NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door b-loc »

wbrm schreef:Omdat de zon op deze tijd van het jaar lager staat viel het op: stel 08010 mist enkele zonneschermen. Is dit door vandalisme, (wat mij betreft vroegtijdige) slijtage of gewoon vergeten werk? Het valt amper op dus ze lijken niet losgerukt te zijn maar waarom zitten ze er dan niet gewoon in? En al zal ik vandalen wel nooit begrijpen, je stapt toch niet zomaar de trein uit met zo'n rolgordijn?
Aan de displays zijn alvast geen zonneschermen voorzien.
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door wbrm »

Als ik het me goed herinner (zag het later ook in sommige andere stellen maar let er al een tijdje niet meer op) was het bij één van de ramen boven de draaistellen. Deze ramen hebben zonneschermen en sowieso was er een bevestiging te zien.
Laatst gewijzigd door wbrm op 30 mar 2016, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

b-loc schreef:
wbrm schreef:Omdat de zon op deze tijd van het jaar lager staat viel het op: stel 08010 mist enkele zonneschermen. Is dit door vandalisme, (wat mij betreft vroegtijdige) slijtage of gewoon vergeten werk? Het valt amper op dus ze lijken niet losgerukt te zijn maar waarom zitten ze er dan niet gewoon in? En al zal ik vandalen wel nooit begrijpen, je stapt toch niet zomaar de trein uit met zo'n rolgordijn?
Aan de displays zijn alvast geen zonneschermen voorzien.
Maar daar zijn hoe dan ook de afdekplaten die op de andere plaatsen het het rolsysteem verbergt wel aangebracht. Er zijn inderdaad een paar stellen waarop de zonneschermen en bijhorende afscherming verdwenen zijn.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: desiro

Bericht door nahoj »

Winston schreef:(...)
Voor alle treinstellen: De panto's waren omhoog, sluit verlichting (beide kanten) aan en draaiende compressors.
Wat je hoort draaien zal wel de climatisatie en de ventilatie van de omvormers e.d. zijn. De compressor draait, zeker wanneer er niet gereden wordt, maar zeer sporadisch, telkens gedurende hooguit enkele minuten.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Matthias »

Ik zie de laatste tijd op Desiro-treinen op de schermen nooit meer de real-time informatie (theoretische aankomsttijd en real-time tijd + aansluitingen in elk station); is daar een reden voor of gewoon dom toeval? Nu is het altijd de meest basic versie van de info die ik op de schermen zie: de eerstvolgende vier haltes en dat is het.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door profke »

is mij ook al opgevallen. Pakweg 1x op 5 of 1X op 10 dat er nog eens echte real-time info staat. en de rest van de tijd niets...
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Eimai »

Er zijn gewoon soms van die momenten dat het niet meteen werkt, de treinbegeleider zal meestal de realtimecode ingeven, en soms weigert die die code aan te nemen, en dan moet je dus wel de andere gebruiken. Maar vandaag op mijn treintjes werkte het weer allemaal perfect voor zover ik kon zien.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door profke »

Eimai schreef:Er zijn gewoon soms van die momenten dat het niet meteen werkt
Als die "momenten" wekenlang duren is het een ander probleem
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door traxie »

profke schreef:
Eimai schreef:Er zijn gewoon soms van die momenten dat het niet meteen werkt
Als die "momenten" wekenlang duren is het een ander probleem
Ik denk dat mensen het soms ook wat moe zijn om 2-3 keer per rit het telkens in te stellen, als gevolg spelen ze misschien gewoon op veilig.
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Matthias »

Het zal uiteindelijk toch maar een indruk geweest zijn, vandaag werkte het systeem nog eens, inclusief de vertraging die in real-time werd aangepast en real-time aansluitingen in de stations!
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door profke »

ik denk echt dat het een aan-uit situatie is. als de juiste persoon op de "start" knop klikt, dan werkt het. en anders niet.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

hel dat systeem werkt met codes waarin het treinnummer verwerkt zit.
Larch
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 sep 2015, 09:52

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Larch »

Het is vrij eenvoudig. Wanneer de online code niet werkt- en dat komt jammer genoeg al te vaak voor- blijft het systeem tevergeefs minuten lang zoeken. Dat kan je niet onderbreken. De offline code werkt altijd en direct. Als je een ruime keertijd hebt kan je de online code proberen, heb je een krappe keertijd dan kiezen de meeste voor de bedrijfzekere offline code.
Waarom de activatie van het online systeem nu vaker moeilijker verloopt dan vroeger is me trouwens niet geheel duidelijk.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door b-loc »

In de 08100 zijn binnendeuren geplaatst.
Deze bevinden zich op het einde van het koprijtuig en 1 op het einde van het middenrijtuig kant koprijtuig met wc.
De deuren werken zoals de kopdeuren in een M4. Opduwen en sluiten vanzelf als je ze loslaat.
Ook al bleef de ene deur opeens wel open staan. Waar ze ervoor nog een ergernis was van passagiers die met koffers door die deur wouden. De andere deur kon enkel geopend worden met een vierkantssleutel wanneer deze terug gesloten was.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

De desiro's hebben altijd binnendeuren gehad. Dat zijn branddeuren. Ze sluiten bij brandalarm en als de trein buiten dienst. Dat is niets nieuw. Als deze in normale dienst sluiten zal er wel een storing geweest zijn.
Kijk gerust in andere desiro's op dezelfde plaatsen. Einde koprijtuig en tussenrijtuig en je zal ze zien zitten.
Plaats reactie