trainman schreef: P-trein 8002 werd vanavond afgeschaft wegens tractieproblemen (vlgs railtime). Werd die voorheen niet met een reeks 16 en nu met reeks 13 gereden ?
Of hoe de omschakeling naar 13'en al snel hun ware kwaliteiten aan het licht brengt
Tractieproblemen ?
Tiens,
bij ons stond te lezen "problemen deuren"...
Joris schreef:
Kan kloppen, rond 17.30 u reed er een 13 met I 10 rijtuigen in volle vaart door Gent-Sint-Pieters op spoor 12. (laatste rijtuig was een I11B!)
Joris De Mol
Deze reed vandaag door Bockstael (weg van BRUssel-Noord) om 16u30. Het laatste i11-rijtuig viel wel op, de trein was volledig leeg.
Wat was de reden van deze trein/configuratie?
Dat zal dan de P-trein 8002 geweest zijn die afgeschaft was
ja hoor dat gaat perfect, er kan trek duw gereden worden met i10en tussen, wat ik niet weet is indien men trek duw zal rijden of er geen andere storingen zijn (zoals het juist openen van de deuren) normaal mag er dus geen probleem zijn.
Steven schreef:ja hoor dat gaat perfect, er kan trek duw gereden worden met i10en tussen, wat ik niet weet is indien men trek duw zal rijden of er geen andere storingen zijn (zoals het juist openen van de deuren) normaal mag er dus geen probleem zijn.
I11 in trek-duw is al getest met I10 én I6 rijtuigen in de samenstelling.
Groeten,
Joris De Mol
Steven schreef:ja hoor dat gaat perfect, er kan trek duw gereden worden met i10en tussen, wat ik niet weet is indien men trek duw zal rijden of er geen andere storingen zijn (zoals het juist openen van de deuren) normaal mag er dus geen probleem zijn.
Geloof ik eerlijk gezegd niks van...
Enkel de I11 en M6 hebben een mux-kabel.
De I6'en en I10'en hebben toch enkel een sonorisatie-kabel ?
Zie dus niet in hoe het stuurrijtuig I11 met de lok zou kunnen communiceren als er een I10 of I6 tussenin hangt.
Steven schreef:ja hoor dat gaat perfect, er kan trek duw gereden worden met i10en tussen, wat ik niet weet is indien men trek duw zal rijden of er geen andere storingen zijn (zoals het juist openen van de deuren) normaal mag er dus geen probleem zijn.
Geloof ik eerlijk gezegd niks van...
Enkel de I11 en M6 hebben een mux-kabel.
De I6'en en I10'en hebben toch enkel een sonorisatie-kabel ?
Zie dus niet in hoe het stuurrijtuig I11 met de lok zou kunnen communiceren als er een I10 of I6 tussenin hangt.
Volgens mij waren dat maar enkele rijtuigen die daarvoor speciaal uitgerust waren, niet allemaal..
Steven schreef:ja hoor dat gaat perfect, er kan trek duw gereden worden met i10en tussen, wat ik niet weet is indien men trek duw zal rijden of er geen andere storingen zijn (zoals het juist openen van de deuren) normaal mag er dus geen probleem zijn.
Geloof ik eerlijk gezegd niks van...
Enkel de I11 en M6 hebben een mux-kabel.
De I6'en en I10'en hebben toch enkel een sonorisatie-kabel ?
Zie dus niet in hoe het stuurrijtuig I11 met de lok zou kunnen communiceren als er een I10 of I6 tussenin hangt.
er is niks zoals een mux kabel alles gaat via de sonokabel.
Speedy schreef:
Geloof ik eerlijk gezegd niks van...
Enkel de I11 en M6 hebben een mux-kabel.
De I6'en en I10'en hebben toch enkel een sonorisatie-kabel ?
Zie dus niet in hoe het stuurrijtuig I11 met de lok zou kunnen communiceren als er een I10 of I6 tussenin hangt.
Alle internationale rijtuigen die volgens de UIC-normen gebouwd zijn kunnen die mux-signalen doorgeven hoor
Steven schreef:ja hoor dat gaat perfect, er kan trek duw gereden worden met i10en tussen, wat ik niet weet is indien men trek duw zal rijden of er geen andere storingen zijn (zoals het juist openen van de deuren) normaal mag er dus geen probleem zijn.
Geloof ik eerlijk gezegd niks van...
Enkel de I11 en M6 hebben een mux-kabel.
De I6'en en I10'en hebben toch enkel een sonorisatie-kabel ?
Zie dus niet in hoe het stuurrijtuig I11 met de lok zou kunnen communiceren als er een I10 of I6 tussenin hangt.
er is niks zoals een mux kabel alles gaat via de sonokabel.
Ik dacht dat de sonokabel vanaf I11 anders was maar blijkt inderdaad van niet...my mistake..
Dan toch wel vreemd dat men het eigenlijk niet toepast ?
Bv met die P-treinen FSD-FSR kan men toch gemakkelijk een HVR meegeven (staan er genoeg op 'reserve' te Oostende) en zo de rangering te Schaarbeek vermijden...