BENELUX

Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: BENELUX

Bericht door Kristofke »

Die stopt aan de grens, net zoals de eerste Thalys ook stopte aan de grens :D
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: BENELUX

Bericht door MaartendeJ »

MIVB-reiziger schreef:
MaartendeJ schreef:De komende twee weken rijdt de Benelux en fyra zonder reserve stammen rond. Reserve is er in de vorm van een V250.
En die V250 kan dan ook zonder veel gedoe op de (volledige) Benelux worden ingezet? Heeft al het betrokken personeel de nodige opleidingen genoten?
Op het moment wordt er testgereden in de serie 1000 (Amsterdam-Rotterdam) met treinstellen 4801, 2, 4, 5, 6, 8 en 11. De 4811 heeft vandaag(!) de HSL-Noord enkele uren lamgelegd door stil te gaan staan. Sinds september zijn de stellen 4801,2, 4, 5 en 11 toegevoegd aan het bestaande park dat toen ingezet werd. 5 stellen in een maand of 4, waarvan dit dus de beste van de serie zijn. De overige stellen hebben allemaal storingen, nog erger dan de laatste 5 treinstellen. Dus voordat die een keer in dienst zijn... Afijn.

Dagelijks rijdt een treinstel trein 1007 om daarna te gaan proefrit'teren tussen NL en B. Er rijden ook in NL stellen proefritten, ook voor de opleiding van het personeel.

Op Amsterdam-Rotterdam is er al meerdere malen V250 ingezet (vorig weekend met de werkzaamheden bij Schiphol zelfs pendelde ze een halfuursdienst Schiphol-Breda) evenals een keer in de Benelux (echter tot Roosendaal) Dat laatste was omdat er een V250 naar Roosendaal/Belgie moest om een soortgenoot (defect, hoe ironisch) op te halen. Door een eerdere wisselstoring bij de Watergraafsmeer is men met reizigers gaan rijden, waarbij er tussen Schiphol/Hoofddorp-Rotterdam via de HSL gereden werd.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

MaartendeJ schreef:Op Amsterdam-Rotterdam is er al meerdere malen V250 ingezet (vorig weekend met de werkzaamheden bij Schiphol zelfs pendelde ze een halfuursdienst Schiphol-Breda)
Kleine correctie: het betrof een uurdienst Rotterdam - Schiphol. En zelfs toen presteerde een V250 het om stuk te gaan.

Bedankt voor de informatie! Helaas is het niet echt bemoedigend :(
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door thejay »

Nieuwe site is gelanceerd voor de Fyra: http://www.fyra.com
davyickx
Berichten: 122
Lid geworden op: 27 feb 2009, 14:03
Locatie: Meensel-Kiezegem

Re: BENELUX

Bericht door davyickx »

Onderzoek naar Nederlandse Spoorwegen over traject van Amsterdam naar België

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) onderzoekt of de Nederlandse Spoorwegen (NS) hun machtspositie misbruiken op het traject tussen Amsterdam en België. Dat schrijft het Nederlandse dagblad Sp!ts.

Volledig artikel op de website van De Morgen
Spoorse groeten,

Davy Ickx
rdv
Berichten: 1243
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: BENELUX

Bericht door rdv »

MaartendeJ schreef: Op het moment wordt er testgereden in de serie 1000 (Amsterdam-Rotterdam) met treinstellen 4801, 2, 4, 5, 6, 8 en 11. De 4811 heeft vandaag(!) de HSL-Noord enkele uren lamgelegd door stil te gaan staan. Sinds september zijn de stellen 4801,2, 4, 5 en 11 toegevoegd aan het bestaande park dat toen ingezet werd. 5 stellen in een maand of 4, waarvan dit dus de beste van de serie zijn. De overige stellen hebben allemaal storingen, nog erger dan de laatste 5 treinstellen. Dus voordat die een keer in dienst zijn... Afijn.
Ik had een mail naar de B-Europe klantendienst gestuurd met mijn bezorgdheden rond de Fyra (langere reisweg voor mij, probleem met de reserveringsplicht), waarbij ik ook verwees naar de vele problemen met de binnenlandse Fyra in NL. Groot was mijn verbazing onderstaande te lezen:
U verwijst naar de lokale Nederlandse trein die al een tijdje tussen Rotterdam en Amsterdam rijdt, en ook met de naam Fyra door het leven gaat. Laat me u hieromtrent geruststellen. De treinstellen die voor de internationale Fyra aangekocht werden, zijn splinternieuw, en hebben niets te maken met voornoemde lokale stellen.
Een hele geruststelling ....
kuba.g

Re: BENELUX

Bericht door kuba.g »

U verwijst naar de lokale Nederlandse trein die al een tijdje tussen Rotterdam en Amsterdam rijdt, en ook met de naam Fyra door het leven gaat. Laat me u hieromtrent geruststellen. De treinstellen die voor de internationale Fyra aangekocht werden, zijn splinternieuw, en hebben niets te maken met voornoemde lokale stellen.
Geef ze eens ongelijk ;)
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: BENELUX

Bericht door FLV-FGSP »

Ach, de trein die bij Hoofddorp is gestrand was maar een Nederlandse boemel, die toevallig ook met zo'n glimmend Italiaans treinstel werd gereden :lol:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door Joris »

Hallo,
Een totaal andere vraag: wat gaat er gebeuren met de ex-Benelux rijtuigen? Schroothoop? Of omschilderen en in Nederlandse binnendienst inzetten?
Groeten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Joris schreef:Hallo,
Een totaal andere vraag: wat gaat er gebeuren met de ex-Benelux rijtuigen? Schroothoop? Of omschilderen en in Nederlandse binnendienst inzetten?

Groeten.

Veel valt er niet te schilderen, de rijtuigen hebben hun huidige kleur door middel van klevende folies.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: BENELUX

Bericht door MaartendeJ »

In 2015 heeft met ICR nodig om de 1900 (Den Haag C-Venlo) in te korten tot Den Haag-Eindhoven en via de HSL te laten lopen. Maar tot die tijd zal het ICR wel buiten dienst gesteld worden en gestald gaan worden op een rangeerterrein. Vermoedelijk Dijkgracht ivm bewaking.

Maar als VIRM en DDZ een slechte winter gaan krijgen, kunnen ze de rijtuigen gebruiken voor de binnenlandse dienst. (bedenk in de 1900 (Den Haag C-Venlo) of 3600 (Roosendaal-Zwolle) in combinatie met een BDs die nu reserve/buiten dienst staan)

De reservestam zal weer terug gaan naar de Fyra.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: BENELUX

Bericht door MaartendeJ »

Als "afscheid" (?), rijden zaterdag treinen 9217 en 9248 door een 11.8. Hoe het zit met de ATB (en met name de keuring daarvan) is mij onbekend.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: BENELUX

Bericht door TrainzDr3ver »

MaartendeJ schreef:Als "afscheid" (?), rijden zaterdag treinen 9217 en 9248 door een 11.8. Hoe het zit met de ATB (en met name de keuring daarvan) is mij onbekend.
Is het zeker dat er een 11 rijdt op die treinen? Als ik er dan achter ga wil ik geen Traxx voor mijne neus zien staan :lol:
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: BENELUX

Bericht door jotie »

Als dat effectief zo is, wordt de 9248 mijn persoonlijke afscheidsrit! Dus mocht er nog iets aan de planning veranderen, laat het a.u.b. weten. Hartelijk dank aan de wijze m/v die voor deze demarche verantwoordelijk is!
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: BENELUX

Bericht door MaartendeJ »

Nouja, er kan altijd iets mis gaan. (ATB niet in de keuring waarvoor het naar Nederland moet(..), ineens defect etc)

Ikzelf moet zaterdag werken, dus niet in staat om te updaten.
Plaats reactie