Uw meest geliefde motorstel

Alles over reizigerstreinen in België.

Wat is uw meest geliefde motorstel / motorwagen?

MS 62-66-70 - Klassiekjes/tweetjes/stelletjes/ex-sabena's (niet gemoderniseerd) (nummers 151 - 270, 595 - 682)
17
24%
MS 66 - Klassiekjes/tweetjes/stelletjes (gemoderniseerd) (nummers 601 - 682)
2
3%
MS 75 - Varkensneuzen/viertjes/muizen (nummers 801 - 844)
6
8%
MS 80 - Breaks/drietjes (nummers 301 - 440)
14
20%
MS 86 - Duikbrillen/sprinters (nummers 901 - 952)
4
6%
MS 96 - Deense neuzen/DMT's/AM96s (nummers 441 - 490, 501 - 570)
28
39%
 
Totaal aantal stemmen: 71

ThomSten

Uw meest geliefde motorstel

Bericht door ThomSten »

Hoi,

Naar analogie van de topic 'uw meest geliefde rijtuig' hier: uw meest geliefde motorstel. :?:

Voor mij zijn dat zeker en vast de niet gerenoveerde (dus rode)klassiekjes! :D

(Ik zet in de poll wel enkel treinen die vandaag de dag nog rijden, anders wordt de poll iets te groot :wink: )
Laatst gewijzigd door ThomSten op 21 mei 2006, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

meest geliefd is altijd zo een lastige vraag omdat ni iedereen dezelfde punten ga beoordelen om zijn beslissing te maken, zulk een topic geeft dus een licht scheef getrokken beeld, sommige kijken naar comfort andere naar rijgedrag, weer anderen naar beide en een volgende kijkt naar nog totaal iets anders waarschijnlijk, dit gezegd zijnde laat ik weten da ik voor de breaks gekozen heb, rijden vlot ook al zijn het de stellen die de meeste trilling veroorzaken naar zijn omgeving toe (trillingen die tot in de huis gaan en zo), zijn vlot te bedienen, verkopen weinig kuren :-)
zowel ms86 als ms 96 beschikken over kasten met deurcontacten die al is lastig doen :-) (contact open = geen tractie meer), sprinters hebben voor de bestuurder die vervelen biep bij elke stand van de tractiehendel. soit ik rij dus graag met breaks :-) moesten ze er de stoel van de ms 96 inzetten (luchtvering) dan was da ideaal :-)
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Zo scheefgetrokken is dat niet he.
Dat de één stemt voor comfort, de ander voor uiterlijk, enz... dat is een keuze van ieder op zich.
Bij mij bijvoorbeeld is het zo dat ikqua uiterlijk kies voor rode klassiekjes, maar qua comfort is dat AM 96. Maar de klassiekjes winnen omdat ik het uiterlijk van de klassiekjes nog beter vind dan het comfort in een AM 96.
Iedereen kan zo een motorstel/-wagen-reeks hebben die er compleet het sterkst uitkomt, niet? :wink:
Bert

Bericht door Bert »

Voor mij zijn dat de ms 86 en de niet-gerenoveerde klassiekjes. Ik vind dit prachtige stellen en de klassiekjes vind ik een leuk rijgedrag hebben. 8)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

MS 96 rijdt het zachts, is proper en heeft airco. geen twijfel dus :P
(daarna volgen break-gemoderniseerd klassiek-niet gemoderniseerd-sprinter-varkensneus)
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

break 4 ever 8)
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik vind de duikbrilletjes ook wel grappig. Qua rijcomfort e.d. zal er wel het een en ander aan mankeren, maar op mijn meest gebruikte verbindingen zie je die haast nooit.
De breaks vind ik eigenlijk ook wel mooi, even mooi als de Deense neuzen. Qua reizigerscomfort zijn het natuurlijk de Deense neuzen.

Hoewel de robuustheid van de klassiekjes me ook wel aantrekt. Meer dan 40 jaar oud (sommige toch), en nog altijd rijden ze. En de vormgeving heeft het toch ook een goede 20 jaar volgehouden, dat zie ik de huidige modelletjes niet meer doen.

Ik stem dus niet bij deze poll, omdat het er teveel van afhangt in welke bui ik ben, om een ander treinstel leuk te vinden. Ze hebben namelijk allemaal wel iets. Zelfs de varkensneuzen, hoewel dat toch de rijtuigen zijn waar ik het minste tranen om zou vergieten mochten die geschrapt worden.
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Ik vind toch dat de klassiekjes hun beste tijd hebben gehad. Ze hebben jaaaaaren mooi werk geleverd, maar het beste is er nu wel af. Niet dat ik ze weg wil, he ;)

Beste motorstel... Geef mij maar de AM96's. Niet hun comfort, maar hun vormgeving spreekt mij aan... :oops:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Hier bestond wel al een topic over, ook bij 'vragenhoekje'.

Daar stemde ik voor de MS 86 maar na er nog 2 keer ingezeten te hebben heb ik mij bedacht. Te weinig beenruimte en een nogal slechte raamverdelig. Wel goed met die spiegels en hun sprinterskenmerken.

De MS 96 heeft ook veel te weinig beenruimte. Als je zit te kaarten met vier ben je blij dat je je benen eens kunt strekken. Want je zit daar met jou benen tussen die van een andere. Ook is er veel te veel eerste klasse in die 'deense neusen'. Veelal zie ik de IC E voorbijkomen en dan zie je ze opgepropt in tweede klasse en in eerste zit er bijna niemand.

De MS 80 is nogal afgereden en versleten. Ze beginnen ook wat last te hebben van graffitie. Zoals overweg 13 hier nog heeft gezegt: die MS 80 moeten nu doen wat de MS 96 moest dan en dan geraakt zo'n stel nogal rap versleten.

De MS 75 is ook een goed ding, maar de graffitie houdt mij tegen ervoor te gaan stemmen.

Daarom stemde ik nu voor de MS 66 niet gemoderniseerd. Je voelt je er echt vrij in, en de bagagerekken vanboven zorgen voor een privacigevoel, niet dat ik iets te verbergen heb, maar toch. Ook is er een niet supergrote ruimte, maar ook geen echte coupering :D Ook die hendeltjes in plaats van knopjes voelt nog goed aan. Je voelt je percies 'in de goede oude tijd'. Veel (onervaren reizigers) kunnen dit dan echter niet openen omdat ze niet tot het ijzertje duwen. Ook hebben die zeteltjes nog een groen kleurtje, wat de mensen dan ook tot rust brengt.

De gemoderniseerde MS 66 heb ik ook nog wel graag, maar ik kan maar op één iets stemmen hé.

Hier mijn top 6:

MS 66 (niet gemoderniseerd)
MS 66 (wel gemoderniseerd)
MS 86
MS 75
MS 80
MS 96
Tux

Bericht door Tux »

breakjes
TBbart

Bericht door TBbart »

klassiekjes
Moi

Bericht door Moi »

idd. een (proper) niet gemoderniseerd klassiekske...
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Jonathan schreef: De MS 75 is ook een goed ding, maar de graffitie houdt mij tegen ervoor te gaan stemmen.
Dat is idd een schande aan het worden :? .
Al zijn er de laatste tijd weer meer graffiti vrij.
834 is volledig herspoten, 840 is graffiti afgehaald maar de oorspronkelijke verf is ook aangetast.
Er zijn er nog, maar weet de nummers niet zo...
Zal de komende weken eens in de gaten houden welke 800 er graffiti vrij is.
Op gebied van comfort voor de reizigers zijn de ms96 de beste moterstellen. Op gebied van betrouwbaarheid en degelijkheid staan voor mij de 800'en en de ms96 bovenaan de lijst.
Sprinters zijn ook betrouwbaar bij droog weer.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Hmmm, ik heb ze eigenlijk allemaal wel graag.
Het minst van al eigenlijk de niet-gemoderniseerde stelletjes, omdat ik me daar zo opgesloten voel en het er redelijk donker lijkt.
Mijn voorkeur gaat naar de AM96! :wink:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Comfortbeestjes allemaal :P

Geef mij maar een niet-gemoderniseerd klassiekske, hoe ouder hoe liever :lol:
Gesloten