Exit HLE 16?

Alles over reizigerstreinen in België.
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Exit HLE 16?

Bericht door 260689 »

De HLE'S 1601 en 1604 zijn op 30/08/12 om 23u30 met een goederentrein getrokken door HLE 1204 uit bundel C kortrijk richting Gent-Zeehaven gevoerd. Bestemming voor deze 2 audentieke locs is Raeren. Foto's volgen nog maar zijn van slechte kwaliteit door dat ze met de gsm zijn genomen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Exit HLE 16?

Bericht door Steve »

260689 schreef:De HLE'S 1601 en 1604 zijn op 30/08/12 om 23u30 met een goederentrein getrokken door HLE 1204 uit bundel C kortrijk richting Gent-Zeehaven gevoerd. Bestemming voor deze 2 audentieke locs is Raeren. Foto's volgen nog maar zijn van slechte kwaliteit door dat ze met de gsm zijn genomen.
En wat is Rails & Traction (veronderstel ik toch) er dan mee van plan? Laten verkommeren, of is er iets concreets op til?
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

HLE 1601 & HLE 1604

Bericht door sammarco1 »

Waarom zijn de HLE 1604 en de HLE 1601 gered van de sloop ?

Word er nog iets mee gedaan of zo ? Vermits zij terug in Gentbrugge staan ? Want die stonden eerst in Deerlijk.

Was wel een verassing om die daar terug te vinden...

Ik heb deze kant van de loks gepubliceerd daar er aan de andere kant door die lafaards een laag kleuter kladwerk op stond, kribel krabbel... (emme daarvoor universitaire studies voor moete doen en een psychologische test bij de NMBS) :twisted: :twisted: :twisted: :roll: :evil: :mrgreen:
Teveel om schoon te maken. De kop staat ook vol maar heb ik met fotoshop wat opgeschoond... n'Kwestie van die loozers hun plezier af te pakken.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: HLE 1601 & HLE 1604

Bericht door Bibke »

Voor zover ik weet was het de bedoeling dat een buitenlandse firma er 3 wou kopen maar toen de koop doorging waren de te verschroten loc's al in Deerlijk en was men al begonnen met verschroten. Er waren al geen 3 meer die niet verschroot waren. Dus gaat het nu nog om 2 exemplaren.
Als mijn informatie goed is, zijn ze nu op weg naar Raeren waar ze, naar ik veronderstel, een revisie/aanpassing zullen krijgen waarna ze naar het buitenland zullen vertrekken.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: HLE 1601 & HLE 1604

Bericht door msts.be »

Anders gezegd: waarschijnlijk gaat Rails&Traction nog eens dat plan voor die werktreinen uitproberen, dat toen mislukt was op de HLE18'en. Weinig kans dat het nu wel zou lukken, maar ja, dan heeft men weer wat om handen hé..
rail s

Re: Exit HLE 16?

Bericht door rail s »

(Berichten samengevoegd)
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: HLE 1601 & HLE 1604

Bericht door Retard »

msts.be schreef:Anders gezegd: waarschijnlijk gaat Rails&Traction nog eens dat plan voor die werktreinen uitproberen, dat toen mislukt was op de HLE18'en. Weinig kans dat het nu wel zou lukken, maar ja, dan heeft men weer wat om handen hé..
Zouden ze dan niet beter twee van die oude groene rangeerlocs overkopen?!?
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Exit HLE 16?

Bericht door sammarco1 »

Kunnen die HLE 16'en geen kleine goederentreinen trekken ? Meerspannings-locomotieven, dus aan de grens geen gewissel meer, in ene trek doorrijden...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: Exit HLE 16?

Bericht door Stijn D.C. »

HLE 16 mag normaal geen HKM (goederen) trekken in verband met de weerstanden, ze zijn gemaakt voor snelle en lange afstands reizigerstreinen te doen.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Exit HLE 16?

Bericht door sammarco1 »

door etoile du nord » Wo Mrt 28, 2012 10:42 am

Ik lees in ODB (TSP) dat toch 3 loks naar Tsjechië zouden vertrekken ? ( 1601 - 1604 - 1605 )
Wa's dat nu ? Toch niet om dààr te slopen zeker ?
door Stijn D.C. » Za Sep 01, 2012 7:57 pm

HLE 16 mag normaal geen HKM (goederen) trekken in verband met de weerstanden, ze zijn gemaakt voor snelle en lange afstands reizigerstreinen te doen.
Stijn D.C.

Berichten: 780
Geregistreerd: Zo Feb 05, 2006 4:23 pm


Ja dan vraag ik mij toch af wat ge er anders mee kunt doen... Ja personentreinen trekken, tsjechie, polen Hongarije, en een stukje duitsland ? Als privemaatschapij. Vind het toch maar raar. Alsof in Tsjechie geen modernere locomotieven staan van CD die kunnen verkocht worden aan privemaatschapijen. Een hoop van die Electrische tsjechische loks zijn zelfs naar italie verkocht... En een lok huren kunnen ze vandaag de dag ook.
Laatst gewijzigd door sammarco1 op 01 sep 2012, 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: Exit HLE 16?

Bericht door Stijn D.C. »

ik weet natuurlijk wel niet hoeveel km/h die moet rijden om de weerstanden op juiste temperatuur te houden, er zullen hier wel mensen zijn die dat wel weten.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Exit HLE 16?

Bericht door Joris »

Hallo,
sammarco1 schreef:Ja dan vraag ik mij toch af wat ge er anders mee kunt doen...
Gewoon geen vragen stellen... je weet hoeveel e-locs een 2de leven zouden krijgen, en hoeveel er al effectief vertrokken zijn... Buiten dan de 18'ers, maar die zijn ook bij de snijbranders geëindigd voor hun eerste km op eigen kracht.
En hoeveel locs hebben Raeren al verlaten? Enkele 51'ers en 80'ers, dus...
Het is gewoon leuk voor het fotoalbum dat we de 16'en ook daar eens zullen kunnen fotograferen, meer niet vrees ik...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 699
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Exit HLE 16?

Bericht door sammarco1 »

Waar is dat precies in Raeren ?
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Exit HLE 16?

Bericht door Accelerat »

Tussen Eupen en Aachen, op de Hoge Venen (geloof ik?).
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Exit HLE 16?

Bericht door LHOON »

Stijn D.C. schreef:ik weet natuurlijk wel niet hoeveel km/h die moet rijden om de weerstanden op juiste temperatuur te houden, er zullen hier wel mensen zijn die dat wel weten.
De 16 (en de oude 18) zijn gewoonweg niet ontworpen voor goederendienst, maar wel voor sneltreinen. Zij hebben wel het motorvermogen, maar dit is niet de enige parameter die de performanties bepaalt. Er is ook de overbrengingsverhouding, en de aanzetinrichting met weerstanden.
Vergelijk met auto's: een Ferrari heeft 400 pk, een vrachtwagentrekker ook, maar met een ferrari zal men geen remorque van 30 ton trekken....
Plaats reactie