BENELUX

Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Wilson »

Ik moet even kwijt dat HLE 11 vervangen door HLE 28 geen enkel verschil heeft gemaakt in het op tijd rijden van de Benelux.
Ze rijden nog altijd dagelijks soms wel met +50, met HLE 28 tractie.
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

Wilson schreef:Ik moet even kwijt dat HLE 11 vervangen door HLE 28 geen enkel verschil heeft gemaakt in het op tijd rijden van de Benelux.
Ze rijden nog altijd dagelijks soms wel met +50, met HLE 28 tractie.
Vanmorgen in Roosendaal: we rijden (op tijd) weg en na 3 seconden valt alles uit (licht, tractie, ventilatie). Na 10 minuten (reset Traxx, neem ik aan), kunnen we verder. Bij de 11 gebeurt dat toch niet zo vaak en als dat wel gebeurt, dan duurt het niet zo lang.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

rvdborgt schreef:
Wilson schreef:Ik moet even kwijt dat HLE 11 vervangen door HLE 28 geen enkel verschil heeft gemaakt in het op tijd rijden van de Benelux.
Ze rijden nog altijd dagelijks soms wel met +50, met HLE 28 tractie.
Vanmorgen in Roosendaal: we rijden (op tijd) weg en na 3 seconden valt alles uit (licht, tractie, ventilatie). Na 10 minuten (reset Traxx, neem ik aan), kunnen we verder. Bij de 11 gebeurt dat toch niet zo vaak en als dat wel gebeurt, dan duurt het niet zo lang.
Na 3 seconden dus in het station ?..vroeger gebeurde het wel eens NA het spanningssas....
Theo
Groeten vanop de Heide
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: BENELUX

Bericht door Stef »

Begin deze week stopte een benelux met een HLE 28 (ik denk de 2838) net voor het station van Duffel. De nederlandse conducteur zei al vrij snel dat "er een automatische remming gebeurd is door de loc". Na enkele minuten waren we terug op weg.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Stijn D.C. »

ik heb deze week toen ik met de auto op de E19 reed in Antwerpen een HLE 26 een traxx met benelux zien trekken richting antwerpen.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: BENELUX

Bericht door treinbruno »

die zag ik dinsdag ook
Afbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: BENELUX

Bericht door Stef »

Niemand geen foto van? :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Stijn D.C. »

Nee, want twas druk op de baan kon niks make.
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Wilson »

Afgelopen week heeft de 1188 weer diensten gereden in de Benelux.
Zeker teveel Traxx HLE's :D Ik hoop dat het vaker voor zal komen.
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: BENELUX

Bericht door Marianne »

Ah, dacht die alleen in opzending was, maar dan heeft hij dus ook diensten gereden.
Helaas niet gezien, wel afgelopen vrijdag een Benelux die getrokken werd door een rode TRAXX. Meestal is dat een HLE 28.

Misschien dan toch nog eens een kansje om nog een HLE 11 in de Benelux te zien in de toekomst :)

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Wilson »

Ik weet het al :

NMBS heeft ervoor gekozen om de keuring van deze locs in Nederland te behouden. Dit houdt echter in dat deze om de zoveel tijd op het Prorail-net moeten rijden om de ATB-installatie te kunnen testen. Om hiervoor niet speciaal capaciteit te moeten kopen (wat best duur is) worden ze al eens ingezet voor cargo naar Kijfhoek of zelfs al eens een Beneluxdienst.

Aldus het tijdschrift 'Op De Baan'.
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: BENELUX

Bericht door Kristofke »

Ik vind die traxxen best zacht rijden, geen stoten bij het vertrekken enzo

En ze kunnen best goed optrekken als het moet, door de werken in Duffel moeten alle van lijn veranderen en achteraf weer terug, waarna hij ferm op het "gaspedaal" duuwde tot in Mortsel ipv het geleidelijk optrekken.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Marianne schreef:getrokken werd door een rode TRAXX. Meestal is dat een HLE 28.
De rode Traxx'en zijn van NS Hispeed, en dragen naast hun E 186-nummer geen extra nummers. De HLE 28 zijn van de NMBS en zijn in de originele groene kleur (Transalp-kleurstelling).
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: BENELUX

Bericht door Robin »

Kristofke schreef:Ik vind die traxxen best zacht rijden, geen stoten bij het vertrekken enzo

En ze kunnen best goed optrekken als het moet, door de werken in Duffel moeten alle van lijn veranderen en achteraf weer terug, waarna hij ferm op het "gaspedaal" duuwde tot in Mortsel ipv het geleidelijk optrekken.
ze verandere niet van lijn duffel, ze hebben het spoor richting mechelen verlegt naar de zijkant zodat er een werkspoor tussen kan ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: BENELUX

Bericht door Kristofke »

als je richting noorden rechts rijdt zit je toch op lijn 27 ipv lijn 25 niet?

net zoals de treinen richting zuiden al vanaf Hove/Kontich op lijn 27 rijden ipv lijn 25
Plaats reactie