NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

de desiro's zijn motorstellen met een vrij groot vermogen, niet alle lijnen kunnen zoveel vermogen leveren indien er meerdere treinen uit dit materieel rondrijden.
Dat ze eerst zullen ingezet worden op de Athus-Meuse verbinding is al langer geweten dit om de aldaar in gebruik zijnde MW41 te vervangen zodat deze de treinen kunnen versterken op de lijnen naar Neerpelt en in Oost Vlaanderen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:de desiro's zijn motorstellen met een vrij groot vermogen, niet alle lijnen kunnen zoveel vermogen leveren indien er meerdere treinen uit dit materieel rondrijden.
Dat ze eerst zullen ingezet worden op de Athus-Meuse verbinding is al langer geweten dit om de aldaar in gebruik zijnde MW41 te vervangen zodat deze de treinen kunnen versterken op de lijnen naar Neerpelt en in Oost Vlaanderen.
Weet je ook welke lijnen, ik hoop dat mijn eigen lijn 90 dit vermogen kan leveren, hier hebben al MW41 gereden hebben en dan toch liever de klassiekjes.
Laatst gewijzigd door Stijn91 op 26 sep 2011, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Voor zover ik weet is Aalst-Brussel- Zottegem de eerste lijn die er mee zou rijden, maar zoals het de spoorweg betaamt kan dit nog steeds veranderen. We zullen pas echt zeker zijn bij de eigenlijk goedkeuring van de stellen en de moment dat de opleiding zal starten.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Voor zover ik weet is Aalst-Brussel- Zottegem de eerste lijn die er mee zou rijden, maar zoals het de spoorweg betaamt kan dit nog steeds veranderen. We zullen pas echt zeker zijn bij de eigenlijk goedkeuring van de stellen en de moment dat de opleiding zal starten.
In de spits worden deze treinen gesplitst en gaat een deel naar Geraardsbergen.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door ferry »

Hoi

En de Athus-Meuselijn dan?


f
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Omdat zoiets de max samenstelling zal zijn waarmee je ze zal zien. In de spits zal dat op sommige plaatsen nodig zijn.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Omdat zoiets de max samenstelling zal zijn waarmee je ze zal zien. In de spits zal dat op sommige plaatsen nodig zijn.
Deze week is tellen uit hoeveel klassiekjes CR 2057 bestaat. Het is een trein waar veel studenten vanaf Brussel-Noord opstappen, is moeilijk om nu nog deftig een plaats te vinden.

CR 2057: Zottegem/Geraardsbergen - Denderleeuw - Brussel-Zuid - Aalst.

Aangezien deze waarschijnlijk door de Desiro zullen vervangen worden. Kan men ook met 5 Desiro-stellen rijden of is dat onmogelijk.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door LHOON »

Stijn91 schreef:
Steven schreef:Omdat zoiets de max samenstelling zal zijn waarmee je ze zal zien. In de spits zal dat op sommige plaatsen nodig zijn.
Deze week is tellen uit hoeveel klassiekjes CR 2057 bestaat. Het is een trein waar veel studenten vanaf Brussel-Noord opstappen, is moeilijk om nu nog deftig een plaats te vinden.

CR 2057: Zottegem/Geraardsbergen - Denderleeuw - Brussel-Zuid - Aalst.

Aangezien deze waarschijnlijk door de Desiro zullen vervangen worden. Kan men ook met 5 Desiro-stellen rijden of is dat onmogelijk.
technisch kan het wellicht, maar een dergelijke trein past niet meer aan het perron in de meeste stations!
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door bobke »

Verre van stil zijn die desiro's niet op dat filmpje. Je zou denken, die lopen soepel en maken minder lawaai etc.
Pff, aerodynamisch kan je dat toch niet noemen dat dak.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

LHOON schreef:
Stijn91 schreef:
Steven schreef:Omdat zoiets de max samenstelling zal zijn waarmee je ze zal zien. In de spits zal dat op sommige plaatsen nodig zijn.
Deze week is tellen uit hoeveel klassiekjes CR 2057 bestaat. Het is een trein waar veel studenten vanaf Brussel-Noord opstappen, is moeilijk om nu nog deftig een plaats te vinden.

CR 2057: Zottegem/Geraardsbergen - Denderleeuw - Brussel-Zuid - Aalst.

Aangezien deze waarschijnlijk door de Desiro zullen vervangen worden. Kan men ook met 5 Desiro-stellen rijden of is dat onmogelijk.
technisch kan het wellicht, maar een dergelijke trein past niet meer aan het perron in de meeste stations!
In het binnenlands verkeer is de lengte altijd beperkt tot 12 rijtuigen. Dit is een basisregel. Korter mag, langer niet.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door LHOON »

Steven schreef: In het binnenlands verkeer is de lengte altijd beperkt tot 12 rijtuigen. Dit is een basisregel. Korter mag, langer niet.
Dit is de maximumlengte van de meeste perrons, vandaar.
Sommige perrons zijn korter, vandaar de boodschap die men wel eens omgeroepen hoort "de laatste twee rijtuigen zijn ontzegd aan de reizigers met bestemming XXX"...
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:
LHOON schreef:
Stijn91 schreef: Deze week is tellen uit hoeveel klassiekjes CR 2057 bestaat. Het is een trein waar veel studenten vanaf Brussel-Noord opstappen, is moeilijk om nu nog deftig een plaats te vinden.

CR 2057: Zottegem/Geraardsbergen - Denderleeuw - Brussel-Zuid - Aalst.

Aangezien deze waarschijnlijk door de Desiro zullen vervangen worden. Kan men ook met 5 Desiro-stellen rijden of is dat onmogelijk.
technisch kan het wellicht, maar een dergelijke trein past niet meer aan het perron in de meeste stations!
In het binnenlands verkeer is de lengte altijd beperkt tot 12 rijtuigen. Dit is een basisregel. Korter mag, langer niet.

Als er in 1 klassiekje 180 mensen kunnen dan zijn er nog altijd meer plaatsen in 4 Desiro's dan in 6 klassiekjes.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door MaartendeJ »

bobke schreef:Verre van stil zijn die desiro's niet op dat filmpje. Je zou denken, die lopen soepel en maken minder lawaai etc.
Pff, aerodynamisch kan je dat toch niet noemen dat dak.
Zoals je ziet is de dakbeplating eraf gehaald. Apparatuur zit allemaal op het dak en bij proefritten is het nogal makkelijk dat je bij die apparatuur kunt mocht er iets zijn wat aangepast moet worden. Anders moet je steeds die dakbeplating eraf halen en er weer opzetten.

Bij de testfase van de SLT in Nederland gebeurde dat ook: Zonder:http://www.nicospilt.com/anderen/NL20080124_2402.JPG en met: http://www.reisthijs.nl/afb/02-2009/7335-SLT.jpg

Dat knarsende geluid is dat de flenzen van de wielen tegen de rails aankomen. Gebeurd vooral bij wissels en bogen. Dat hebben alle treinen en niet specifiek de Desiro's
dentheo
Berichten: 8174
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

MaartendeJ schreef:
bobke schreef: Pff, aerodynamisch kan je dat toch niet noemen dat dak.
Zoals je ziet is de dakbeplating eraf gehaald. Apparatuur zit allemaal op het dak en bij proefritten is het nogal makkelijk dat je bij die apparatuur kunt mocht er iets zijn wat aangepast moet worden. Anders moet je steeds die dakbeplating eraf halen en er weer opzetten.
Ben je zeker dat die terugkomt ????
Volgens mij stond ze er op "beurzen" ook niet op, ik denk dat ze er gewoon niet bij besteld is.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie