Ticketautomaten NMBS

Alles over reizigerstreinen in België.
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door BVG1988 »

Is er een beperking van de muntstukken de je kan gebruiken in de ticketautomaten. Ik heb gisteren geprobeerd te betalen met muntstukken en het lukte niet. Ik heb dan maar met bancontact betaald zoals anders. Ik had muntstukken bij van €2?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door fets »

BVG1988 schreef:Is er een beperking van de muntstukken de je kan gebruiken in de ticketautomaten. Ik heb gisteren geprobeerd te betalen met muntstukken en het lukte niet. Ik heb dan maar met bancontact betaald zoals anders. Ik had muntstukken bij van €2?
Ik dacht dat je maximaal 20 muntstukken mocht gebruiken om te betalen... dus €40 zou moeten lukken (niet getest).
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door The_Knitter »

Gister voor de vierde maal bij de ticketautomaat op Antwerpen Berchem (die tegenover het loket) ervaren dat mijn bankpas (NL, rabobank) en die van 2 reisgenoten (NL, ING) niet werkten, en dat over de afgelopen 2 maanden. De automaat aan de andere kant van de stationshal pakt onze bankpassen wel, net als alle andere automaten door heel België... De lokettist die daar dan om 6:30 zit, die is elke keer niet echt onder de indruk ervan, en zegt "dat kan ik niet doorgeven hè, ik ben van het loket en niet van die automaat daar"
Gaat uiteraard om Maestro-betalingen..
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door rvdborgt »

The_Knitter schreef:Gister voor de vierde maal bij de ticketautomaat op Antwerpen Berchem (die tegenover het loket) ervaren dat mijn bankpas (NL, rabobank) en die van 2 reisgenoten (NL, ING) niet werkten, en dat over de afgelopen 2 maanden. De automaat aan de andere kant van de stationshal pakt onze bankpassen wel, net als alle andere automaten door heel België...
Al gemeld bij de klantenservice? Die leest hier immers niet mee.

Groetjes,
Rian
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door The_Knitter »

Er is inderdaad al een mailtje gestuurd via de website bij de tweede keer... Zal nog wel een mail sturen.
L29&15
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 sep 2009, 19:41

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door L29&15 »

Goede morgen,

Eergisteren - dinsdag 08/07 - de ticketautomaat in Olen gebruikt.
Waarom staat deze onbeschermd tegen elke weersomstandigheid. In Olen - maar vaak ook elders - is er mogelijkheid om deze beschut te plaatsen, onder meer onder het afdak van de fietsenstalling, tegen de muur van het nog voorhandene stationsgebouw, in een schuilhuisje, ...
Ook staat men - in Olen - op straat (privacy) en het is voorstelbaar dat bij mooi weer het terras van het tegenoverliggend café uitbreidt naar de overkant van de straat zodat de terraszitters kunnen meekijken.
Een betere opstelling zou zijn vooraan op het perron. Concreet voor Olen: 10 meter opschuiven en men staat onder het afdak van de fietsenstalling: droog bij regen, in de schaduw bij zon!

Op onze reis naar Antwerpen hebben wij nog automaten gezien waarvoor deze opmerking geldt: onder meer in Bouwel en Mortsel. De andere stopplaatsen eventueel ook, maar we hebben niet gekeken.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door LHOON »

L29&15 schreef: Ook staat men - in Olen - op straat (privacy) en het is voorstelbaar dat bij mooi weer het terras van het tegenoverliggend café uitbreidt naar de overkant van de straat zodat de terraszitters kunnen meekijken.
Dit argument is vooral relevant voor de beveiliging van de betaalkaarten. Echter de meeste geldautomaten staan ook "op straat". Discretie bij het intikken van het codenummer blijft steeds aan de orde.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Steven »

En normaal zijn dergelijke displays toch zo gemaakt dat ze enkel van kortbij en onder de juiste hoek leesbaar zijn!!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Patrick »

Steven schreef:En normaal zijn dergelijke displays toch zo gemaakt dat ze enkel van kortbij en onder de juiste hoek leesbaar zijn!!
Gelieve eens de automaat op perron 1 te Ieper te komen bezoeken tijdens de volle zomermiddagzon :wink:
ONMOGELIJK om te zien wat er dan op het scherm staat :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Steven »

Het antwoord dat ik gaf was bedoeld op het feit dat mensen vanop een terras zouden meekijken.
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door groentje »

Als het in het zicht is, is er toch net meer sociale controle? Daarom zijn bankautomaten steeds vaker binnen, of ergens goed zichtbaar buiten.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door dentheo »

Toch ken ik ook plaatsen waar men hem 5 meter verder onder een afdakje had kunnen plaatsen, ben je niet door en door nat.
Theo
Groeten vanop de Heide
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Frank »

Frank schreef:Ik heb met behulp van de automaat blijkbaar mijn Mobib in de knoop gekregen. :)
Even de afloop van dit dossier melden. De technische details zal ik helaas nooit kennen, dat had ik ook niet durven hopen.

Ik kreeg donderdag een telefoontje over mijn C170 (om twintig voor zeven 's avonds trouwens, er wordt laat gewerkt op die dienst). Aan de lijn een erg vriendelijke NMBS-medewerker die duidelijk de houding aannam van "we lossen dit samen wel op". Er werd me voorgesteld om in plaats van de vermelde 60+ euro het ticket en maakloon te betalen.

Ik had eigenlijk wel een probleem met dat maakloon en argumenteerde dat ik ter goeder trouw het scherm van de automaat had gevolgd. Dankzij de bijgevoegde foto, had de medewerker daar oren naar en liet hij het maakloon achterwege. Met de ticket-prijs kon ik me wel verzoenen (ik heb tenslotte de rit wel gemaakt). Niets aanrekenen kon hij moeilijk intern verantwoorden. Omdat ik het hem niet lastig wou maken, heb ik niet aangedrongen. (het was overigens wel een passend gebaar geweest om het zo te laten gezien de tijd die ik er in heb moeten steken, maar we gaan niet zeuren.)
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door The_Knitter »

Afbeelding Er staat er nu 1 in Roosendaal (NL), maar nog niet in dienst.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door kika »

Positief verbaasd! Staat die op perron 1 of binnen?
Plaats reactie