Klopt. Gisteren omstreeks 10:40 de 08120 'gerangeerd' zien staan op het zijspoor tussen Mechelen en Nekkerspoel - dat kon dus maar voor één dienst zijn. Later die avond (omstreeks 18:30) zag ik trouwens de 08035 gekoppeld met een 'onbekende' Desiro (die anders mijn 112de spot van de dag had geweest) in het station van Mechelen staan, klaar om L590 richting Brugge te verzorgen...
Ze vervangen daar alles wat met breaks reed (ik had verwacht dat ze net de klassieke motorstellen gingen vervangen).
Iemand een idee waar de vrijgekomen breaks naar toe zijn?
Klopt. Gisteren omstreeks 10:40 de 08120 'gerangeerd' zien staan op het zijspoor tussen Mechelen en Nekkerspoel - dat kon dus maar voor één dienst zijn. Later die avond (omstreeks 18:30) zag ik trouwens de 08035 gekoppeld met een 'onbekende' Desiro (die anders mijn 112de spot van de dag had geweest) in het station van Mechelen staan, klaar om L590 richting Brugge te verzorgen...
Ze vervangen daar alles wat met breaks reed (ik had verwacht dat ze net de klassieke motorstellen gingen vervangen).
Iemand een idee waar de vrijgekomen breaks naar toe zijn?
Ik stel me dezelfde vraag over de vele (gerenoveerde) klassiekjes die nu ongetwijfeld vrijgekomen zijn. De treinen die ik zie met klassiekjes, bestaan nog altijd uit evenveel stellen, hoewel extra capaciteit in veel van die gevallen heel welkom zou zijn.
Steve schreef:
Ze vervangen daar alles wat met breaks reed (ik had verwacht dat ze net de klassieke motorstellen gingen vervangen).
Iemand een idee waar de vrijgekomen breaks naar toe zijn?
Ik stel me dezelfde vraag over de vele (gerenoveerde) klassiekjes die nu ongetwijfeld vrijgekomen zijn. De treinen die ik zie met klassiekjes, bestaan nog altijd uit evenveel stellen, hoewel extra capaciteit in veel van die gevallen heel welkom zou zijn.[/quote]
En de vierledige dan? Die zijn helemaal verdwenen van de verbinding Binche - LLN; dat zijn toch wel enkele stellen.
Of nog de MS96, waar er bijvoorbeeld op de verbinding Gent - Luchthaven er ook heel wat vrijgekomen moeten zijn. Al zitten die misschien in treinen die het zonder M6 moeten stellen sinds die laatste ingezet worden op de IC-A (bijvoorbeeld sommige treinen op de IC-K).
Als iemand met kennis van zaken wat achtergrond kan geven bij de vele materieelverschuivingen die ongetwijfeld bezig zijn nu, heel graag!
De MR96 krijgen tegenwoordig hun grote revisie er zijn er dus al minder in dienst wegens dit soort onderhoud, ze zijn er vlot uit te halen. Duidelijk te merken aan de lak die er terug veel frisser en gezonder uitziet dan voordien (met de bruine vlekken en strepen onder de ramen).
Stijn91 schreef:Eventueel een duidelijk topic aanmaken ivm materieel op welke verbinding?
Ik denk dat bijna alle IR's tussen Gent en de luchthaven met Desiro zijn.
Inderdaad, op de IR h is alles met desiro's op 1 trein na: de 3526 bestaat voorlopig nog uit 3 MS96. (ter aanvulling deze trein wordt in Gent de 3027 naar Antwerpen)
Hier kun je eenvoudig per nummer, soort materieel, station, categorie,... zoeken naar de gewenste treinen.
Deze is niet 100% up to date maar is veel eenvoudiger dan in een topic te hoeven zoeken.
Al een tijdje aangekondigd, maar vandaag dan toch gebeurd: De IR-n 3311/3332 is dan toch veranderd van 2x MS 86 naar 2x Desiro. Ik ben benieuwd voor de IR-n 3318, 3339 en 3320 vanavond, die worden normaal altijd ook gereden door het materiaal van de IR-n 3311/3332.
Update: 3318 & 3339 waren dus inderdaad Desiro; 3320 heb ik niet gezien door de hele knoeiboel met het verkeer uit Brussel-Zuid.
Laatst gewijzigd door Trein30 op 30 apr 2014, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Stijn91 schreef:Eventueel een duidelijk topic aanmaken ivm materieel op welke verbinding?
Ik denk dat bijna alle IR's tussen Gent en de luchthaven met Desiro zijn.
Inderdaad, op de IR h is alles met desiro's op 1 trein na: de 3526 bestaat voorlopig nog uit 3 MS96. (ter aanvulling deze trein wordt in Gent de 3027 naar Antwerpen)
Stijn91 schreef:Eventueel een duidelijk topic aanmaken ivm materieel op welke verbinding?
Ik denk dat bijna alle IR's tussen Gent en de luchthaven met Desiro zijn.
Inderdaad, op de IR h is alles met desiro's op 1 trein na: de 3526 bestaat voorlopig nog uit 3 MS96. (ter aanvulling deze trein wordt in Gent de 3027 naar Antwerpen)
Dus IR 3513 - 3536 - 8952 is ook terug Desiro?
Deze zijn 3 klassiekjes, had die over het hoofd gezien.