minuten vertrokken. Toen we aankwamen in Brussel Zuid was de vertraging ingehaald en reden we weer op tijd.

Ik vind een Desiro voor een langere afstand nog steeds een goede trein.

Lukas
Dat die Desiro's dat kunnen, bewijst alleen dat de dienstregelingen erg ruim zijn. Vanaf december zou dat denkbeeldige voordeel in veel gevallen kunnen verdwijnen. En dat je de Desiro een goede trein voor een lange afstand vindt: ieder zijn meug. In mijn ogen is het een veredelde metro, en ik ben zeker niet de enige...
als men met een desiro rijd op een rijpad van een ander stel dan kan die desiro veel retard in halen ... vb een MR 96 heeft na 1 minuut full power ongeveer 100km/u ... een desiro rijd al 120 na 45 seconden. 8 motoren is ni niks natuurlijk. veel defecten zijn er idd, maar meestal kleinere die niet steeds impact hebben op de rit, ze moeten idd vaak naar de werkplaats daardoor.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steve »

Weet iemand wat er aan de hand is met de realtime informatie (schermen dus) in de Desiro's? De laatste tijd lijken ze vaker niet dan wel te werken. Ook lijk ik opnieuw veel vaker de vorige versie van de software te zien, zonder indicatie van eventuele vertraging of aansluitingen. Nahoj weet misschien meer?

Het Twitter-team bevestigde alvast dat er problemen zijn:
@NMBS laatste tijd is de realtime info in de Desiro's zeer vaak onbeschikbaar (blijft bv op beginstation staan)... Iets aan de hand?

NMBS ‏@NMBS 1 dec.
Hey Steve, ik kreeg bevestiging dat het probleem gekend is en dat men aan een oplossing werkt. Hopelijk dus snel terug ok! ^jd
sippycarlito

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door sippycarlito »

Ik dacht dat een Tbgl kon kiezen of hij de realtime of de simpele aanduiding van de dienstregeling opzette
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

Er zijn enkele problemen, o.a. met de communicatie-functies van het systeem. Zoals hierboven geschreven, kan de treinbegeleider steeds kiezen of hij het systeem met real-time functie activeert, of stand-alone. De ene of de andere werkmodus hangt dus niet af van de softwareversie, behalve dan in die zin dat vòòr een bepaalde software versie de real-time functie niet beschikbaar was.
Er wordt met de leverancier gewerkt om een oplossing te bekomen.
Plaats reactie