BENELUX

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

En toch schijnt het een probleem te zijn. De basis zou naar het schijnt liggen in het feit dat alle aanpassingen voor SW9 op de traxx in Zwitserland gebeuren. De programmering gaat dus door in het Duits. De testen gaan hier door en de opmerkingen voor aanpassingen gebeuren dus in het Nederlands. Veel vertaalwerk bijgevolg en communicatie tussen België/Nederland en Zwitserland anderzijds. Kortweg daar gaat veel tijd naar toe.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Het kan zijn dat er nieuwe software komt, maar zolang DVIS (Ministerie van mobiliteit) die niet goedkeurt mag ETCS niet gebruikt worden.
En sinds de Fyra zijn ze daar heel streng geworden...
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Steven schreef: De testen gaan hier door en de opmerkingen voor aanpassingen gebeuren dus in het Nederlands. Veel vertaalwerk bijgevolg en communicatie tussen België/Nederland en Zwitserland anderzijds. Kortweg daar gaat veel tijd naar toe.
Misschien discreet adviseren om het in het Frans te doen ?? :) :)
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Is niet noodzakelijk een oplossing hoor. bij IT mensen schakelijk je volgens mij gewoon beter over naar het Engels.
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

Ik zie het inderdaad gebeuren dat Engels de facto een lingua franca wordt in het verkeerswezen, niet alleen voor de veiligheidssystemen. Het is ook al jaren zo in de luchtvaart...
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Beneluxtrein met I6 en I10

Bericht door Terminus »

Wilson schreef:Om de ombouw van de ICRm rijtuigen mogelijk te maken worden er vanaf
april 2016 in de IC Brussel ook stammen met I6/ I10 rijtuigen van de NMBS ingezet.
De samenstelling van deze stammen is planmatig als volgt:
HLE 28 - BI10 - BI10 - BI10 - BI6 - AI10 - BI10 - BI10.
Ze zijn ooit nog zo begonnen. Na een tijdje reden er samenstellingen met 4A's en ligrijtuigen rond :-)
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Beneluxtrein met I6 en I10

Bericht door Robin »

Terminus schreef:
Wilson schreef:Om de ombouw van de ICRm rijtuigen mogelijk te maken worden er vanaf
april 2016 in de IC Brussel ook stammen met I6/ I10 rijtuigen van de NMBS ingezet.
De samenstelling van deze stammen is planmatig als volgt:
HLE 28 - BI10 - BI10 - BI10 - BI6 - AI10 - BI10 - BI10.
Ze zijn ooit nog zo begonnen. Na een tijdje reden er samenstellingen met 4A's en ligrijtuigen rond :-)
Voorlopig zou dit ook niet door gaan :lol: .
I10 mag NL niet in, er zijn blijkbaar aanpassingen aan gebeurt die niet zijn door gegeven aan de bevoegde diensten en deze word dus nu geweigerd :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Pim530
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2013, 17:42

Re: BENELUX

Bericht door Pim530 »

Ai, dan moet er maar enkel I6 die stammen in :mrgreen:
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Beneluxtrein met I6 en I10

Bericht door LHOON »

Robin schreef:
Voorlopig zou dit ook niet door gaan :lol: .
I10 mag NL niet in, er zijn blijkbaar aanpassingen aan gebeurt die niet zijn door gegeven aan de bevoegde diensten en deze word dus nu geweigerd :roll:
Indertijd hadden dergelijke rijtuigen een RIC goedkeuring voor gans Europa. Bestaat zulks niet meer?
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: BENELUX

Bericht door Eimai »

Hebben diezelfde rijtuigen de voorbije maanden niet door Nederland gereden in de Treski?
HVHTB
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:46

Re: BENELUX

Bericht door HVHTB »

Eimai schreef:Hebben diezelfde rijtuigen de voorbije maanden niet door Nederland gereden in de Treski?
Dat waren I6Bc-rijtuigen (slaaprijtuigen) en ook nog wat Slovaaks materieel. Het Bar-Disco-rijtuig SR3 en de Resto-rijtuigen zijn omgebouwde I10'en, en die hebben misschien wel toelating om in Nederland te komen?
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Dat waren de nachtskitreinen, maar er hebben ook een paar dag-skitreinen gereden, die hadden ander materieel.
Volgens mij helemaal grijs blauw.

Gevonden foto in Worgl : https://www.flickr.com/photos/peter_boere/25345568542
Hij heette blijkbaar Krokusexpress.

Voor de rijtuigspecialisten : https://www.youtube.com/watch?v=ZCc7OmXioo0
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Dat zijn i6 rijtuigen en geen i10
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Beneluxtrein met I6 en I10

Bericht door Robin »

LHOON schreef:
Robin schreef:
Voorlopig zou dit ook niet door gaan :lol: .
I10 mag NL niet in, er zijn blijkbaar aanpassingen aan gebeurt die niet zijn door gegeven aan de bevoegde diensten en deze word dus nu geweigerd :roll:
Indertijd hadden dergelijke rijtuigen een RIC goedkeuring voor gans Europa. Bestaat zulks niet meer?
Dat bestaat nog wel maar er zijn blijkbaar aanpassingen gebeurd aan de I10 rijtuigen en deze zijn niet door gegeven aan de keuringsdienst van NL. Na het Fyra fiasco zijn ze daar iets strenger geworden blijkbaar :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: Beneluxtrein met I6 en I10

Bericht door Nadleeh »

Robin schreef: Voorlopig zou dit ook niet door gaan :lol: .
I10 mag NL niet in, er zijn blijkbaar aanpassingen aan gebeurt die niet zijn door gegeven aan de bevoegde diensten en deze word dus nu geweigerd :roll:
Dat is wel opmerkelijk, want er is inmiddels al voor enkele maanden een I6 en I10 rijtuig in Nederland, vermoedelijk om te testen. Zou dat betekenen dat de Nederlandse IL&T heeft liggen slapen of dat de NMBS recent nog wat heeft aangepast aan de I10 rijtuigen? Of is de wijziging zo klein van aard dat het nu pas is opgemerkt (wat zou betekenen dat de inspectie alsnog snel toestemming geeft)?
Plaats reactie