NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
de desiro's zijn motorstellen met een vrij groot vermogen, niet alle lijnen kunnen zoveel vermogen leveren indien er meerdere treinen uit dit materieel rondrijden.
Dat ze eerst zullen ingezet worden op de Athus-Meuse verbinding is al langer geweten dit om de aldaar in gebruik zijnde MW41 te vervangen zodat deze de treinen kunnen versterken op de lijnen naar Neerpelt en in Oost Vlaanderen.
Dat ze eerst zullen ingezet worden op de Athus-Meuse verbinding is al langer geweten dit om de aldaar in gebruik zijnde MW41 te vervangen zodat deze de treinen kunnen versterken op de lijnen naar Neerpelt en in Oost Vlaanderen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Weet je ook welke lijnen, ik hoop dat mijn eigen lijn 90 dit vermogen kan leveren, hier hebben al MW41 gereden hebben en dan toch liever de klassiekjes.Steven schreef:de desiro's zijn motorstellen met een vrij groot vermogen, niet alle lijnen kunnen zoveel vermogen leveren indien er meerdere treinen uit dit materieel rondrijden.
Dat ze eerst zullen ingezet worden op de Athus-Meuse verbinding is al langer geweten dit om de aldaar in gebruik zijnde MW41 te vervangen zodat deze de treinen kunnen versterken op de lijnen naar Neerpelt en in Oost Vlaanderen.
Laatst gewijzigd door Stijn91 op 26 sep 2011, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Voor zover ik weet is Aalst-Brussel- Zottegem de eerste lijn die er mee zou rijden, maar zoals het de spoorweg betaamt kan dit nog steeds veranderen. We zullen pas echt zeker zijn bij de eigenlijk goedkeuring van de stellen en de moment dat de opleiding zal starten.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
In de spits worden deze treinen gesplitst en gaat een deel naar Geraardsbergen.Steven schreef:Voor zover ik weet is Aalst-Brussel- Zottegem de eerste lijn die er mee zou rijden, maar zoals het de spoorweg betaamt kan dit nog steeds veranderen. We zullen pas echt zeker zijn bij de eigenlijk goedkeuring van de stellen en de moment dat de opleiding zal starten.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Omdat zoiets de max samenstelling zal zijn waarmee je ze zal zien. In de spits zal dat op sommige plaatsen nodig zijn.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Deze week is tellen uit hoeveel klassiekjes CR 2057 bestaat. Het is een trein waar veel studenten vanaf Brussel-Noord opstappen, is moeilijk om nu nog deftig een plaats te vinden.Steven schreef:Omdat zoiets de max samenstelling zal zijn waarmee je ze zal zien. In de spits zal dat op sommige plaatsen nodig zijn.
CR 2057: Zottegem/Geraardsbergen - Denderleeuw - Brussel-Zuid - Aalst.
Aangezien deze waarschijnlijk door de Desiro zullen vervangen worden. Kan men ook met 5 Desiro-stellen rijden of is dat onmogelijk.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
technisch kan het wellicht, maar een dergelijke trein past niet meer aan het perron in de meeste stations!Stijn91 schreef:Deze week is tellen uit hoeveel klassiekjes CR 2057 bestaat. Het is een trein waar veel studenten vanaf Brussel-Noord opstappen, is moeilijk om nu nog deftig een plaats te vinden.Steven schreef:Omdat zoiets de max samenstelling zal zijn waarmee je ze zal zien. In de spits zal dat op sommige plaatsen nodig zijn.
CR 2057: Zottegem/Geraardsbergen - Denderleeuw - Brussel-Zuid - Aalst.
Aangezien deze waarschijnlijk door de Desiro zullen vervangen worden. Kan men ook met 5 Desiro-stellen rijden of is dat onmogelijk.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Verre van stil zijn die desiro's niet op dat filmpje. Je zou denken, die lopen soepel en maken minder lawaai etc.
Pff, aerodynamisch kan je dat toch niet noemen dat dak.
Pff, aerodynamisch kan je dat toch niet noemen dat dak.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
In het binnenlands verkeer is de lengte altijd beperkt tot 12 rijtuigen. Dit is een basisregel. Korter mag, langer niet.LHOON schreef:technisch kan het wellicht, maar een dergelijke trein past niet meer aan het perron in de meeste stations!Stijn91 schreef:Deze week is tellen uit hoeveel klassiekjes CR 2057 bestaat. Het is een trein waar veel studenten vanaf Brussel-Noord opstappen, is moeilijk om nu nog deftig een plaats te vinden.Steven schreef:Omdat zoiets de max samenstelling zal zijn waarmee je ze zal zien. In de spits zal dat op sommige plaatsen nodig zijn.
CR 2057: Zottegem/Geraardsbergen - Denderleeuw - Brussel-Zuid - Aalst.
Aangezien deze waarschijnlijk door de Desiro zullen vervangen worden. Kan men ook met 5 Desiro-stellen rijden of is dat onmogelijk.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dit is de maximumlengte van de meeste perrons, vandaar.Steven schreef: In het binnenlands verkeer is de lengte altijd beperkt tot 12 rijtuigen. Dit is een basisregel. Korter mag, langer niet.
Sommige perrons zijn korter, vandaar de boodschap die men wel eens omgeroepen hoort "de laatste twee rijtuigen zijn ontzegd aan de reizigers met bestemming XXX"...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Steven schreef:In het binnenlands verkeer is de lengte altijd beperkt tot 12 rijtuigen. Dit is een basisregel. Korter mag, langer niet.LHOON schreef:technisch kan het wellicht, maar een dergelijke trein past niet meer aan het perron in de meeste stations!Stijn91 schreef: Deze week is tellen uit hoeveel klassiekjes CR 2057 bestaat. Het is een trein waar veel studenten vanaf Brussel-Noord opstappen, is moeilijk om nu nog deftig een plaats te vinden.
CR 2057: Zottegem/Geraardsbergen - Denderleeuw - Brussel-Zuid - Aalst.
Aangezien deze waarschijnlijk door de Desiro zullen vervangen worden. Kan men ook met 5 Desiro-stellen rijden of is dat onmogelijk.
Als er in 1 klassiekje 180 mensen kunnen dan zijn er nog altijd meer plaatsen in 4 Desiro's dan in 6 klassiekjes.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Zoals je ziet is de dakbeplating eraf gehaald. Apparatuur zit allemaal op het dak en bij proefritten is het nogal makkelijk dat je bij die apparatuur kunt mocht er iets zijn wat aangepast moet worden. Anders moet je steeds die dakbeplating eraf halen en er weer opzetten.bobke schreef:Verre van stil zijn die desiro's niet op dat filmpje. Je zou denken, die lopen soepel en maken minder lawaai etc.
Pff, aerodynamisch kan je dat toch niet noemen dat dak.
Bij de testfase van de SLT in Nederland gebeurde dat ook: Zonder:http://www.nicospilt.com/anderen/NL20080124_2402.JPG en met: http://www.reisthijs.nl/afb/02-2009/7335-SLT.jpg
Dat knarsende geluid is dat de flenzen van de wielen tegen de rails aankomen. Gebeurd vooral bij wissels en bogen. Dat hebben alle treinen en niet specifiek de Desiro's
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ben je zeker dat die terugkomt ????MaartendeJ schreef:Zoals je ziet is de dakbeplating eraf gehaald. Apparatuur zit allemaal op het dak en bij proefritten is het nogal makkelijk dat je bij die apparatuur kunt mocht er iets zijn wat aangepast moet worden. Anders moet je steeds die dakbeplating eraf halen en er weer opzetten.bobke schreef: Pff, aerodynamisch kan je dat toch niet noemen dat dak.
Volgens mij stond ze er op "beurzen" ook niet op, ik denk dat ze er gewoon niet bij besteld is.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide