Fout stoptrein beleid

Alles over reizigerstreinen in België.
Plaats reactie
MGRoverdriver

Fout stoptrein beleid

Bericht door MGRoverdriver »

Als voorbeeld zou ik de verbinding Antwerpen-Mechelen willen nemen. Slechts 2x per uur is er een stoptrein. Eén van hen komt/gaat dan noch eens naar Nijvel en zit overvol op de spits. Zou het niet goed zijn om in zo'n situatie een semi-stoptrein in te lassen die wel stopt in de gemeenten maar de dorpjes als IC/IR behandelt.

Voor Antwerpen-Mechelen zou het dan als volgt zijn.

2x per uur de klassieke stoptrein aangevuld met een trein
Ant Centraal,Ant Berchem,Mortsel Oude God,Duffel,Mech Nek,Mech Centraal

Een interressant concept volgens jullie?


MVG
Pieter

Bericht door Pieter »

Voor mij is dat geen goed voorstel!

Ik woon namelijk in Sint-Katelijne-Waver en hier zou de trein dan niet meer stoppen! Ik vind het in het weekend al erg dat ik maar 1 trein op het uur heb.

En met maar 1 trein, per uur moet ik soms 58 min wachten in A'pen Centraal...

Stoptrein houden zoals hij is.

Nog ander idioot voorbeeld.

Weekend-Trein Mechelen - Leuven

Stopt overal behalve in hever en hambos...
Jonathan

Re: Fout stoptrein beleid

Bericht door Jonathan »

MGRoverdriver schreef:Als voorbeeld zou ik de verbinding Antwerpen-Mechelen willen nemen. Slechts 2x per uur is er een stoptrein. Eén van hen komt/gaat dan noch eens naar Nijvel en zit overvol op de spits. Zou het niet goed zijn om in zo'n situatie een semi-stoptrein in te lassen die wel stopt in de gemeenten maar de dorpjes als IC/IR behandelt.

Voor Antwerpen-Mechelen zou het dan als volgt zijn.

2x per uur de klassieke stoptrein aangevuld met een trein
Ant Centraal,Ant Berchem,Mortsel Oude God,Duffel,Mech Nek,Mech Centraal

Een interressant concept volgens jullie?

MVG
Als die trein vol zit, las je volgens mij beter een P-trein in. Hou ook rekening met de grootheid van de dorpjes, je hebt al twee treinen en nog een die dan nog naar Brussel en Nijvel doorrijdt en stopt enkel in Vilvoorde. In andere dorpjes en gemeenten zitten ze maar met een stoptrein per uur, die dan maar rijdt naar een stad die er dichtbij ligt en ze kunnen dan overstappen. Wees blij met uw verbinding :!: Kijk eens naar de mensen van Turnhout-Manage, hoe hun verbinding is, dan is deze nog veel beter, ahoewel dat veel kleinere gemeenten zijn op uw lijn :!:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fout stoptrein beleid

Bericht door Steven »

MGRoverdriver schreef:Als voorbeeld zou ik de verbinding Antwerpen-Mechelen willen nemen. Slechts 2x per uur is er een stoptrein. Eén van hen komt/gaat dan noch eens naar Nijvel en zit overvol op de spits. Zou het niet goed zijn om in zo'n situatie een semi-stoptrein in te lassen die wel stopt in de gemeenten maar de dorpjes als IC/IR behandelt.

Voor Antwerpen-Mechelen zou het dan als volgt zijn.

2x per uur de klassieke stoptrein aangevuld met een trein
Ant Centraal,Ant Berchem,Mortsel Oude God,Duffel,Mech Nek,Mech Centraal

Een interressant concept volgens jullie?


MVG
antwerpen brussel is een lijn die al een vlotte bediening heeft, in de spits (tijdens de avond dus) zit er trouwens nog een P trein tussen als ik daar attent mag op maken die komt van brussel en naar rijd tot antwerpen berchem dus denk ni da er nog ruimte is om daar nog treinen te steken
je hebt er nu al 2ir verbindingen, 3 ic verbindingen en 1 L verbinding en daartussen wringen ze de ir manage turnhout nog is
das in totaal 7 verbindingen die je op het stuk hebt tussen mechelen en kontich da betekent theoretisch alle 8,5 minuten een trein op die sporen te zien op dat stuk zonder dat er een goederentrein tussenzit of een losrijdende loc
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Dat denk ik er ook van. Laat stoptreinen maar stoptreinen zijn. Veel stations hebben zelfs niet de luxe van 2 treinen per uur, en dat zijn daarom niet van de minste, hoor (Waregem, Tielt, Harelbeke, Turnhout, ...).
Een snelnet is noodzakelijk, maar een goed ontsluitend basisnet nog meer.
Jonathan

Re: Fout stoptrein beleid

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:
MGRoverdriver schreef:Als voorbeeld zou ik de verbinding Antwerpen-Mechelen willen nemen. Slechts 2x per uur is er een stoptrein. Eén van hen komt/gaat dan noch eens naar Nijvel en zit overvol op de spits. Zou het niet goed zijn om in zo'n situatie een semi-stoptrein in te lassen die wel stopt in de gemeenten maar de dorpjes als IC/IR behandelt.

Voor Antwerpen-Mechelen zou het dan als volgt zijn.

2x per uur de klassieke stoptrein aangevuld met een trein
Ant Centraal,Ant Berchem,Mortsel Oude God,Duffel,Mech Nek,Mech Centraal

Een interressant concept volgens jullie?

MVG
antwerpen brussel is een lijn die al een vlotte bediening heeft, in de spits (tijdens de avond dus) zit er trouwens nog een P trein tussen als ik daar attent mag op maken die komt van brussel en naar rijd tot antwerpen berchem dus denk ni da er nog ruimte is om daar nog treinen te steken
je hebt er nu al 2ir verbindingen, 3 ic verbindingen en 1 L verbinding en daartussen wringen ze de ir manage turnhout nog is
das in totaal 7 verbindingen die je op het stuk hebt tussen mechelen en kontich da betekent theoretisch alle 8,5 minuten een trein op die sporen te zien op dat stuk zonder dat er een goederentrein tussenzit of een losrijdende loc
Volgens mij is er nog een IR a daar, dus ik denkt wel dat er genoeg treinen zijn daarvoor. Het is niet omdat je op een lijn zit waar veel treinen voorbijkomen, dat je er ook meer moet willen, kijk eens naar dorpen/steden die één trein om het uur hebben, zoals vele op de lijn 73/75. Zoals Steven al zij, wees blij met de trein die je elke dag aangeboden wordt :!:
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Pieter schreef:Voor mij is dat geen goed voorstel!

Ik woon namelijk in Sint-Katelijne-Waver en hier zou de trein dan niet meer stoppen! Ik vind het in het weekend al erg dat ik maar 1 trein op het uur heb.

En met maar 1 trein, per uur moet ik soms 58 min wachten in A'pen Centraal...

Stoptrein houden zoals hij is.

Nog ander idioot voorbeeld.

Weekend-Trein Mechelen - Leuven

Stopt overal behalve in hever en hambos...
u hebt het totaal fout begrepen,de huidige full-stoptreinen worden behouden maar ik zou er nog een semi-stoptrein aan TOE voegen om de andere een beetje meer plaats te laten geven. Natuurlijk moet Stkatwav behouden blijven als stopplaats.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

der nog eentje tussenwringen? oei dan gaan al die andere treinen een trager patroon moeten rijden vrees ik en das nu ook weer ni de bedoeling er zijn nu al twee IC treinen die achter de L en de ir (die als L van mechelen naar antwerpen rijd) zitten te prutsen om antwerpen binnen te rijden
Jonathan

Bericht door Jonathan »

MGRoverdriver schreef:
Pieter schreef:Voor mij is dat geen goed voorstel!

Ik woon namelijk in Sint-Katelijne-Waver en hier zou de trein dan niet meer stoppen! Ik vind het in het weekend al erg dat ik maar 1 trein op het uur heb.

En met maar 1 trein, per uur moet ik soms 58 min wachten in A'pen Centraal...

Stoptrein houden zoals hij is.

Nog ander idioot voorbeeld.

Weekend-Trein Mechelen - Leuven

Stopt overal behalve in hever en hambos...
u hebt het totaal fout begrepen,de huidige full-stoptreinen worden behouden maar ik zou er nog een semi-stoptrein aan TOE voegen om de andere een beetje meer plaats te laten geven. Natuurlijk moet Stkatwav behouden blijven als stopplaats.
En op alle andere lijnen :?:
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Ja,dat was mijn bedoeling,de stoptreinen zitten nu reeds vol op deze lijn. Een extra trein (eventueel enkel de iets grotere stations) zou deze kunnen ontluchten.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

da zit al op zijn maximum hoor, waarom denk je da die bijkomende IC er indertijd gekomen is tussen brussel en antwerpen, oorspronkelijk met M5 en nu met M6 of ms96 (daluren)
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Steven schreef:da zit al op zijn maximum hoor, waarom denk je da die bijkomende IC er indertijd gekomen is tussen brussel en antwerpen, oorspronkelijk met M5 en nu met M6 of ms96 (daluren)
Zeker en vast waar,maar op die lijn zijn er ook veel reizigers die vanuit de kleinere gemeenten rijden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

daarvoor dienen die twee stoptreinen per uur tussen mechelen en antwerpen en drie stoptreinen per uur tussen mechelen en vilvoorde
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

[quote="Steven"]daarvoor dienen die twee stoptreinen per uur tussen mechelen en antwerpen en drie stoptreinen per uur tussen mechelen en vilvoorde[/quote

Ook dat is waar,de l25 heeft niet echt te klagen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

voila da willen we al hele tijd duidelijk maken :-)
Plaats reactie