Ticketautomaten NMBS

Alles over reizigerstreinen in België.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Patrick »

Ik ben een hevige fan van de niet-werkende automaten in FGSP :lol:
Bijvoorbeeld:
Woensdagavond 26.08: automaat afhalen internationale biljetten buiten gebruik.
Zondagmorgen 30.08: nog steeds buiten gebruik... :roll:

Ook jammer dat je de kortingskaart voor biljetten 50% niet kan verlengen aan de automaat. Voor treinkaarten is dat wel mogelijk.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Hogersluys »

Die automaat is al ruim een maand buiten dienst. :lol: Ach ja, ik heb ook niet de indruk dat die automaten een groot succes zijn.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door K V B »

Hogersluys schreef:Die automaat is al ruim een maand buiten dienst. :lol: Ach ja, ik heb ook niet de indruk dat die automaten een groot succes zijn.
Tja, als ze steeds maar buiten dienst zijn zullen ze nooit een groot success zijn...
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door K V B »

Hogersluys schreef: "Proberen onder het betalen van een vervoersbewijs uit te komen" ... heb ik iets gemist? Ik heb nog nooit zwartgereden. Ik heb wel al gehad dat ik in de praktijk gratis reed omdat de conducteur te lui was om langs te komen. Wiens schuld is het dan vraag ik me af?
Jouw schuld. Je moet een vervoerbewijs hebben, of bij de conducteur langs gaan. Dat zijn de regels...
Overigens, bij de SBB rijden de stoptreinen al jaren zonder conducteur. Als je daar aan boord gecontroleerd wordt en je hebt geen ticket bij je, dan krijg je gewoon een fikse boete.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door treinbruno »

Als je je eerst gemeld hebt bij de conducteur en die komt niet langs is het je eigen schuld niet eh :) (ook al meegemaakt)
Afbeelding
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Hogersluys »

K V B schreef: Jouw schuld. Je moet een vervoerbewijs hebben, of bij de conducteur langs gaan. Dat zijn de regels...
Overigens, bij de SBB rijden de stoptreinen al jaren zonder conducteur. Als je daar aan boord gecontroleerd wordt en je hebt geen ticket bij je, dan krijg je gewoon een fikse boete.
In theorie zul je wel gelijk hebben. Maar zoals in veel gevallen is ook hier de theorie de praktijk niet. Vrijwel nooit wordt hier tegen opgetreden, m.i. terecht trouwens. Een trein zou wel dubbel zo lang in ieder station moeten stoppen wil deze regel werken zoals uitgetekend. Vanaf er meer dan 5 mensen tegelijk opstappen zou het al een soep worden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Steven »

valt toch mee hoor, je overdrijft nu een beetje met te zeggen dat het een soep zou geven.
stefke

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door stefke »

in oostenrijk zijn er ook terug te vinden in de reeks 5022
en ze werken beter dan die van de nmbs
bij de ÖBB kan je zelf FIP uithalen
stefke

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door stefke »

die van de DB kan je bijna alles uithalen zelf de cnl
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door treinbruno »

DB, trenitalia en sncf automaten vind ik de beste, die van de sncf zijn wel traag maar ze kunnen veel
Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door AlexNL »

De automaten van de SNCF kunnen best veel, at heb ik wel gezien toen ik in Parijs was. En ze hebben zelfs een taaloptie voor Nederlands, staat me vaag bij.

De NS-automaten vind ik ook tof, en wat handig is is dat de hele kaartautomaat ook op NS.nl staat: http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/. Nu moeten ze die nog koppelen aan het online een kaartje kopen wat NS ook heeft :lol:

De NMBS-automaat heb ik 1x geprobeerd te gebruiken, maar aangezien ik geen Bancontact / Proton heb, hield het voor mij al vrij snel op...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door treinbruno »

In Lokeren en sint Niklaas stond vandaag op alle automaten: buiten dienst, is dit in de andere stations ook zo?
Afbeelding
Dietrich

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Dietrich »

Die van Aalst werken alleszins.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door treinbruno »

In de andere stations waar ik vandaag geweest ben werkten ze ook, toeval dus
Afbeelding
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Nils »

Zolang het niet is zoals bij Renfe in Barcelona Sants,
ik denk vier verschillende soorten automaten,
maar voor zover ik ondervond heb, onmogelijk om er een kaartje voor een normaal,
binnenlands traject aan volle prijs uit te halen...
Plaats reactie